فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود روش تحقیق بررسی نقش فن آوری هسته ای در افزایش طول عمر محصولات کشاورزی

اختصاصی از فی فوو دانلود روش تحقیق بررسی نقش فن آوری هسته ای در افزایش طول عمر محصولات کشاورزی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود روش تحقیق بررسی نقش فن آوری هسته ای در افزایش طول عمر محصولات کشاورزی


دانلود روش تحقیق بررسی نقش فن آوری هسته ای در افزایش طول عمر محصولات کشاورزی

دانلود روش تحقیق بررسی نقش فن آوری هسته ای در افزایش طول عمر محصولات کشاورزی با فرمت ورد و قابل ویرایش تعداد صفحات 41

مقدمه

     انرژی هسته ای کاربرداری زیاد در کشاورزی دارد. لازم به ذکر است انرژی هسته ای به تمامی انرژی های دیگر قابل تبدیل است ولی هیچ انرژی به انرژی هسته ای تبدیل نمی شود.
    انرژی هسته ای خدمات برجسته ای در زمینه های مختلف دارد که مهمترین خدمت آن را می توان در بخش کشاورزی در نظر گرفت؛ افزایش جمعیت و نیاز روز افزون به غذا، آب و حتی صادرات محصولات غذایی محتاج علمی است که بتواند به این نیازها پاسخ دهد.
امروزه استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای در بسیاری از کشورهای پیشرفته و در حال توسعه متداول است و ایران نیز مانند خیلی از کشورهای در حال توسعه، تحقیقات هسته ای خود را دنبال می کند.
     امروزه با بالا رفتن جمعیت جهان کشاورزی از اهمیت بالایی برخوردار شده است وتامین و امنیت غذایی از مهمترین دغدغه های هر کشور می‌باشد.یکی از مهمترین چالش‌های کشاورزی خسارات ضایعاتی است که به محصولات کشاورزی وارد می‌شود بطوریکه گفته‌می‌شود‌امروزه بیش از یک سوم محصولات کشاورزی در جهان از بین می‌روند.وجودآفات گوناگونی که به محصولات کشاورزی حمله ور شده وباعث نابودی آنها می‌گردد باعث شده از دیربازانسانها بفکر یافتن روشهای گوناگون برای از میان برداشتن این آفات ودر بدست آوردن محصولات کشاورزی سالم باشند تا با بالابردن سطح کمی و کیفی محصولات کشاورزی را توسعه ببخشند .
   تولید محصولات کشاورزی از جنبه های مختلف آسیب پذیر است .به طور معمول عوامل مختلفی مانند شرایط آب وهوایی ، میزان بارندگی ، وضعیت خاک کشاورزی، تجهیزات تکنو لوژی کشاورزی می‌تواند میزان تولید وکیفیت تولید ما را تحت تاثیر خود داشته با شد .در بین این مجموعه عوامل یکسری عواملی هستند که تولیدات ما را تهدید می‌کنند که این مجموعه عوامل زنده ای که محصولات کشاورزی را تهدید می‌کنند . استفاده کردن از روش هسته‌ای یا پرتو تابی وابسته به مجموعه دانش هسته ای می‌شود تکنولوژی نسبتا جدیدی هست .
    کشاورزی هسته ای هیچ ارتباط خاصی با مقولات اورانیوم، غنی‌سازی، سانتریفوژ، باز فرآوری و غیره ندارد، بلکه هر نوع فعالیت کشاورزی که در آن به نوعی از ایزوتوپ و رادیو‌ایزوتوپ مستقیم و یا غیرمستقیم استفاده کند، زیر مجموعه کشاورزی هسته‌ای محسوب می‌شود.

                                                                                                                                                             
1-  انرژی چیست ؟
2- انرژی چیست ؟
3- واپا شی هسته ای  چیست؟
4- -شکافت هسته ای    
5- پرتوها
6- توضیح چند اصطلاح علمی
7- رادیو ایزوتوپ    
 

مقدمه علمی:

1-انرژی چیست ؟

 انرژی برای به حرکت در آ وردن ،شتاب دادن،بلند کردن، گرم کردن ویانورانی کردن  اشیاء لازم است.انرژی نه به وجود می اید ونه ازبین می رود .انرژی رانیز می توان از منابع طبیعی به دست اورد.

2- انرژی هسته ای چیست؟

انرژی که از هسته ی ام ها حاصل می گردد.
3-واپا شی هسته ای  چیست؟

هسته بسیاری از اتم ها به ویژه ان هایی که خیلی سنگین وبزرگ اند پایدار نیستند ،گاهی اوقات اتم ازه ساخته شده نیز ناپایدار است ودوباره فرو می پاشد وبه این ترتیب دوره کاملی از فروپاشی ها زنجیر های صورت می گیرد تا بلاخره این روند با ایجاد یک عنصر پایدار پایان می یابد .
واپاشی هسته ای به سه صورت :
1-شکافت هسته ای
2-جوش هسته ای
3- پرتو زایی
انجام می گیرد.
4-شکافت هسته ای

هسته یک اتم سنگین ناپایدار ممکن است به صورت  طبیعی  یامصنوعی واپاشی کند وتعداد نوترون اغلب بین 0تا5عدداست تبدیل شده وانرژی تولید میگردد.


شکل1 : نمایی ساده از شکافت هسته ای

5-جوش هسته ای:


هنگامی که هسته دواتم سبک تحت فشار بسیار زیاد وگرما قرار گیرد این دو دو هسته یک هسته ی بزرگتر وسنگین تر را همراه با تعدادی نوترون ومقداری انرژی که البته این انرژی ازانرژی اولیه  داده شده کمتر است.
6-پروتوزایی:

عناصری هستند در طبیعت که بطور طبیعی پروزا هستند.مانند :عناصر توریم ،اورانیم ،نپتولیم ،اکتونیم واورانیم که همگی در مجموع سه نوع پرتو ممکن است از خود متساعد کنند:

1-پرتو آلفا .  2پرتو بتا 3-پرتو گاما
برخی از عناصر دیگر از برخورد اشعه های کیهانی  به جو ایجاد می شود که عبارتند از:
هیدرژن وکربن


7-پرتوها:
1-    پرتو آلفا:
اگر تعدادی نوترون  به هسته ی یک اتم پرتوزا با عدداتمی  مشخص برخورد کند وهسته راناپایدار کند هسته پس از فرآیند به هسته ای پایدارهمراه باپرتوی آلفا تبدیل می شود .
آلفا هسته ی هلیم می باشد.


دانلود با لینک مستقیم


دانلود روش تحقیق بررسی نقش فن آوری هسته ای در افزایش طول عمر محصولات کشاورزی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.