فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره بررسی و ارزیابی بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان

اختصاصی از فی فوو تحقیق درباره بررسی و ارزیابی بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق درباره بررسی و ارزیابی بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان


تحقیق درباره بررسی و ارزیابی بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان

فرمت فایل : word (قابل ویرایش) تعداد صفحات : 31 صفحه

 

 

 

 

مقدمه :

در این مقاله پس از مقدمه‎ای کوتاه، الگوی مصرف انرژی در ایران، روند تقاضای انرژی و مقایسه آن با گذشته و پیش‎بینی روند آتی آن به تفصیل مورد بررسی قرار می‎گیرد.

پس از تشریح کامل وضعیت موجود از بُعد اقتصادی و زیست‎محیطی و هزینه‎هایی که از این نظر جامعه و دولت متحمل می‎گردد، لزوم بهینه سازی مصرف سوخت و جایگزینی انواع دیگر انرژی مورد بحث قرار می‎گیرد. سپس با اشاره به الگوی مصرف انرژی در بخش خانگی و میزان نقش آن در آلودگیهای زیست‎محیطی ، بهینه‎سازی مصرف سوخت هم از بُعد چگونگی کیفیت لوازم انرژی بر و هم از بُعد چگونگی ساخت بنا تشریح می‎گردد. در انتها پس از ارائه راهکارهای لازم به بحث خاتمه داده می‎شود.

 

امروزه بحث انرژی از مهمترین مباحث مطرح در تمام کشورهای جهان در امر توسعه به شمار می‎رود. توسعه اقتصادی و اجتماعی کشورها نه تنها نیازمند مصرف انرژی، بلکه  نیازمند افزایش مصرف آن است. نگاهی به روند مصرف انرژی در کشورهای در حال توسعه به وضوح نشان می‎دهد که هرگونه شتاب در امر توسعه، همزمان با افزایش قابل توجه در میزان مصرف انرژی بوده است. تا به امروز انرژی مصرفی جهان از منابع مختلف و عمدتاً از منابع فسیلی تأمین شده است. اما مسائل و مشکلات متعدد از جمله محدودیت و پایان‎پذیر بودن منابع فسیلی و اثرات زیست‎محیطی ناشی از سوزاندن این منابع ضرورت صرفه‎‎جویی در مصرف انرژی با بهینه‎سازی مصرف آن و نیز جایگزینی منابع دیگر انرژی بخصوص انرژیهای تجدیدپذیر را آشکار نموده است.


جایگاه انرژی فسیلی در ایران

با نگاهی به ترازنامه انرژی سال 1381 جمهوری اسلامی ایران مشاهده می‎شود که در این سال عرضه کل انرژی اولیه برابر 8/1771 میلیون بشکه معادل نفت خام است که حدود 26/96 درصد آن در داخل کشور تولید شده و مابقی به صورت انواع فرآورده‎های نفتی و گاز طبیعی و سوختهای جامد و برق از خارج کشور وارد شده است. که از این مقدار حدود 26/49 درصد آن بصورت نفت خام و فرآورده‎های نفتی و مقدار بسیار جزئی آن بصورت گاز طبیعی ، برق و سوختهای جامد صادر شده است.

به عبارت دیگر حدود 74/50 درصد باقیمانده یعنی در حدود 9/898 میلیون بشکه معادل نفت خام انرژی در داخل کشور مصرف شده است. که از این مقدار انرژی مصرفی نزدیک به تمام آن از منابع فسیلی اعم از نفت و فرآورده‎های نفتی ، گاز طبیعی و سوختهای جامد تأمین گردیده است.

ادامه....


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره بررسی و ارزیابی بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.