فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره رابطة عدم تحمل گلوکز با شاخصهای فشارخون

اختصاصی از فی فوو تحقیق درباره رابطة عدم تحمل گلوکز با شاخصهای فشارخون دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق درباره رابطة عدم تحمل گلوکز با شاخصهای فشارخون


تحقیق درباره رابطة عدم تحمل گلوکز با شاخصهای فشارخون

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه:70
فهرست و توضیحات:

مقدمه

رابطة عدم تحمل گلوکز با شاخصهای فشارخون

در صد قابل توجهی از افرادی که درمان پرفشاری خون را شروع  می کنند ،مصرف دارو را متوقف کرده و از پذیرش رژیم درمانی خود امتناع می ورزند. به منظور ارزیابی الگوی درمان ( نوع وتعداد داروها) و نحوه جواب به درمان، طی یک مطالعه مقطعی ، با استفاده از نمونه گیری به روش خوشه ای طبقه بندی شده تصادفی، 2174نفر ازافراد بالای 19 سال شهر بوشهر،مورد بررسی قرار گرفتند . 246نفر سابقه مصرف داروهای ضد پر فشاری خون داشتند.

رژیم تک دارویی { 63درصد، شایعترین رژیم، مسدود کننده های گیرنده بتا (96/50 درصد) ، متیل د وپا (96/30 درصد)و دیورتیک ها(09/7 در صد) } ، رژیم دو دارویی { 66/16 در صد ،شایعترین رژیم ترکیب مسدود کننده های کانال کلسیم (83/26 در صد) } ، رژیم سه دارویی (28/5 در صد) ، رژیم چهار دارویی 83/0 در صد) و نوع دارو و رژیم نامعلوم (33/14 در صد)، چگونگی مصرف دارو در بیماران تحت درمان دارویی بودند. شایعترین داروی مصرفی در گروه سالمندان (60 سال =< سن ) ، متیل دو پا (84/43 درصد ) بود. 5/56 در صد از بیماران داروهای خود را به صورت مرتب مصرف می کردند همچنین با افزایش سن مصرف دارو افزایش می یافت و در مردان بیشتر بود (p>0.05).

290/24 در صد بیماران فشار خون أنها کنترل(BP<140/90) شده بود و این میزان در افرادسالمند ،مصرف کنندگان قرصهای ضد بارداری خوراکی (ocp) و داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی     (NSAIDS) ، مصرف کنندگان دخانیات ( سیگار وقلیان ) وkg/m2    BMI>30 کمتر بود . داروهایی که بهترین جواب به درمان را در رژیمهای مختلف داشتند به ترتیب زیر می باشند :د یورتیکها و مسد ود کننده های گیرنده بتا در رژیم تک دارویی ، ترکیب مسدود کننده های کانال کلسیم با مهار کننده های آنزیم مبدل آنژیوتنسین در رژیم دو دارویی و ترکیب مهار کنند  ه های کانال کلسیم با مسدود کننده های گیرنده بتا با مهار کننده های آنزیم مبدل آنژیوتنسین در رژیم سه دارویی . این نتایج ، سطخ پایین کنترل و درمان دارویی نا مناسب ( متیل دو پا) در جمعیت بوشهر را نشان می دهد . تغییر در الگوی درمان و افزایش آگاهی عمومی در مورد بیماری پر فشاری خون ، پیشنهاد می شود.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره رابطة عدم تحمل گلوکز با شاخصهای فشارخون
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.