فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

بررسی میزان آگاهی و عملکرد دبیران زن دبیرستانهای منطقة 2 شهر زنجان در زمینة خود آزمایی سینه

اختصاصی از فی فوو بررسی میزان آگاهی و عملکرد دبیران زن دبیرستانهای منطقة 2 شهر زنجان در زمینة خود آزمایی سینه دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

بررسی میزان آگاهی و عملکرد دبیران زن دبیرستانهای منطقة 2 شهر زنجان در زمینة خود آزمایی سینه


بررسی میزان  آگاهی و عملکرد دبیران زن دبیرستانهای منطقة 2 شهر زنجان در زمینة خود آزمایی سینه

فایل بصورت ورد (قابل ویرایش) و در 65 صفحه می باشد.

 

چکیده

سرطان سینه شایع ترین سرطان زنان در اکثر کشورهای دنیاست. طبق آمار بدست آمده از انیستیتو سرطان ، سرطان سینه دومین سرطان شایع در ایران است . (اکبری) از آنجایی که 95% سرطانهای سینه توسط خود زنان کشف می شود ، اقدام سریع برای معاینة سینه و تشخیص زودرس و درمان این بیماری حائز اهمیت است . خود آزمایی سینه یکی از 3 روش تشخیص زودرس سرطان سینه است . ( دو روش دیگر ماموگرافی و معاینه بالینی می باشد ) . خود آزمایی سینه ، یک روش بدون هزینه با اجرای ساده و در فواصل معین در منزل می باشد که انجام آن به زنان در سنین باروری توصیه شده است. (غضنفری)

تحقیق حاضر با هدف کلی تعیین میزان آگاهی و عملکرد دبیران زن به عنوان گروهی از زنان تحصیل کردة‌ جامعه در خصوص خودآزمایی سینه در شهر زنجان در پاییز 1382 انجام شده است . ابزار گردآوری اطلاعات در این مطالعة توصیفی- تحلیلی ، پرسشنامه ای مشتمل بر 3 بخش خصوصیات فردی ، سؤالات آگاهی و سؤالات عملکرد می باشد که در بین 70 نفر از نمونه های مورد پژوهش که از طریق روش نمونه برداری تصادفی آسان از بین دبیران دبیرستانهای منطقة 2 شهر زنجان انتخاب شده بودند ، توزیع شد. با تجربه و تحلیل داده ها از طریق نرم افزار spss نتایج زیر بدست آمد .

یافته ها در مورد آگاهی دبیران نشان داد که بیشترین درصد نمونه ها ( 9/42% ) آگاهی ضعیف از خود آزمایی سینه دارند و نیز در مورد میزان عملکرد ، نتایج نشان دادند که بیشترین درصد نمونه ها ( 4/64% ) عملکرد ضعیف در زمینة خودآزمایی سینه دارند . همچنین در بین نمونه هایی که خود آزمایی سینه را انجام می دادند (6/38% کل نمونه ها)، 1/74% دارای عملکرد متوسط بودند.

9/82% نمونه ها آگاهی کم در مورد عوامل خطرساز سرطان سینه داشتند و نیز 2/87% از کل نمونه ها آگاهی کم در مورد روشهای مختلف تشخیص زودرس سرطان سینه داشتند . از طرفی رابطة معنی داری بین وضعیت تأهل و آگاهی (005/0Anova,p< )، سابقة ابتلا به بیماری های سینه و آگاهی (001/0t-test,P<)، سابقة ابتلا به بیماری های سینه و عملکرد (001/0t-test,P<) و میزان آگاهی و عملکرد (01/0corrolation  ضریب همبستگی) بدست آمد .

از آنجایی که بیشترین علت عدم انجام خودآزمایی سینه ندانستن روش انجام خودآزمایی سینه ذکر شده است، لذا جهت افزایش آگاهی و اصلاح عملکرد باید تدابیری اتخاذ گردد.

 

 

 


دانلود با لینک مستقیم


بررسی میزان آگاهی و عملکرد دبیران زن دبیرستانهای منطقة 2 شهر زنجان در زمینة خود آزمایی سینه
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.