![جزوه ی ترمودینامیک آماری](../prod-images/669981.jpg)
دانلود جزوه ی ترمودینامیک آماری شامل مباحث
1.اصول مکانیک آماری
2.مکانیک آماری ماکسول - بولتزمن
3.مکانیک آماری بوز- انیشتین
4.مکانیک آماری فرمی - دیراک
5.محاسبه تابع تقسیم، محاسبه توابع ترمودینامیکی E,S, H از تابع تقسیم
جزوه ی ترمودینامیک آماری
دانلود جزوه ی ترمودینامیک آماری شامل مباحث
1.اصول مکانیک آماری
2.مکانیک آماری ماکسول - بولتزمن
3.مکانیک آماری بوز- انیشتین
4.مکانیک آماری فرمی - دیراک
5.محاسبه تابع تقسیم، محاسبه توابع ترمودینامیکی E,S, H از تابع تقسیم
لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه: 16
فهرست و توضیحات:
شغل حسابداری
هدف :
ماهیت :
آینده شغلی ، بازار کار ، درآمد:
تواناییهای مورد نیاز و قابل توصیه:
وضعیت ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر:
نکات تکمیلی :
هدف :
حسابداری یک سیستم است که در آن فرآیند جمعآوری، طبقهبندی ، ثبت، خلاصه کردن اطلاعات و تهیه گزارشهای مالی و صورتهای حسابداری در شکلها و مدلهای خاص انجام میگیرد. تا افراد ذینفع درون سازمانی مثل مدیران سازمان و یا برونسازمانی مثل بانکها، مجمع عمومی سازمان مورد نظر و یا مقامات مالیاتی بتوانند از این اطلاعات استفاده کنند. به همین دلیل فردی که تحصیلات دانشگاهی ندارد، بیشتر دفتردار است تا حسابدار. چرا که گزارشهای این دسته از افراد مطابق استاندارد نیست و پردازش کافی نمیشود و بیشتر تراز حسابها میباشد. برای مثال یک حسابدار تجربی نمیتواند براحتی بین دارایی کوتاه مدت و بلند مدت تفاوت قائل شود و یا نمیداند که چگونه باید معاملات ارزی را در دفاتر ثبت کرد.
حسابداری به عنوان یک نظام پردازش اطلاعات، دادههای خام مالی را دریافت نموده، آنها را به نظم در میآورد.
محصول نهایی نظام حسابداری گزارشها و صورتهای مالی است که مبنای تصمیمگیری اشخاص ذینفع (مدیران ، سرمایهگذاران ، دولت و ...) قرار میگیرد.
این فقط قسمتی از متن مقاله است . جهت دریافت کل متن مقاله ، لطفا آن را خریداری نمایید
عنوان مقاله : استاندارد آسانسور
قالب بندی : Word و باقابلیت ویرایش
قیمت : 8000 تومان
شرح مختصر : کمیسیون استاندارد ” مقررات ایمنی ساختمان و نصب آسانسور : قسمت اول – آسانسورهای برقی ” که توسط کمیسیون های مربوط تهیه و تدوین شده و در ششمین جلسه کمیته ملی استاندارد مکانیک و خودرو مورد تأیید قرار گرفته است ، اینک به استناد بند یک ماده ۳ قانون اصلاح قوانین و مقررات مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران مصوب بهمن ماه ۱۳۷۱ بعنوان استاندارد ملی ایران منتشر می شود. برای حفظ همگامی و هماهنگی با تحولات و پیشرفتهای ملی و جهانی در زمینه صنایع ، علوم و خدمات ، استاندارد های ملی ایران در مواقع لزوم تجدید نظر خواهد شد و هرگونه پیشنهادی که برای اصلاح یا تکمیل این استاندارد ها ارائه شود ، در هنگام تجدید نظر در کمیسیون فنی مربوط مورد توجه قرار خواهد گرفت .
بنابر این برای مراجعه به استاندارد های ملی ایران باید همواره از آخرین تجدید نظر آنها استفاده کرد. در تهیه و تدوین این استاندارد سعی شده است که ضمن توجه به شرایط موجود و نیازهای جامعه ، در حد امکان بین این استاندارد و استاندارد های بین المللی و استاندارد های ملی کشورهای صنعتی و پیشرفته هماهنگی ایجاد شود .
فهرست :
مقدمه کلی
هدف کلی و دامنه کاربرد
مراجع
اصطلاحات و تعاریف
نمادها و اختصارات
چاه آسانسور
موتورخانه و محل قرار گرفتن فلکه ها
درهای طبقه
کابین و وزنه تعادل
سیستم آویز، سیستم جبران کننده، ترمز ایمنی و کنترل کننده مکانیکی سرعت بالا گاورنر
ریلهای راهنما، ضربه گیرها و کلیدهای حد نهایی
فواصل هوایی بین کابین و دیوار چاه آسانسور و بین کابین و وزنه تعادل
سیستم محرکه آسانسور
لوازم و تأسیسات برقی
حفاظت در مقابل اشکالات برقی، کنترل ها، اولویت ها
نکات و دستورالعمل ها
آزمونها، بررسی ها، دفتر ثبت نتایج و سرویس و نگهداری
پیوست الف شرایط استفاده از لوازم ایمنی برقی
پیوست ب طرح کلید سه گوش
پیوست پ پرونده فنی
پیوست ت بررسیها و آزمونهای قبل از بهره برداری
پیوست ث بررسیها و آزمونهای ادواری و یا پس از انجام هر تغییر عمده و یا حادثه
پیوست ج روشهای آزمایش برای آزمون
پیوست چ توصیه های حفاظت در مقابل آتش
فرمت فایل : word (قابل ویرایش) تعداد صفحات : 18 صفحه
چکیده
هارپ[1]، از پیشرفتهترین و جدیدترین فناوریهای بشری است که بر پایه انتشار امواج رادیویی بسیار قدرتمند بنا نهاده شده است. هارپ اگرچه پروژهای تحقیقاتی است که در ظاهر برای بررسی و تحقیق درباره لایه آیونوسفر[2] و مطالعات معادن زیرزمینی تاسیس شده است، ولی در واقع کاربردهای فراوانی دارد و گفته میشود قادر است با دستیابی به فناوری تغییر شرایط آب و هوایی، الگوی آب و هوای جهانی را تغییر دهد؛ محیطزیست و اکوسیستمهای طبیعی را تخریب کند و الگوی مهاجرتی حیات وحش را مختل نماید. علاوه بر این، ادعا میشود سیستم هارپ با وارد آوردن آسیب جدی به لایه آیونوسفر، به ظهور پدیدههایی همچون چرخش مکانیکی زمین، زمینلرزه، طوفان و فعالیتهای آتشفشانی منجر میشود. همچنین بهنظر میرسد این فناوری قادر است ارتباطات الکترونیکی و سیستمهای ارتباطی را در سطح وسیع دچار اختلال نماید و حتی بر رفتارهای فیزیکی، فرایندهای روانی و سلامت انسان تأثیرات نامطلوب گذارد.
مقدمه
هارپ پروژهای تحقیقاتی است که توسط نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا، نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا ، دانشگاه آلاسکا[3] و آژانس پروژههای تحقیقات پیشرفته دفاعی[4] سرمایه گذاری شده است.
این پروژه از دهه 90 میلادی آغاز و هدف رسمی آن مطالعه بر روی اثرات انرژی الکترومغناطیسی بر آیونوسفر[5](لایه فوقانی اتمسفر) بیان شده است. تاسیسات آن در نزدیکی گاکونا[6] در آلاسکا قرار دارد و فرایند تحقیق بدین صورت است که نیروی الکتریسیته 6/3 میلیون مگاواتی به فرستنده وارد میشود، فرستنده این نیرو را به آنتن وارد مینماید و نیرو از آنتن مستقیماً به اتمسفر انتقال مییابد (شکل 1)، و سپس از طریق ماهواره نتایج خوانده میشود.(1)
[1] . High Frequency Active Auroral Research Program
[2] . Ionosphere
[3]. Alaska
[4]. DARPA
[5]. Ionosphere
[6]. Gakona
لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه12
تاریخچه
بیشتر تمدنهای بشری در کنار آبراهها شکل گرفته و مسلما قایق و بعدتر کشتی وسیله ای مهم برای تردد و حمل و نقلشان بوده است. اما مشهورترین تمدنی که از دریانوردی سود برد و آن را توسعه داد تمدن فینیقیه بود، آنها با توسعه دریانوردی توانستند در دریای مدیترانه امپراتوری دریایی خود را از سواحل لبنان امروزی تا تونس و مراکش (کارتاژ آن زمان) ایجاد کنند. در سنگ نگاره های تمدن آشور فینیقیان سوار بر کشتی های پارویی در حال حمل الوارهای سدار لبنانی دیده میشوند. همچنین آشوریها خود از کشتی بعنوان وسیله حمل و نقل و جنگ استفاده میکردند.
بر اساس تورات و قرآن، نوح پیامبر دستور ساخت کشتی بزرگی را از سوی یهوه (الله در قرآن) دریافت کرد که ساخت آن سالها طول کشید، کشتی میبایست آنقدر بزرگ می بود که علاوه بر آدمیان ( خویشان و پیروان نوح) از همه گونه جاندار، جفتی نیز در کشتی جای بگیرد تا بعد از پایان سیل بزرگ ادامه حیات بر روی زمین ممکن باشد. کشتی بعدها بر روی قله کوه آرارات نشست. هنوز برخی از باستانشناسان به جستجو برای یافتن بقایایی از این کشتی ادامه میدهند. در بین تمدنهای میانرودان نیز داستانی مشابه وجود داشته است.
تسلط یونانیهای باستان بر کشتی و دریانوردی توانست آنها را در نبرد دریایی با خشایار شاه شاهنشاه هخامنشی، علیرغم شکست در نبرد زمینی، پیروز کند. در بین اقوام مدیترانه ای کشتی نقش مهمی در تحولات تجاری و نظامی بازی می کرده است. رومی ها نیز از کشتی برای تسلط بر مدیترانه استفاده کردند. بعدها اروپاییان با بکارگیری قطب نما بعد از دوره رنسانس شروع به جستجوی کره زمین کردند و تسلط بر فناوری کشتی سازی و دریانوردی و یافتن منابع جدید و ایجاد مستعمرات توانست آنها به قدرتهای برتر دنیا تبدیل کند.
اصول فیزیکی شناوری
ارشمیدس دانشمند تمدن یونان باستان، توانست روابط فیزیکی حاکم بر اجسام شناور را تعریف کند. بر اساس قانون ارشمیدس بر هر جسم شناور یا غوطه ور در آب نیرویی به اندازه وزن آبی که فرضاً حجم جسم را پر کند وارد می آید. بطور مثال اگر حجم جسمی۱ متر مکعب باشد، از طرف آب نیرویی به اندازه ۱۰۰۰ کیلوگرم-نیرو بر جسم به سوی بالا وارد میشود. این قانون برای تقریباً همه مایعات صادق است. معمولا رابطه این قانون به صورت F=(rho)x(g)xV بیان می شود.