فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد ام المؤمنین

اختصاصی از فی فوو تحقیق در مورد ام المؤمنین دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد ام المؤمنین


تحقیق در مورد ام المؤمنین

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 

تعداد صفحه:6

 

 

 

 

 

ام المؤمنین ( مادر مؤمنان) لقب همسران پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلم بود. این عنوان برگرفته از بخشی از آیه 6 سوره احزاب استالنبی اولی بالمومنین من انفسهم و ازواجه امهاتهم» ( پیامبر به مؤمنان از خودشان سزاوارتر است و همسرانش مادران ایشانند.)
بر اساس این آیه، همسران پیامبر به منزله مادر مؤمنان هستند؛ البته مادر معنوی و روحانی. (همان گونه که رسول خدا پدر روحانی امت است.)
باید دانست که تاثیر این ارتباط و پیوند معنوی مادری، تنها در حرمت ازدواج و حفظ احترام زنان پیامبر بود و از سایر جهات همچون قانون ارث و محرمات نسبی و سببی و حرمت نگاه کردن که بین مادر حقیقی و فرزندان برقرار است، تفاوتی با زنان دیگر نداشتند. یعنی مؤمنان، از همسران پیامبر ارث نمی‌بردند و می‌توانستند با دختران آنها ازدواج کنند؛ همچنین نگاه کردن به همسران پیامبر برای آنان حرام بوده است.

خدیجه
، عایشه، حفصه، ام سلمه، زینب، صفیّه، میمونه، ((ام حبیبه (رمله دختر ابوسفیان)|ام حبیبه))، جویره همگی از همسران پیامبر بودند و لقب همه‌ی آنان ام المومنین بود.

منابع:
تفسیر نمونه،‌ ج 17؛ تفسیر المیزان، ‌ج 16؛ نقش عایشه در تاریخ اسلام، ‌ج 1؛ مجمع البیان، ج 8

 

حضرت خدیجه سلام الله علیها یکی از چهار زن کامل دنیا، اولین و بهترین همسر رسول خدا صلّی الله علیه وآله و سلّم و مادر فاطمه زهرا و طاهر است.
کنیه او «ام هند» است و قبل از رسول خدا دو شوهر به نام‌های «عتیق بن عائذ» و «عمرو الکندی» داشت و از آنها فرزندانی به دنیا آورده بود.

جریان خواستگاری و ازدواج رسول خدا صلّی الله علیه وآله و سلّم با خدیجه خواندنی و مفصّل است. خدیجه به رسول خدا گفت:
«
من برای شما زنی را در نظر گرفته‌ام
رسول خدا فرمود:«او کیست؟»
خدیجه عرض کرد:« او کنیز شما خدیجه است

خدیجه که یکی از ثروتمندان عرب به شمار می آمد و نوشته اند هشتاد هزار شتر و پول های فراوانی در دست افراد مختلف برای تجارت داشت، وقتی می خواست با رسول خدا ازدواج کند، گفت:به خدا قسم ای محمـد، اگر مال تو کم است، مال من زیاد است. کسی که خودش را در اختیار تو می‌گذارد، چگونه مالش را در اختیارت نگذارد؟! من با تمام اموال و کنیزانم در اختیار توام.

خدیجه بعد از ازدواج با رسول خدا به عمویش، ورقه، فرمود:
این اموال مرا بگیر و نزد محمـد ببر و به او بگو من تمام اموال و بردگان و آنچه را در اختیار من است به او هدیه می‌کنم.ورقه این خبر را در بین زمزم و مقام ابراهیم با صدای بلند به گوش همه مردم رسانید و آنها را شاهد گرفت.

در جریان کناره گیری رسول خدا از خدیجه قبل از ایجاد نطفه فاطمه علیهاالسلام، پیامبرعمار یاسر را نزد خدیجه فرستاد و فرمود به او بگو:

ای خدیجه گمان مبر که کناره گیری من از توست. نه، خداوند به من چنین امر فرموده است. گمانی جز خیر مبر و بدان، خداوند هر روز چندین بار به ملائکه اش به تو مباهات و فخر می‌کند.


خدیجه علیهاسلام در هنگام زایمان فاطمه علیهاسلام تنها بود و زن های مکه و قریش از او کناره گرفته بودند. خدیجه را غم و اندوه فرا گرفته بود که ناگهان چهار زن بلندقامت شبیه زن‌های بنی هاشم وارد اتاقش شدند.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد ام المؤمنین
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.