فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق بهداشت روانی دین و راهکارهای آرامش در زندگی

اختصاصی از فی فوو دانلود تحقیق بهداشت روانی دین و راهکارهای آرامش در زندگی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق بهداشت روانی دین و راهکارهای آرامش در زندگی


دانلود تحقیق بهداشت روانی دین و راهکارهای آرامش در زندگی

طبق تعریف سازمان بهداشت جهانی (WHO) ، سلامت روانی و رضایت از زندگی یکی از ویژگی های فرد سالم است. با این وصف، تلاش جهانی درجهت فراهم کردن یک بستر مناسب برای زندگی عاری از بیماری تنها معطوف به پیشگیری و درمان بیماری هایی همچون قلبی و عفونی و ... نمی شود بلکه علاوه بر سلامت جسمانی ، توجه ویژه ای به فراهم کردن محیطی آرام جهت آرامش درونی  و سلامت روانی افراد معطوف داشته است.
با وجود پیشرفت های سریع در جهت حل مشکلات جسمی انسان ها ، علم پزشکی هنوز  گامی موثر در جهت حل مشکلات روحی – روانی انسان ها بر نداشته است ، این در حالی است که مشکلات روانی نقش مهمی را در ایجاد بیماری های جسمی نیز ایفا می کند.
از اوایل قرن بیستم نظریات روانشناسی دینی مطرح شدند.آنها به بررسی عمل بروز رفتارها بر پایه ی عقیده و دیدگاه مردم می پرداختند ولی اندکی بعد با بروز علم رفتار شناسی این حوزه ی پژوهشی رو به خاموشی نهاد و دانشمندان به تفسیر ساده ی رفتارها پرداختند . بعد از مدتها روانشناسی دینی به شکل نوینی دوباره پا به عرصه ی اجتماع گذاشت . ویلیام جیمز شکل جدیدی از روانشناسی دینی که آن را نوگرایی دینی می نامید مطرح کرد که طی آن فرد خاطی ونابه هنجار طی بازگشت به عقاید دینی پیشین خود به فردی صالح و درستکار تبدیل می شد .
بر خلاف جریان مذکور، دانشمندانی همچون فروید ، دین را حاصل توهم انسانها می دانستند ، آنها خاستگاه دینی را ناشی از احساس گناه بشر قدیمی نسبت به مسایل جنسی می دانست . امروزه کمتر دانشمندی سراغ نظریات این دسته از دانشمندان می روند ، وبیشتر به دین به عنوان یک وسیله تاثیر گذار مداوم می نگرند که سبب احساس خوب بودن (well-being) وسلامت جسمانی می شود. امروزه دانشمندان ریشه دین را در مسایلی همچون تأثیرات اجتماعی (مثل تجارب دوران کودکی ,تماس با افراد مذهبی و واکنش قدرت تلقین ) ، ارضای نیازهای خود (مثل امنیت,معنا در زندگی وهدف ومرگ)وتأثیرات طبیعت و تفکر در آن مثل(خدای زیبای آفرین)می دانند.
درطی سالهای اخیر بیشتر توجه روانشناسان ودانشمندان علوم بهداشت روان بر جنبه های مختلف دین مثل نیاز به دین، دین اجتماعی وجنبش های دینی با گرایش  سیاسی و... بوده است.

 

شامل 10 صفحه word


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق بهداشت روانی دین و راهکارهای آرامش در زندگی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.