فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

طراحی لرزه ای ساختمان های بنایی غیر مسلح متکی بر تکیه گاه اصطکاکی خالص

اختصاصی از فی فوو طراحی لرزه ای ساختمان های بنایی غیر مسلح متکی بر تکیه گاه اصطکاکی خالص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

طراحی لرزه ای ساختمان های بنایی غیر مسلح متکی بر تکیه گاه اصطکاکی خالص


طراحی لرزه ای ساختمان های بنایی غیر مسلح متکی بر تکیه گاه اصطکاکی خالص

• پایان نامه کارشناسی ارشد با عنوان: طراحی لرزه ای ساختمان های بنایی غیر مسلح متکی بر تکیه گاه اصطکاکی خالص  

• دانشگاه تربیت مدرس  

• استاد راهنما: دکتر حمزه شکیب  

• پژوهشگر: مهران کاویانی  

• زمستان 1376

• فرمت فایل: PDF و شامل 123 صفحه

 

چکیــــده:

قرارگیری کشور ایران در منطقه‌ای که لرزه‌خیزی شدیدی دارد، سبب شده است که هر از چند گاهی رخداد زمین لرزه‌ای شدید، باعث بروز تلفات انسانی و خسارت‌های اقتصادی فراوانی شود که به عنوان نمونه می‌توان به زلزله‌های منجیل (1369)، بجنورد (1375)، اردبیل (1375) و قاینات (1376) اشاره کرد که به دلیل طیف غالب ساخت و ساز در کشور که از نوع ساختمان‌های کوچک بنایی غیر مسلح (بویژه در شهرهای کوچک و روستاها) می‌باشد و ضعف‌های عمده‌ی این قبیل ساختمان‌ها، نظیر: قرارگیری پریود طبیعی آنها در محدوده‌ی پریودهای غالب و پر انرژی زمین لرزه‌ها، ضعف مهارت ساخت، کمبود مصالح مناسب و استاندارد و ... سبب شده است که عمده‌ی خسارت‌های جانی و مالی به بار آمده در زمین لرزه‌ها مربوط به این نوع بناها باشد که با توجه به این مساله لازم است تا توجهی همه جانبه و دقیق در امر مقاوم‌سازی این ساختمان‌ها و استفاده از سیستم‌های ضد لرزه‌ای با توجه به امکانات موجود و شرایط فرهنگی و اجتماعی مناطق مختلف کشور به عمل آید.

یک راه عملی کاهش آسیب‌پذیری ساختمان‌های بنایی، استفاده از سیستم‌های ضد لرزه‌ای از نوع تکیه‌گاه لغزشی است که در این روش، جداسازی به کمک یک لایه لغزشی از مصالح ارزان قیمت و در دسترس محلی صورت می‌گیرد، بکارگیری این سیستم اولین بار در کشور چین صورت عملی یافته است و در کشورهایی نظیر هند و بعضی از کشورهای آمریکای مرکزی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در ایران نیز مطالعات اندکی در مورد ساختمان متکی بر پی لغزشی صورت پذیرفته است و در این مطالعه با استفاده از مطالعات اخیر، برای به اجرا درآوردن یک ساختمان تیپ مورد نظر، تحلیل دینامیکی غیرخطی و طراحی لرزه‌ای صورت گرفته است. نتایج تحلیل در حالت‌های مختلف گیردار و لغزشی حاکی از اثر قابل ملاحظه وجود لایه لغزشی در کاهش پاسخ‌های سازه فوقانی می‌باشد. در این مطالعه عوامل موثر دیگری نظیر حذف شناژهای قایم، تاثیر افزایش بازشوها در پاسخ سازه، تاثیر تحریک دو مولفه‌ای سازه در پاسخ‌ها و نیز اثر نوع زمین و زلزله بر پاسخ سازه لغزشی نیز مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته است و نهایتاً در انتهای گزارش ضوابط و دستورالعمل‌هایی برای اجرای ساختمان بنایی غیره مسلح متکی بر پی لغزشی ارایه شده است.

 

از طریق یکی از لینک‌های زیر می‌توانید اقدام به دریافت فایل نمونه کنید و جهت دریافت فایل کامل از بخش پرداخت و دانلود اقدام نمایید.

برای دریافت نمونه نمایشی شامل 20 صفحه نخست پایان نامه کلیک کنید.

برای مشاهده آنلاین و دریافت فایل نمونه کلیک کنید.

 ______________________________

** توجه: خواهشمندیم در صورت هرگونه مشکل در روند خرید و دریافت فایل از طریق بخش پشتیبانی در سایت مشکل خود را گزارش دهید. **

** توجه: در صورت مشکل در باز شدن فایل PDF ، نام فایل را به انگلیسی Rename کنید. **

** درخواست پایان نامه:

با ارسال عنوان پایان نامه درخواستی خود به ایمیل civil.sellfile.ir@gmail.com پس از قرار گرفتن پایان نامه در سایت به راحتی اقدام به خرید و دریافت پایان نامه مورد نظر خود نمایید. **


دانلود با لینک مستقیم


طراحی لرزه ای ساختمان های بنایی غیر مسلح متکی بر تکیه گاه اصطکاکی خالص
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.