فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های فرسودگی تحصیلی(فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد پیشینه ی پژوهش)+پرسشنامه رایگان

اختصاصی از فی فوو مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های فرسودگی تحصیلی(فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد پیشینه ی پژوهش)+پرسشنامه رایگان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های فرسودگی تحصیلی(فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد پیشینه ی پژوهش)+پرسشنامه رایگان


ادبیات پژوهش ،پیشینه پژوهش ،کارشناسی ارشد پیشینه ی پژوهش،مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های فرسودگی تحصیلی+پرسشنامه رایگان

پایان نامه

ادبیات پایان نامه
سرفصل های پروژه شامل موارد زیر است :
  • تعریف فرسودگی
  • مراحل فرسودگی
  • الف) مرحله خستگی عاطفی
  • ب) مرحله بی علاقگی و بدبینی
  • ج)مرحله ناکارآمدی
  • خاستگاه نظریه فرسودگی
  • فرسودگی شغلی
  • فرسودگی تحصیلی
  • علایم فرسودگی تحصیلی
  • اثرات و پیامدهای فرسودگی تحصیلی
  •  پژوهش های انجام شده در داخل کشور
  •  پژوهش های انجام شده درخارج کشور

 

مشخصات فایل:

 
 
 

پرسشنامه رایگان:دارد(پرسشنامه فرسودگی تحصیلی مربوط به مدرسه توسط سالما- آرو و نا آتانن ( 2005) )

نوع فایل: word

منبع: دارد (فارسی و لاتین)

پیشینه پژوهش: دارد(ایرانی و خارجی)

تعداد صفحات: 21

گارانتی بازگشت وجه: دارد ( کیفیت این فایل تضمین شده است درصورت هرگونه مشکل یا نارضایتی احتمالی مبلغ شما بازگردانده می شود)

فرسودگی

دیک (1992) معتقد است هنگامی که فرد در معرض فشار روانی طولانی و مداوم محیط قرار می گیرد، اگر قادر به تطبیق خود نباشد، دچار فرسودگی می شود، بطور کلی فرسودگی را می توان نوعی اختلال نامید که به دلیل قرارگرفتن طولانی مدت فرد در معرض استرس های محیطی در وی ایجاد میگردد و نشانه های آن در ابعاد جسمی، هیجانی و ذهنی بروز می کند(ساعتچی،1377؛ به نقل از جلیلیان،1391).

فرسودگی حالتی از خستگی ذهنی و هیجانی است که از استرس مزمن در شرایطی مانند گرانباری نقش، فشار و محدودیت زمانی و فقدان منابع لازم برای انجام دادن وظایف و تکالیف محوله به وجود می آید( اسوایدر و همکاران،2010؛ به نقل از ساویز،1391).

شخصی که مسئولیت های متفاوتی دارد و مجبور است چند کار متفاوت را همزمان انجام دهد، تعارض نقش دارد. ابهام نقش زمانی رخ می دهد که افراد از انتظاری که از آنها می رود آگاه نیستند، آنها می دانند که باید در تحصیل یا حرفه خود فرد کارآمدی باشند اما مسیر چگونگی کارآمد بودن برای آنها مشخص نیست و در ازیاد نقش افراد نمی تواندد به مسئولیت های فراوان نه بگویند و در نتیجه مسئولیت های زیاد بیش از حدی به آنها تحمیل می گردد که این سه عامل به مرور زمان موجب به وجود آمدن فرسودگی می گردد( پولمن، جونز، راف و هارز[1] ،2005؛ به نقل از جلیلیان، 1391).

مراحل فرسودگی

مجموعه شواهد تجربی نشان می دهد که فرسودگی فرایندی است که به تدریج و در طول زمان گسترش می یابد.

الف) مرحله خستگی عاطفی: نخستین مرحله فرسودگی می باشد، که با نوعی عدم تعادل بین منابع، تقاضاها و فشارهای کاری توصیف می شود.

ب) مرحله بی علاقگی و بدبینی : مرحله ی دوم فرسودگی می باشد، که با مجموعه ای  از نگرش های بدبینانه و رفتارهای منفی ایجاد می شود.

ج)مرحله ناکارآمدی: مرحله سوم فرسودگی می باشد، که در اثر نوعی احساس بی لیاقتی و تردید نسبت به خود ممکن است، ایجاد شود.( حافظی و همکاران، 1386؛ به نقل از ساویز ،1391).


[1] . Pohlmann & Jonas & Ruf & Harzer

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

دانلود با لینک مستقیم


مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های فرسودگی تحصیلی(فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد پیشینه ی پژوهش)+پرسشنامه رایگان
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.