فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله ارزیابی کمی و کیفی آب و فاضلاب و آزمایش های مربوط به آن

اختصاصی از فی فوو دانلود مقاله ارزیابی کمی و کیفی آب و فاضلاب و آزمایش های مربوط به آن دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله ارزیابی کمی و کیفی آب و فاضلاب و آزمایش های مربوط به آن


دانلود مقاله ارزیابی کمی و کیفی آب و فاضلاب و آزمایش های مربوط به آن

 

مشخصات این فایل
عنوان: ارزیابی کمی و کیفی آب و فاضلاب و آزمایش های مربوط به آن
فرمت فایل: word( قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 44

این مقاله در مورد ارزیابی کمی و کیفی آب و فاضلاب و آزمایش های مربوط به آن می باشد .

 

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله ارزیابی کمی و کیفی آب و فاضلاب و آزمایش های مربوط به آن

محلول استاندارد کلسیم (کرینات کلسیم):
1gr  از استاندارد اولیه کربنات کلسیم بدون آب را در یک را در ارلن مایر 500ml وزن کنید، بتدریج محلول 5ml) (1+1) HCl آب مقطر و HCl 5ml کافی است) را با قیف اضافه کنید تا تمام CaCO3 حل شود. حدود DDW 200ml‌ اضافه کنید و آن را بجوشانید تا CO2 خارج شود و سپس سرد کنید و PH را اندازه بگیرید، با اضافه کردن محلول (3N) NH4OH و یا (1+1) HCl مقدار PH محلول را به حدود 5 برسانید........(ادامه دارد)

طرز تهیه معرف نیتریت:
الف: به 250 ml آب مقطر 105 ml اسید کلریدریک (دانسیته 18/1) بیافزاییم سپس 5gr سولفانیل آمید و -1-N 0/5gr نفتیل اتیلن دی آمین دی هیدروکلرید به آن افزده و بهم می زنیم تا کاملاً حل شود. 136gr  استات سدیم (CH3COONa.3H2O) اضافه نموده تا انحلال کامل بهم می زنیم و با آب مقطر تا 500ml به حجم می رسانیم. این محلول اگر در محل تاریک نگهداری شود، چندین هفته پایدار است.
ب: 1- محلول سولفانیل آمید: 5gr سولفانیل آمید را در مخلوطی از 50ml اسید کلریدریک غلیظ و حدوداً DDW 300ml حل کنید. آنرا با DDW تا 500ml رقیق ........(ادامه دارد)

محیط کشت جهت شناسایی کلی فرم ها:
لاکتوز T.T.C ،  مکانیکی
لاکتوز T.T.C : یک محیط پایه است که قند لاکتوز دارد. که به آن T.T.C و T7 اضافه می کنیم این محیط کشت به صورت آکار می باشد به رنگ (سبز – آبی) می باشد. (تهیه شده در پلمت) بعد از آنکه cc 250 آب معدنی را به روش فیلتراسیون فیلتر کردیم فیلتر را به 4 قسمت تقسیم می کنیم. و بر روی محیط لاکتوز T.T.C قرار
می دهیم و در دمای C ْ37 به مدت h 48- .........(ادامه دارد)

محیط کشت پیشنهادی برای لکتریدیوم:
SPS (پلس سولفید پلی مکیین سولفات دریازین آکار)
کشت به صورت پوریلت 2 لایه است
پورلایت ← یعنی محیط کشت تهیه شده بعد از اتوکلاو ← در ین واری C ْ44 ذوب می کنیم ← دریل پلیت می ریزیم تا ببندد ← فیلتر را روی آن قرار می دهیم بعد 1 لایه دیگر به آن اضافه می کنیم (روی فیلتر).
پلیت را درون جار بی هوازی قرار می دهیم. (به شکل وارونه) جهت ایجاد شرایط
بی هوازی در حار بی هوازی ← 1-  Anaero cultA کد: 0001/ 13829/ 1 ،
2- Anearo TestA  که یک نوار است که قسمت انتهایی آن آبی رنگ است. که در .......(ادامه دارد)

شناسایی استرپتوکوک نوع D لابسفیلد :
- کوکی شکل ، گرم +     ،
محیط کشت مربوطه : KF Agr (قرمز رنگ)
KF : یک محیط پایه است بعد از اتوکلار محیط کشت محلول T.T.C 1%  به آن اضافه می کنیم. فیلتر را درون این محیط قرار می دهیم و در دمای C ْ 37 به مدت h48- 24 اپنکوباتور می کنیم. کنی های قرمز رنگ بر روی صافی باید مشاهده شود که در اثر احیاء T.T.C توسط استرپتوکوک ها می باشد.
نکته: تست تاییدی Kf :
1- رنگ آمیزی گرم    +
.......(ادامه دارد)

بطری ها :
بطری های تولید شده توسط دستگاه سیپ که در سیلو نگهداری شده اند توسط کانوایر به قسمت بطری ردیف کن انتقال داده می شود و سپس توسط انتقال دهنده های دیگری به قسمت شستشوی بطری ها و پس به پرکن منتقل می شود و پس در بندی صورت می گیرد و توسط دستگاه پرینتر قیمت و تاریخ  می خورد و توسط دستگاه سیبل زن بر چسب به بطری چسبیده می شود و.......(ادامه دارد)

فهرست مطالب مقاله ارزیابی کمی و کیفی آب و فاضلاب و آزمایش های مربوط به آن

آب و فاضلاب  و اثرات آن بر محیط زیست.. ۲
انواع فاضلاب.. ۳
 روشهای دفع فاضلاب.. ۳
جمعیت فعلی تحت پوشش شبکه گرد آوری فاضلاب در منطقه: ۵
  بر آورد حجم فاضلاب تولید شده ۵
 پیامدها و مشکلات ناشی از دفع فاضلاب با روشهای فعلی. آلودگی آبهای زیرزمینی و قنوات.. ۷
بالا آمدن سطح آبهای زیرزمینی. ۸
آلودگی محیط زیست شهری. ۸
کاهش مقاومت لایه های زمین.. ۸
شبکه موجود گردآوری فاضلاب در منطقه ۹
فاضلابهای سطحی. مخلوط شدن فاضلاب های  کارگاهها با فاضلاب خانگی. ۱۰
دفع فاضلاب و امکانات منطقه ۱۲
دفع فاضلاب و مشکلات منطقه ۱۳
نحوه جمع آوری زباله، نارسائیها و پیامدهای نامطلوب آن. ۱۴
طرح جدید سیستم جمع آوری و دفع زباله ۱۵
جمع آوری زباله در منطقه به دو گروه تقسیم می‌شود: ۱۵
میزان زباله تولید شده در منطقه: ۱۷
 ایستگاه موقت انتقال زباله در منطقه و مشکلات آن: ۱۸
جمع آوری و دفع زباله و کاستی های آن. ۱۹
  بازیافت پسماندهای منطقه ۲۱
 آلودگی هوا و منافع آلاینده آن. ۲۱
 منابع آلاینده ۲۱
عوامل موثر بر میزان تردد در منطقه ۲۲
 منابع آلاینده خانگی. ۲۳
ج- منابع آلاینده صنعتی. ۲۳
د- سایر منابع آلوده کننده ۲۵
عوامل طبیعی موثر بر آلودگی هوا در منطقه ۲۶
وضعیت توپوگرافیک.. ۲۶
جرانهای محلی دشت و کوه ۲۶
جریانهای محلی دره ها ۲۷
بادهای منطقه ۲۷
میزان بارندگی. ۲۸
پسماندها ۲۸
آفت کش ها و سموم دفع آفات نباتی. ۲۹
نقش منطقه دو در تامین آب شرب تهران. ۳۰
 عدم برخورداری از آب شرب بهداشتی در منطقه منابع ایجاد آلودگی صوتی. ۳۱
پاره ای از رفتارهای اجتماعی، فرهنگی، سنتی:


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله ارزیابی کمی و کیفی آب و فاضلاب و آزمایش های مربوط به آن

تحقیق در مورد فیلم

اختصاصی از فی فوو تحقیق در مورد فیلم دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد فیلم


تحقیق در مورد فیلم

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 تعداد صفحه10

[ویرایش]تاریخچه فیلم

در اوایل دهه ۱۸۶۰ با استفاده از وسایلی مانند زوتروپ و پراکسینوسکوپ، مکانیزم‌های تولید مصنوعی به وجود آمده و تصاویر دو بعدی متحرک به نمایش در آمدند. ماشین‌های فوق‌الذکر انواع تکامل یافته ابزارهای ساده اپتیکی (مانند توری‌های سحرآمیز) بودند. این ابزار قابلیت نمایش متوالی تصاویر با سرعتی را داشتند که در آن تصاویر به شکل متحرک به نظر می‌رسیدند. این پدیده ماندگاری منظر نام گرفت. طبیعتا، تصاویر می‌بایست به‌طور دقیق طراحی می‌شدند تا اثر مورد نظر را داشته باشند- به همین منظور اصول زیر بنائی خاصی به‌عنوان بنیان ساخت فیلم انیمیشن در نظر گرفته شدند.

با پیشرفت فیلم سلولوئید برای مقاصد عکاسی ثابت، امکان گرفتن اشیاء متحرک در زمان حرکت، نیز میسر گردید. در مراحل اولیه فناوری گاهی لازم است که شخص بیننده برای مشاهده تصاویر، در داخل دستگاهی مخصوص را نگاه کند. در سال‌های دهه ۱۸۸۰، با معرفی دوربین تصویر متحرک امکان گرفتن تصاویر انفرادی و ضبط آن‌ها بر روی یک حلقه واحد فراهم آمد که سریعا به اختراع پروژکتور تصویر متحرک انجامید. کار این دستگاه گذراندن نور از فیلم پردازش و چاپ شده و نهایتا بزرگ‌نمائی «اجرای تصاویر در حال حرکت» بر روی پرده جهت رویت تمام حاضران بود. این حلقه‌های فیلم‌های نمایش داده شده به نام «تصاویر متحرک» معروف شدند. اولین فیلم‌های تصویر متحرک حالت استاتیک صحنه داشتند که در آن‌ها یک حادثه یا عمل بدون هیچ‌گونه ویرایش کردن و یا دیگر تکنیک‌های سینمایی، به نمایش در می‌آمدند.

نوشتار اصلی را بخوانید: تاریخچه فیلم

 

 

یک فریم از فیلم کوتاه «نمای باغ راندهِی»، نخستین فیلم تاریخ در ۱۸۸۸

تصاویر متحرک تا پایان قرن ۱۹، صرفاً به‌عنوان هنر دیداری به حساب می‌آمدند. اما ابتکار فیلم‌های صامت ذهنیت مردم را نیز در اختیار گرفته بود. در زمان آغاز قرن بیستم، ساختار داستانی فیلم‌ها شروع به شکل‌گیری نمود. در این زمان فیلم‌هائی به صورت دنباله‌دار صحنه ساخته شدند که در مجموع یک داستان را نقل می‌کردند. این صحنه‌ها بعدا جای خود را به صحنه‌های چندگانه از زوایا و ابعاد متفاوت دادند. تکنیک‌های دیگر از قبیل حرکت دوربین نیز به‌عنوان راه‌های اثرگذار در انتقال داستان فیلم شناخته و به کار گرفته شدند. صاحبان سالن‌های تئاتر نیز به جای این‌که حاضران را در سکوت نگاه دارند، با در اختیار گرفتن یک پیانیست و یا نوازنده ارگ و یا یک ارکستر کامل، به نواختن موسیقی متناسب با فضای هر صحنه فیلم اقدام می‌نمودند. در اوایل دهه ۱۹۲۰، اکثر فیلم‌ها با لیست صفحات موسیقی تهیه شده بدین منظور عرضه می‌شدند. در محصولات شاخص، این صفحات به صورت کامل برای کل فیلم تدارک می‌گردیدند.

رشد صنعت سینما در اروپا با بروز جنگ جهانی اول متوقف گردید و این در حالی بود که صنعت فیلم در ایالات متحده با ظهور هالیوود به شکوفائی رسید. به‌هرحال در دهه ۱۹۲۰، فیلم‌سازان اروپائی مانند سرگئی آینشتاین و اف. دبلیو. مارنائو به همراهی مبتکر امریکائی دی. دبلیو. گریفیت و دیگران، به ارتقاء سطح این رسانه پرداختند. در طول سال‌های دهه ۱۹۲۰، فناوری جدید امکان الصاق حاشیه صوتی گفتار، موسیقی و افکت‌های صوتی متناسب با نوع صحنه به فیلم میسر ساخت. این فیلم‌های صوت دار از ابتدا با نام‌های «تصاویر با صداً یا»تاکیز" شناخته می‌شدند.

قدم اصلی بعد در پیشرفت صنعت سینما معرفی رنگ بود. اگرچه اضافه شدن صدا به سرعت فیلم‌های صامت و موزیسین‌های تئاتر را تحت‌الشعاع قرار داد، رنگ به تدریج مورد استفاده قرار گرفت. عامه مردم در رابطه با رنگ و در مقایسه آن با فیلم‌های سیاه و سفید بالنسبه بی‌تفاوتی نشان می‌دادند. اما هم‌چنان که روش‌های پردازش رنگ بهبود یافته و در مقایسه با فیلم‌های سیاه – و – سفید قابل رقابت‌تر می‌گشتند، فیلم‌های رنگی بیش‌تر و بیش‌تر تولید می‌شدند. این زمان هنگام پایان جنگ جهانی دوم بود. هم‌چنان که این صنعت در امریکا رنگ را به‌عنوان عنصر اصلی جذب مخاطب تشخیص داد، آن را در رقابت با تلویزیون که تا اواسط دهه ۱۹۶۰ به صورت رسانه‌ای سیاه – و – سفید باقی مانده بود، مورد استفاده قرار داد. در پایان دهه ۱۹۶۰، رنگ به‌عنوان شیوه عادی کار فیلم‌سازان مطرح شد.

دهه‌های ۱۹۵۰، ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ شاهد تغییرات در روش تولید و سبک فیلم بودند. هالیوود جدید، موج جدید فرانسوی و ارتقاء فیلم‌های فیلم‌سازان تحصیل‌کرده و مستقل همه و همه از تغییراتی بودند که این رسانه آن‌ها را در نیمه دوم قرن بیستم تجربه نمود. در دهه ۱۹۹۰ و در آستانه ورود به قرن بیست و یکم، فناوری دیجیتال، موتور اصلی تحولات به‌شمار می‌آمد.

[ویرایش]تئوری فیلم

نوشتار اصلی را بخوانید: تئوری فیلم

تئوری فیلم در جستجوی بسط مفاهیم مختصر و سیستماتیک که بر مطالعه فیلم / سینما به‌عنوان یک هنر دلالت دارند، است. تئوری‌های کلاسیک فیلم چهارچوبی ساختاری در خصوص موضوعات کلاسیک تکنیک‌های داستان سرائی، دایجسیز، قوانین سینما، «تصویر»، دسته، فردیت و تالیف فراهم می‌آورد. اکثر تجزیه و تحلیل‌های جدید به مسائلی از قبیل روش تحلیل روانی تئوری فیلم، ساختارگرائی تئوری فیلم، تئوری زن‌سالاری فیلم و دیگر موارد مشابه توجه نشان داده‌اند.

[ویرایش]نقد فیلم

نوشتار اصلی را بخوانید: نقد فیلم

تعریف نقادی فیلم عبارت‌اند از تحلیل و ارزیابی فیلم‌ها هست. به صورت کلی، این کارها را می‌توان به دو گروه تقسیم نمود؛ نقادی فیلم توسط افراد صاحب‌نظر در رشته فیلم‌سازی و نقادی روزنامه‌ای که به صورت روزمره در روزنامه‌ها و دیگر رسانه‌ها دیده می‌شود.

منتقدین فیلم که برای روزنامه‌ها، مجلات و رسانه‌های گروهی کار می‌کنند، به‌طور عمده بر روی فیلم‌های جدید نظر می‌دهند. آن‌ها به صورت عادی فقط یک‌بار فیلم مورد نظر را دیده و فقط یک یا دو روز وقت دارند تا نظر خود را ارائه نمایند. علی‌رغم این موضوع، منتقدین تأثیری عمده بر فیلم‌ها دارند به‌خصوص آن‌هائی که دارای یک نوع خاص هستند. فیلم‌های پر طرفدار اکشن، ترسناک. کمدی کمتر مورد قضاوت منتقدین قرار دارند. از سوی دیگر خلاصه طرح و شرح و بسط یک فیلم که موضوع اصلی مرور آن به حساب می‌آیند نیز تأثیر عمده‌ای بر انتخاب فیلم توسط بینندگان دارد. در فیلم‌های معتبر مانند درام، تحت تأثیر قرار دادن بیننده از اهداف اصلی و بسیار مهم محسوب می‌گردد. تحلیل‌های ضعیف، گاهی‌اوقات یک فیلم را تا درجه گمنامی و زیان مالی پیش می‌برند.

تأثیر نظرات یک منتقد بر روی نحوه عملکرد اکران یک فیلم مشخص محل بحث دارد. برخی ادعا می‌کنند که امروزه نحوه بازاریابی سینما به‌گونه‌ای گسترده و فشرده واز نظر مالی برنامه‌ریزی شده‌است که منتقدین توان تأثیرگذاری بر آن را ندارند. ولی به‌هرحال، مردودیت فاجعه بار برخی فیلم‌هائی که به نحو گسترده‌ای بر موفقیت آن‌ها سرمایه‌گذاری شده بود بر اثر نقادی تند آن‌ها و هم‌چنین موفقیت غیرقابل پیش‌‌بینی فیلم‌های مستقلی که نقد مثبت داشته‌اند، نشانگر این موضوع است که تأثیر نظرات منتقدین می‌تواند اثرات بسیار عمیقی داشته باشد. برخی دیگر اعتقاد دارند که نقد مثبت فیلم باعث ایجاد اشتیاق در بینندگان فیلم‌های کم شهرت بوده‌است. برعکس، فیلم‌های متعددی وجود داشته‌اند که شرکت‌های فیلم‌ساز به‌قدری به آن‌ها بی‌اعتماد بوده‌اند که به جهت جلوگیری از افت فروش، به منتقدین اجازه ارائه نظراتشان را نداده‌اند. به‌هرحال، این کار نتیجه منفی داشته و منتقدینی که نسبت به این تاکتیک حساس بوده‌اند، به جامعه هشدار داده‌اند که این فیلم ارزش دیدن را ندارد که در نتیجه این‌گونه فیلم‌ها اقبال چندانی نیافتند.

مسأله مورد مناقشه آن است که منتقدین روزنامه‌ای فیلم را می‌باید فقط مرورگر فیلم نامیده و منتقدین واقعی فیلم آن‌هائی هستند که به صورت آکادمیک به نقد فیلم می‌پردازند. این روش فکری را معمولاً به نام تئوری فیلم یا مطالعات فیلم می‌شناسند. تلاش اصلی منتقدین، فهم روش کارکرد فیلم و تکنیک‌های فیلم‌برداری و تأثیرات آن‌ها بر روی مردم است. نتیجه کارکرد منتقدین بیش از آن‌که در روزنامه‌ها به چاپ رسیده و یا در تلویزیون نمایش داده شود، در ژورنال‌های تخصصی و گاهی‌اوقات نیز در مجلات سطح بالای جامعه ارائه می‌گردند. هم‌چنین گاهی‌اوقات منتقدین با کالج‌ها و دانشگاه‌ها همکاری می‌نمایند.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد فیلم

تحقیق در مورد فیثاغورث

اختصاصی از فی فوو تحقیق در مورد فیثاغورث دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد فیثاغورث


تحقیق در مورد فیثاغورث

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 تعداد صفحه10

فیثاغورث

 

فیثاغورث در سال 572 قبل از میلاد در شهر گاژرنس متولد شد و در سال 530 یعنی در چهل و دو سالگی از حکومت ملک الطوایفی به ایتالیا فرار کرد و مکتب جدیدی را در کروتون بوجود آورد. بعد از تشکیل مکتب جدید، فیثاغورث که به علت عقایدش از ساموس تبعید شده بود به مریدان خود توصیه نمود که عقاید قدیم را بپذیرند. فیثاغورثیان افکار و عقاید مخصوصی بوجود آورده بودند که فیثاغورث به منزله پاپ آنها محسوب می شد. افکار و عقاید این افراد با روح آزادی و دمکراسی که روز به روز در ایتالیا توسعه می یافت و عاقبت در سال 510 قبل از میلاد سبب سقوط رژیم سلطنت گردید کاملاَ مخالف بود.

فیثاغورث را که تا حدودی از شخصیت های اساطیری بنظر می رسد مشاهده می کنیم که در عین حال هم عارف، هم ریاضی دان و هم دانشمندی بود که استعدادهای او مانع پیشرفتش بوده اند و بقولی «یکدهم شهرت او نتیجه نبوغ وی و مابقی ماحصل ارشاد و رسالت اوست». شرح زندگی او افسانه ای است آمیخته یا غرایب و سرشار از داستان های باور نکردنی. اما شخصیت او از لحاظ پیشرفت ریاضیات فقط وقتی اهمیت دارد که جنبه های عرفانی معتقدات عجیب او رادر خصوص خواص اعداد نادیده بگیریم، خواصی که با معتقدات مذهبی و الهامات اسمانی او عجین بوده است. فیثاغورث مدت ها در مصر بسر بد و در خدمات کاهنان و روحانیان مصری بشاگردی پرداخت و اطلاعات و معتقدات بسیار کسب کرد واز آنجا روانه بابل شدو دوران شاگردی را از نو آغاز نمود و آنگاه بوطن بازگشتن و در کروتون واقع درایتالیای جنوبی مکتب اخوتی دایر نمود تا بتواند مسائل عالی ریاضیات را بنام نظریه های فیزیکی و اخلاقی تدریس کند و پیشرفت دهد. در افسانه ها چنین مسطور است که متعصبان مذهبی و سیاسی توده های مردم را بر علیه او شوراندند و بازای نور هدایتی که وی راهنمای ایشان


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد فیثاغورث

دانلود گزارش کارآموزی آشنایی با تاسیسات الکتریکی

اختصاصی از فی فوو دانلود گزارش کارآموزی آشنایی با تاسیسات الکتریکی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود گزارش کارآموزی آشنایی با تاسیسات الکتریکی


دانلود گزارش کارآموزی آشنایی با تاسیسات الکتریکی

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه: 43
فهرست مطالب:

بخش

بخش اول : آشنایی با تاسیسات الکتریکی آشنایی با جریان سه فاز

روشهای اندازه گیری توان

مزایای سیستم سه فاز

عایق کابلها

علایم اختصاری کابلها

فیوز

انتخاب نوع فیوز

تعیین افت ولتاژ مجاز و انتخاب سطح مقطع هادی

بخش دوم : وسایل کنترل ساده

کلیدها

1-کلید اهرمی  ساده

2-کلیدغلطکی

3-کلید زبانه ای

راه اندازی موتورها با استفاده از کلید ستاره مثلث :

بخش سوم : کلیدهای مرکب

کلیدهای مرکب

تعریف رله :

تعریف کنتاکتور :

آشنایی با قطع کننده های ولتاژ (سکسیونرها) و کلیدهای قدرت (دیژنکتورها).

1-سکسیونر ساده :

موارد استعمال سکسیونرها :

سکسیونرهای قابل قطع زیربار :

کلید قدرت یا دیژنکتور :

تایمر(کلید زمانی) :

 

بخش اول : آشنایی با تاسیسات الکتریکی

آشنایی با جریان سه فاز

جریان سه فاز در مداری که سیم بندی القاء شونده آن (آرمیچر) از سه دسته سیم پیچ جدا که هر کدام نسبت به هم 120 درجه الکتریکی اختلاف فاز دارند تهیه می شود.

انواع اتصال در سیستم سه فاز

در سیستم سه فاز معمولاً‌ از سه نوع اتصال استفاده می شود :

الف- اتصال ستاره

ب- اتصال مثلث

ج- اتصال مختلط

-محاسبه جریان و ولتاژ در اتصال ستاره

همانطور که می دانیم در اتصال ستاره اختلاف سطح هر فاز با سیم نول ولتاژ فازی (UP) و اختلاف سطح هر فاز با فازی دیگر ولتاژ (Ul) را تشکیل می دهند. مقدار ولتاژ خط از مجموع دو ولتاژ فازی بدست می آید. به همین جهت برای بدست آوردن مقدار Ul باید برآیند دو ولتاژ فازی را رسم و مقدار آن را محاسبه نماییم. بدین ترتیب که یکی از بردارها را در امتداد و به اندازه خودش رسم کرده و سپس بردار را با بردار پهلویش رسم می کنیم. رابطه روبرو برقرار است :

اما جریانی که از هر کلاف عبور می کند همان جریان خط می باشد. یعنی در اتصال ستاره جریان خط مساوی جریان فاز است .             IL=IP

-محاسبه جریان و ولتاژ در اتصال مثلث

در این روش کلافهای مصرف کننده یا مولد به شکل مثلث قرار می گیرند. همانطور که می دانیم ولتاژ خط UL در اتصال مثلث همان ولتاژی است که در دو سر کلاف قرار دارد یعنی در اتصال مثلث ولتاژ خط برابر با ولتاژ فاز است :              UL = UP

اما جریانی که از هر خط می گذرد مجموع برداری جریان دو کلاف بعدی است. پس جریان هر خط 73/1 برابر جریان هر فاز است :             

-اتصال مختلط ترکیبی از اتصالهای ستاره و مثلث می باشد.

توان در مدارهای سه فاز

در یک اتصال سه فاز توان کل از مجموع توانهای هر فاز بدست می آید : P = P1+P2+P3    

اگر بار متعادل باشد داریم :      P1 = P2 = P3 = Pph

پس توان کل می تواند سه برابر توان هر فاز باشد :      P = 3Pph

                                                     P = Up.lp.COS (j)

در اتصال ستاره توان بصورت زیر بدست می آید :

                                              و            ip=iL

   

در اتصال مثلث هم رابطه بالا صادق می باشد.

روشهای اندازه گیری توان

معمولاً برای اندازه گیری در سیستم سه فاز از دو روش زیر استفاده می کنند :

الف- روش چهار سیم (3 واتمتری)

ب- روش سه سیم (2 واتمتری)

الف- روش چهار سیم :

در این روش با استفاده از 3 واتمتر که سر راه هر فاز قرار می گیرد و سیم نول توان هر فاز جداگانه اندازه گیری شده و مجموع این سه واتمتر توان کل می باشد. اگر بار کاملاً متعادل باشد هر سه واتمتر دارای مقادیر مساوی می شوند. پس در یک بار متعادل فقط از یک واتمتر هم می توان استفاده کرد.

ب- روش سه سیم :

در این روش بدون سیم نول عمل می شود. دو واتمتر که هر کدام بین دو فاز قرار می گیرد البته فاز وسط برای فازهای اول و سوم مشترک است توان کل از مجموع دو واتمتر بدست می آید.


مزایای سیستم سه فاز

  • در جریان تکفاز مقدار قدرت لحظه ای در قسمتهایی به صفر می رسد اما در جریان سه فاز هیچگاه توان لحظه ای صفر نمی شود چون اگر یکی از فازها مقدارش به صفر برسد فازهای دیگر دارای مقادیر هستند.
  • راه اندازی موتورهای آسنکرون : می دانیم که برای گردش موتورهای آسنکرون احتیاج به میدان دوار است که این میدان با جریان تکفاز ساخته نمی شود.
  • تبدیل جریان متناوب به جریان مستقیم : دامنه یکسو در تبدیل سیستم سه فاز به جریان مستقیم دارای ضربان کمتری نسبت به جریان یکسو شده توسط جریان متناوب تکفاز بوده و ضریب بهره آن زیاد است.

عایق کابلها

برای پوشش عایقی سیم ها از پلاستیک / لاستیک و یا از کاغذ استفاده می شود. امروز کابل با عایق پلی وینل pvc بیشتر از کابلهای دیگر بکار می رود. عایق دیگری بنام پلی اتیلن نیز وجود دارد. عایق اکثر کابلهای جریان قوی از کاغذ آغشته به روغن تهیه می شود.

از عایق لاستیکی در جاهایی که احتیاج به چرخش زیاد باشد نیز استفاده می کنند.

ساختمان کابلهای فشار قوی و حفاظت آنها :

قسمت اصلی ساختمان کابلها هادی و عایق آن است. ضمناً کابل را باید در مقابل پدیده های زیر حفاظت نمود :

الف- حفاظت در مقابل فشار و ضربه های مکانیکی

ب- حفاظت در مقابل زنگ زدگی و اکسید شدن هادی

پ- حفاظت در مقابل اثرات شیمیایی و پوسیدگی

ت- حفاظت در مقابل اثرات میدان الکتریکی و اتصال کوتاه شدن و میدان های خارجی و جریان زیاد

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود گزارش کارآموزی آشنایی با تاسیسات الکتریکی

تحقیق در مورد قاچاق اسلحه مرز قصر شیرین

اختصاصی از فی فوو تحقیق در مورد قاچاق اسلحه مرز قصر شیرین دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد قاچاق اسلحه مرز قصر شیرین


تحقیق در مورد قاچاق اسلحه  مرز قصر شیرین

 

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 

 تعداد صفحه63

 

 

 

چکیده

جنایات سازمان یافته فراملی از مهمترین معضلات جامعه بین‌المللی در قرن بیست و یکم محسوب می‌شوند.این جنایات توسط گروههای جنایی سازمان یافته که واجد سه عضو یا بیشتر، وحدت فرماندهی، نظم شدید با ضمانت اجراهای بی‌رحمانه و اهداف مالی و مادی هستند، ارتکاب می‌یابند.یکی از خطرناکترین فعالیتهای گروههای مزبور، تولید غیر قانونی و قاچاق تسلیحات گرم است.جامعه بین‌المللی و در رأس آن سازمان ملل متحد، در اواخر قرن بیستم اقدام به تدوین کنوانسیونی تحت عنوان«کنوانسیون ملل متحد علیه جنایت سازمان یافته فراملی»همراه با دو پروتکل کرد.این اسناد در دسامبر 200 در پالرمو(ایتالیا)برای امضای دولتها مفتوح گردیدند.پروتکل سوم تحت عنوان «پروتکل علیه تولید غیر قانونی و قاچاق تسلیحات گرم، قطعات و اجزای آنها و مهمات مکمل کنوانسیون ملل متحد علیه جنایت سازمان یافته فراملی»در سال 2001 تدوین و به تصویب مجمع عمومی رسید که به عنوان جامعترین سند بین‌المللی در این زمینه، مورد بررسی قرار می‌گیرد.در این پروتکل، دول متعاهد، ملزم به جرم انگاری قاچاق تسلیحات، معاضدت فنی و آموزشی، تبادل اطلاعات، ثبت و علامت‌گذاری تسلیحات، نظارت بر تجارت تسلیحات و مصادره تسلیحات غیر قانونی شده اند.هدف غایی پروتکل، هماهنگی حقوق داخلی دولتها و تشویق آنها به همکاری است.این پروتکل عمدتا مبتنی بر اقدامات پیشگیرانه است.چون تصویب پروتکل توسط ایران می‌تواند فرصتهای خوبی را در مبارزه با این جنایت سازمان یافته ایجاد کند، تصویب آن به ایران قابل توصیه است.

 

مقدمه:

یافته ها نشان می دهد یکی از عوامل تهدید کننده نظم و امنیت هر جامعه پدیده قاچاق است این پدیده مجرمانه در حال حاضر بیش از سایر جرایم از پیچیدگی تنوع و گستردگی برخوردار است. بدیهی است لازمه موفقیت در اجرای برنامه های توسعه اقتصادی، اجتماعی دولت ایجاد زمینه و فضای مطلوب است. اما عواملی مانند قاچاق با توجه به خصوصیات خاص خود درست در جهت مخالف عمل مینماید  و میتواند نقش مهمی در از هم پاشیدگی برنامه های کلان اقتصادی، فرهنگی اجتماعی داشته باشد.

به بیان دیگر دولت از لحاظ اعمال کنترل در کیفیت و کمیت کالای وارداتی و صادراتی به منظور تحقق اهداف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی معمولا با دو مانع عمده در تقابل است:

  • منافع سیاسی اقتصادی و متعاقبا دو اسنعماری دول بزرگ صنعتی و شرکتهای چند ملیتی.
  • تنوع طلبی در مصرف انواع کالا و سودجوی و فرست طلبی برخی نقدینه داران داخلی نتیجه رویارویی معضلی پیچیده و چند بعدی بنام قاچاق را بوجود می آورد که ریشه های اندر هر حوزه ملی و بین المللی نهفته است و در صورت گسترش تبدیل به یک شبیخون فرهنگی  و اقتصادی شده میتواند ارزشهای حاکم بر جامعه را به نابودی بکشاند.

بنابراین مبارزه منطقی و هدفمند با این پدیده مجرمانه در راستای استقرار و حفظ نظم و امنیت در کشور مکمل اجرای  برنامه های توسعه اقتصادی  و اجتماعی دولت نهایتاٌ ارزشهای حاکم بر جامعه میباشد.

پیشینه قاچاق

یکی از فعالیتهای اولیه انسان اجتماعی برای رفع نیازهای زندگی دادو ستد بوده است او به مرورزمان برای رد وبدل کرن مازاد تولیدات خود و دستیابی به محصولات اضافی دیگران این حرفه را در حوزه اطراف محل سکونتش گسترش داده و با استفاده از وسایل نقلیه (چارپا،گاری شناور دریایی جفرافیای)

تجارت را تا اقصی نقاط دنیا سوق داده است. در آن روزگار اقتصاد جامعه در بسیاری زمنیه ها معیشتی بوده و فقط برخی کالاها که در سرزمینی خاصی بیشتر و بهتر تولید میشده برای فروش و مبادله به جاهای دیگر برده میشده بدین ترتیب در اینگونه مناطق علاوه بر اقتصاد معیشتی  نوعی تولید خاص وجود داشته است که یا آن سرزمین خاص که این کالاها را تولید می کرده نبوده است و همین امر مبادله و تجارت را موجب شده است.

زمام داران وقت برای تامین مخارج  حکومتی همیشه در جستجوی منابع مالی جدید بوده و هستند از قدیم الایام یکی از منابع مهم، اخذ عوارض از کالای تجاری بود زیرا این گونه عوارض نوع مالیات غیر مستقیم بر مصرف است که دریافتن آن از دیگر مالیاتهای غیر مستقیم به عدالت اجتماعی نزدیک تر است.

به راحتی می توان تصور کرده از همان زمانها افرادی برای کسب سود بیشتر و سهل الوصولتر بصور گوناگون از پرداخت عوارض شانه خالی کرده و کالاهای خود را دور از نظر ماموران وصول عوارض جابجا می کردند و بعضی نیز با تبانی، عوراض کمتر از حد مقرر پرداختند و یا اصلا پرداخت نمی کردند.

بازار اسلحه گرم است


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد قاچاق اسلحه مرز قصر شیرین