فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله مشخصات تجارت الکترونیکی

اختصاصی از فی فوو دانلود مقاله مشخصات تجارت الکترونیکی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله مشخصات تجارت الکترونیکی


دانلود مقاله مشخصات تجارت الکترونیکی

مقدمه

با مطرح شدن فناوری اطلاعات در سطح جهانی و گسترش اینترنت، تجارت الکترونیکی جایگاه مهمی یافته است و در این میان ایران نیز ناگزیر به این عرصه خواهد پیوست. در جامعه اطلاعاتی، استفاده بهینه از حجم بالای اطلاعات و فراهم کردن سود بیشتر مورد نظر است. امروزه اکثر کمپانی ها نیروی خود را بیشتر صرف ارائه و فروش اطلاعات از طریق بازار یکپارچـــه جهانی یا اینترنت متمرکز کرده اند. تجارت الکترونیــــک در ایران نیز می تواند قابلیتها و مزایای ویژه ای را داشته باشد. در این مقاله تجارت الکترونیکی باتوجه به نیاز در سطوح متفاوتی مطرح شده که به شرح سرویس ها و مزایای استفاده از تجارت الکترونیکی در ایران می پردازد. پروتکل های گوناگونی برای پیاده سازی تجارت الکترونیک از قبیل OFX ، SSL، IKP ، SET مطرح هستند که زمینه های امنیتی و مالی این سرویس را در شبکه اینترنت پشتیبانی می کنند. پروتکل OTP چهارچوب کلی تجارت الکترونیک را بدون توجه به سیستم پرداختی ایجاد می کند. XML تبادلات داده را در تجارت الکترونیک در بر می گیرد. XML زبان مدل سازی جدیدی است و جایگزین EDI شده است. در این مقاله پروتکلها و استانداردهای تجارت الکترونیکی مطرح می گردد. امنیت در اینترنت در شکلهای متفاوتی مطرح می شود. تجارت الکترونیکی روشهای امنیتی خاص خود را داراست که به آنها اشاره می شود. مسایل مالی، پولهای دیجیتالی از دیگرمباحثی است که در سرویس تجارت الکترونیکی نقش اساسی داشته که به آنها اشاره خواهد شد.

1 - ایجاد شرایط مناسب برای تجارت الکترونیکی

! رشد اینترنت در ایــران بــایستـی در سیاست گذاریها بیشتر در نظر گرفته شود؛

! فراهم کنندگان بایستی پهنای باند با کیفیت مناسب را برای بازار اینترنت فراهم کنند؛

! بایستی کمپانی ها به ایجاد امنیت لازم برای استفاده از اینترنت برای تبادلات ایمن تشویق شوند و استانداردهای لازم در این زمینه معرفی گردند تا سرویس ها در سطح قابل پذیرش ارائه گردد.

2 - مزایای استفاده از تجارت الکترونیکی در ایران

! مطرح شدن محصولات در سطح جهانی و در نهایت بالارفتن کیفیت محصولات؛

! کاهش موثرتر هزینه های عملیاتی بین عوامل بازرگانی (PARTNERS)، مشتریان و کانالاهای آن؛

! افزایش درآمد از طریق مشتریان جدید و کانالــهای جدید همراه با محصولات و سرویس های جدید؛

! جلب رضایت مشتری؛

! صحت سفارشات ONLINE ؛

! در نهایت امکان انجام خریدهای کوچک تا بستن قراردادهای کلان و کشوری.

3 - انواع سرویس های تجارت الکترونیکی

سرویس های تجارت الکترونیکی را از نظر کاربرد می توان به چند دسته تقسیم بندی کرد. این سرویس ها به شرح زیر هستند:

! ، (BUSINESS TO BUSINESS) B2B : در این سرویس طرفین معامله شرکتها هستند؛

! ،(BUSINESS TO CONSUMER) B2C : در این

سرویس شرکتها با مشتریان در ارتباط هستند؛

!،(GOVERNMENT TO GOVERNMENT) G2G: روابط تجاری بین کشورها را دربر می گیرد و قوانین تجارت بین المللی را با توافق طرفین و ارائه راهکار شامل می شود؛

! ، (CUSTOMER-TO-BUSINESS)C2B : طبق پیشنهــــاد مشتری سرویس موردنظر فراهم می گردد. مثل کرایه یک ماشین از نقطه ای مشخص با مبلغی تعیین شده از یک سایت اینترنتی؛

! ،CUSTOMER- TO-CUSTOMER)C2C) : طرفین معامله افراد هستند. سرویس گیرنده فردی است که جنس یا کالایی را از شخص دیگر خریــــداری می کند. مثل آژانس های هواپیمایی و سمساریهای اینترنتی.

 

 

شامل 11صفحه Word


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله مشخصات تجارت الکترونیکی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.