فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق چگونگی دریافت مالیات و پیشنهاد راهکارهای اثر بخش

اختصاصی از فی فوو دانلود تحقیق چگونگی دریافت مالیات و پیشنهاد راهکارهای اثر بخش دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق چگونگی دریافت مالیات و پیشنهاد راهکارهای اثر بخش


دانلود تحقیق چگونگی دریافت مالیات و پیشنهاد راهکارهای اثر بخش

چگونگی دریافت مالیات و پیشنهاد راهکارهای اثر بخش:
تامین مالی کارمندان (مأموران تشخیص مالیات)از قبیل افزایش حقوق آنان، دادن سختی شرایط کار مانند قضات دادگاه ها.
دادن وامهای بلند مدت در ابتدای استخدام به آنان همانند کارمندان بانک ها.
حمایت همه جانبه از آنان در مقابل فراز و نشیب کارهای انجام شده از قبیل (حمایتهای حقوقی، سیاسی اجتماعی و رفاهی ،بخصوص از افکار خلاق و نوآوری های جدید در جهت وصول مالیات)اصلاح نظام پرداخت مالیات در سالهای اخیر یکی از شعارهای دولتمردان اقتصادی شده.
تا بتوان بر مبنای آن درآمدهای جاری دولت را کسب کرد.
بسیاری از حقوق دانان و متخصصین مالیاتی معتقدند در تمام کشورهای دنیا مالیات بهترین ، مهمترین و سالمترین منابع درآمدی دولتهاست.
هم چنین معتقدند:پرداخت مالیات باید از دوران تحصیل به دانش آموزان یاد داده شود تا موجب انگیزه مثبت در آنها شود.
مهمترین اثر طرح جامع مالیاتی مستند شدن تشخیص درآمدهای مشمول مالیات اشخاص حقیقی و حقوقی می باشد.
مکانیزم اخذ مالیات در ایران در مورد مالیاتهای مستقیم مبتنی بر اعلام درآمدی است که اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی در طول یک سال مالیاتی از منابع مختلف تحصیل کرده اند.
این اعلام به موجب قانون باید از طریق تسلیم اظهار نامه مالیاتی و حسب مورد صورتهای مالی شامل ترازنامه و حساب سود و زیان به اداره مالیاتی متعلقه متوسط اشخاص مذکور که در اصلاح مودی نامیده می شوند انجام می شود.
سوالی که تا اینجا مطرح می شود این است که به چه طریق می توان برای مودیان مالیاتی ایجاد انگیزه کرد تا به انتقال داده های واقعی درآمدها بپردازند؟اساساً رفتار باید با نرمی و درشتی و توام با هم باشند.از هر کدام در جای خود استفاده شوند.اگر مودیان عامل به تکلف قانونی که همواره وظایف قانونی خود را به درستی انجام می دهند بعنوان افرادی علاقه مند به پیشرفت کشور و متدین و وطن دوست به طور موثر مورد تشویق و احترام و قدردانی اجتماع واقع شوند و در مقابل نسبت به اشخاص که وظایف مالیاتی خود را به درستی انجام نمی دهند.حسب درجه اهمیت تخلف ،سخت گیری قانونی انجام شود.(طوری که این مورد در قانون با ضمانت اجرای قوی و موثر و بدون تبعیض پیش بینی شود.)تا تاثیر اثر بخشی فراوانی داشته باشد.
استفاده از مجموعه موارد فوق طبعاً موجب انگیزه مثبت در اشخاص خواهند شد.
1-مالیات مجموع درآمد که در سال 1387 و قبل از آن وجود داشته کسانی که خوش حساب بودند.مالیات مجموع درآمد خود را در موعد مقرر پرداخت کردند.ولی عده ای دیگری در مقابل با انواع ترفندها و حیله ها  از پرداخت مالیات خودداری نمودند.در نهایت بعد از مدتی طی بخشنامه مالیات مجموع با جمله آنهایی که مالیات مجموع را پرداخت کردند که هیچ و آنهایی هم که پرداخت نکردند.گرفته بشوند حذف گردید.
2-در قانون تصویب شده سال 1381 که اجرای آن نیز عملاً از اول سال 1381 شروع گردید.
استفاده از معافیت مالیاتی به شرط تسلیم اظهارنامه شغلی در ماده 84و101 قانون مالیات مستقیم آمده که در اجرای این ماده قانونی کلیه همکاران تلاش گسترده و با خواهش و تمنا و التماس و درخواست اقدام به جمع آوری اظهار نامه کردند در حالی که در ماده 100قانون مالیات های مستقیم مودی مکلف به تسلیم اظهارنامه می باشد نه مامور مالیات نسبت به توزیع و جمع آوری اظهار نامه.
که پس از جمع آوری اظهارنامه و دسته بندی آنها نسبت به تشخیص مالیات طی یک برنامه زمان بندی اقدام می کنند این برنامه زمان بندی به طریق منفی و برای کلیه مودیان که اظهارنامه داده اند یا نداده اند انجام می گیرد که بعد از اتمام کار طی یک بخشنامه شرط تسلیم اظهارنامه را برای عملکرد 1381 و سال 1382 حذف کردند.

 

 

شامل 10 صفحه word


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق چگونگی دریافت مالیات و پیشنهاد راهکارهای اثر بخش
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.