فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق بزهکاری در جوانان

اختصاصی از فی فوو دانلود تحقیق بزهکاری در جوانان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق بزهکاری در جوانان


دانلود تحقیق بزهکاری در جوانان

بزهکاری در جوانان!!      
امروز مسئله بزهکاری نوجوانان و جوانان به صورت یکی از حادترین مسائل اجتماعی جوامع مختلف درآمده است. پیدایش جوامع و ارتکاب جرم از آغاز با یکدیگر همراه بوده اند. زیرا از روزی که افراد دور هم جمع شده و تشکیل جامعه داده اند جرم نیز با آنان همراه شده و گسترش یافته است. رسوخ بزهکاری در میان نوجوانان و جوانان که سازندگان اجتماع فردا هستند و ریشه دار شدن آن موجب بیم و نگرانی بیشتری شده است.اجتماعی را نمی توان یافت که در آن جرم وجود نداشته باشد. «لاکاساین» می گوید: «بزهکاری یک میکروب اجتماعی است. این میکروب در محیطی که آمادگی پروراندن تبهکار نداشته باشد بروز نکرده و جرمی اتفاق نمی افتد.» بررسی های مختلف نشان داده است که محیط خانواده رابطه مستقیمی با بروز رفتار بزهکارانه و انحرافی دارد.بزهکاران اغلب دارای والدینی نامناسب و محیط خانوادگی متشنج و ازهم گسیخته هستند. این افراد اغلب در برابر والدین مقاومت می کند. به طور کلی این افراد کسانی هستند که بالقوه نیروی بزهکارانه فراوانی در وجود خود دارند.اما اینکه این نیروها روزی به بالفعل تبدیل شوند بستگی به طرز رفتار والدین و سایر افراد خانواده و محیط اجتماعی که در آن قرار می گیرند، دارد. وضع خانوادگی و محیط عاطفی عوامل بسیار مهمی در بروز بزهکاری است. وقتی که در خانواده ای همبستگی بین افراد وجود نداشته باشد و فرد فاقد روابط عاطفی صحیح باشد، بروز رفتارهای بزهکارانه قابل پیش بینی است. از دیگر عوامل مهم در بروز رفتارهای بزهکارانه فقر و شرایط سخت زندگی است.
اختلافات والدین نیز آثار بسیار سویی در فرد بر جای می گذارد. در واقع ریشه رفتارهای بزهکارانه نوجوانان و جوانان را می توان در همین تنش های خانوادگی دانست. محرومیت از والدین نیز می تواند شرایطی را به وجود آورد که زمینه مساعدی برای بروز بزهکاری باشد. از طرفی وجود والدین معتاد یا داشتن خواهر یا برادری که رفتارهایی بزهکارانه دارد خطر افزایش بزهکاری را در اعضای جوان خانواده افزایش می دهد. این گونه خانواده ها مهارت های تربیتی لازم جهت فرزندپروری را ندارند، و خود زمینه ای برای بروز رفتارهای منحرف ایجاد می کنند.
بعد از خانواده مهم ترین محیط تربیتی مدرسه است که در واقع یکی از مراکز مهم اجتماعی کردن فرد بعد از خانواده به شمار می آید. متاسفانه مدارس ما آموزش های ضروری از جمله آموزش مهارت های زندگی را به افراد نمی دهند، بنابراین جوانان توانایی های لازم را برای روبه رو شدن با مسائل زندگی ندارند. آموزش درس های بی محتوا که نتیجه ای جز اتلاف وقت ندارند. جوان با این آموزش ها غیرمفید و با تحمل استرس های بسیار زیاد بعد از پیروزی بر غول کنکور وارد دانشگاه می شود. در محیط دانشگاه نیز همین آموزش های غیرضروری تکرار می شود و در نتیجه منجر به دلزدگی و سرخوردگی جوان پس از فارغ التحصیلی می شود و به دلیل عدم دستیابی به شغل و حرفه مناسب و دلخواه سبب فرار آنها از درس و کلاس، بیکاری، عقب ماندگی و کشیده شدن به کارهای کاذب و یا انحرافات مختلف می شود.
همان گونه که می دانیم جوانی دوره بحران و زمان شورش است. تمایلات جنسی در این دوره افزایش می یابد و اگر تحریک یا منع شود، احتمالا به تمایلات شدیدتر منتهی می شود و گاه به انحراف جنسی می انجامد. از طرفی بحث تفریح و سرگرمی جوانان نیز مطرح است رسانه ها از جمله سینما، ویدئو و ماهواره تغییراتی را در ارزش ها ایجاد کرده اند. این تغییرات موجب عدم پذیرش رفتارهای جوانان توسط والدین می شود.
نظارت خانواده بر دوستان و محیط های انتخابی که جوان در آنها رفت و آمد می کند می تواند در مواقعی که فرد در معرض خطر قرار می گیرد کمک شایانی باشد. توجه داشته باشیم که نظارت و کنترل با هم تفاوت بسیاری دارند، اگر فرد احساس کند که توسط والدین کنترل می شود و مدام زیر ذره بین آنها قرار دارد، مقاومت خواهد کرد و مسائل و مشکلات خود را نزد آنان بیان نمی کند.
از طرفی در مدارس و دانشگاه ها نیز باید آموزش های مفیدی ارائه شود تا جوان دچار سردرگمی و سرخوردگی نشود. بحث اشتغال جوانان مسئله بسیار مهمی است. زیرا بیکاری منشاء مشکلات بسیاری از جمله مشکلات رفتاری و بزهکاری است که در این زمینه دولت نیاز به برنامه ریزی های بلندمدت دارد.

 

شامل 28 صفحه word


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق بزهکاری در جوانان
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.