فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد آموزش و پرورش

اختصاصی از فی فوو تحقیق در مورد آموزش و پرورش دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد آموزش و پرورش


تحقیق در مورد آموزش و پرورش

 

 

 

 

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)


تعداد صفحه:38

 

 

تعریف مدیریت

ضرورت آموزش مدیریت:

مدیریت آموزش و پرورش

تعریف مدیریت آ موزش

آموزش و پرورش و اهمیت آن

تعریف نظام اموزش و پرورش:

هدفهای آموزش و پرورش:

اعتقادات مربوط به هدفها:

ابعاد مربوط به هدف ها و وظایف آموزش و پرورش رسمی

الف:ابعاد ذهنی

ب:ابعاد اجتماعی

ج:ابعاد شخصی

ابعاد تولیدی

سازمان و مدیریت نظام آموزشی

رابطه با دولت:

رابطه با فرد:

رابطه فرد با دولت:

شیوه های مدیریت در نظام آموزشی :

ویژگیهای مدیریت آموزشی:

سطوح وظایف و مسئولیتها:

اهمیت اجتماعی:

حساسیت عمومی:

پیچیدگی وظیفه:

نزدیکی روابط:

تربیت حرفه ای:

شورای ارزشیابی:

تعریف رهبری آموزشی:

محیط آموزشی موثر:    

محیط آموزشی موثر دارای ویژگی های زیر است:

وظایف رهبری آموزشی:

نظام آموزش و پرورش در ایران:

نظام آموزشی ایران در دوران پیش از اسلام:

برنامه آموزشی آموزشگاهها شامل :

نظام آموزشی در دوران اسلامی تا انقلاب مشروطیت:

مکتب:

هدف و برنامه آموزشی:

شرط ورود به مکتب:

روش آموزش:

نظام آموزش نوین:

مبانی قانونی آموزش و پرورش از انقلاب مشروطیت تا انقلاب اسلامی:

قانون اساسی حکومت مشروطه:

اصل هجدهم:

اصل نوزدهم:

اهداف سازمان و مدیریت آموزش و پرورش در نظام جمهوری اسلامی :

مبانی قانونی:

قانون اهداف و وظایف وزارت آموزش و پرورش:

 

رشد و گسترش نظامهای آموزش و پرورش،ویژگی بارز جوامع عصر ماست.

این امر ، به ویژه در دهه های اخیر در کشورهای رو به توسعه به مسئله ای مهم مبدل شده است. پیامد این رشد روز افزون ، تبدیل نظام آموزشی به سازمانی عظیم و فرا گیر است که با تعدادکثیری دانش آموز سروکار دارد. وظایف متعدد و متنوعی انجام می دهد. معلمان و کارکنان فراوان با دانش و مهارتهای گوناگون به خدمت می گیرد، منابع مالی و مادی عظیمی مصرف می کند و رویهم رفته ، اثرات و نتایج دامنه داری به بار می آورد گردش کار چنین سازمانی ، بی تردید در گرو هدف گذاری و برنامه ریزی سنجیده و سازماندهی هوشمندانه است و نتیجه بخش فعالیتها و خدمات حساس و خطیر آن مستلزم رهبری و مدیریت اثر بخش است .

از تشکیل نظام آموزش و پرورش نوین در ایران ، بالغ بر هشتادوپنج سال می گذرد. در این مدت بر اثر تحولات اجتماعی و اهمیت یافتن آموزش و پرورش رسمی در جامعه ، نظام آموزشی کشور گسترش چشمگیری پیدا کرده ا ست.

از سویی شمار آموزشگاهها ، معلمان و دانش آموزان، سال به سال افزایش یافته و از سوی دیگر ماموریتها و وظایف نظام آموزشی پیچیده تر و دشوارتر شده است در نتیجه به جرات می توان گفت که امروزه رهبری و مدیریت نظام آموزش و پرورش در سطوح مختلف آن به صورت یکی از مسئولیتهای مهم و سنگین جامعه در آمده است.با وجود اینکه در نیم قرن اخیر، با تا سیس موسسات و مراکز تربیت معلم ، امر تربیت و اموزش حرفه ای معلمان به منظور ارتقای کیفیت تدریس و مدیریت در سطح کلاس درس تا اندازه ای مورد توجه قرار گرفت .

ولی هنوز ، شمار کثیری از معلمان و دبیران سراسر کشور از بینش و دانش مهارتهای متناسب با حرفه فرد برخوردار نیستند. مدیریت و رهبری در سطح مدارس و مدیریت امور آموزشی در سطح مناطق و شهرها هنوز اهمیت واقعی خود را پیدا نکرده و از این رو مسائل و مشکلات مدیریت اموزش و پرورش در سطح کشور چندان مورد توجه و مطالعه قرار نگرفته است.

 

 

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد آموزش و پرورش
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.