فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پروپوزال ارشد با موضوع نقش مشارکت اولیا در پیشرفت تحصیلی

اختصاصی از فی فوو پروپوزال ارشد با موضوع نقش مشارکت اولیا در پیشرفت تحصیلی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پروپوزال ارشد با موضوع نقش مشارکت اولیا در پیشرفت تحصیلی


پروپوزال ارشد با موضوع نقش مشارکت اولیا در پیشرفت تحصیلی

فرمت فایل : word (قابل ویرایش) تعداد صفحات : 18 صفحه

 

 

 

 

 

 

 

 


      فصل اول: کلیات تحقیق
مقدمه :

یقینا جمله ی شریفه ی قرآنی ((تعاونوا علی البر و التقوی ))1 گوش آشنای هرآشنای تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش است.ومفهوم و مضمون آن بر مشارکت و همکاری در کارهای خیر ونیکوکاری تاکید داردواز آنجائیکه در خیر بودن تعلیم وتربیت شکی نیست پس به طور یقین مشارکت همه ی زیر مجموعه های یک جامعه ی خواهان پیشرفت و توسعه، درتعلیم و تربیت فرزندان آن جامعه ضروری و امری بدیهی است و نیل و دستیابی سیستم ها و افراد یک جامعه به سعادت دنیوی و اخروی میسور و ممکن نیست مگر با توجه ، عنایت و مشارکت ویژه و همگانی به تعلیم و تربیت فرزندان آن جامعه.در این میان ارتباط ، مشارکت و همکاری خانواده هاو اولیا در امور تحصیلی فرزندانشان با مدرسه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.البته هرگاه صحبت از تعلیم وتربیت به میان می آید اغلب مردم آموزش و پرورش را در نظر می گیرند و بار سنگین تعلیم وتربیت را به دوش مدرسه می گذارند.آنها از آموزش و پرورش انتظار دارند فرزندانشان را به بهترین وجه ممکن برای داشتن یک زندگی سالم و به دور از هر نوع آشفتگی تربیت نموده و مهارت های لازم این زندگی مورد انتظار آنها را به فرزندانشان آموزش دهد.اما سوال این است که آیا این انتظار از آموزش و پرورش یک انتظار به حقی است؟ و آیا مدرسه واقعا به تنهایی قادر است این انتظار را برآورده نماید؟

برای پاسخ به این سوال لازم است که اول به این سوال پاسخ دهیم که آیا ابعاد مختلف شخصیت انسان تنها در مدرسه شکل می گیرد؟ بر همگان واضح و مبرهن است که جواب این سوال ((نه)) می باشد زیرا غالب نظریه های روانشناختی در مورد نقش و تاثیر مثبت یا منفی محیط بر شکل گیری ابعاد مختلف شخصیت انسانی اتفاق نظر دارند.پس بنا بر این نظر در یک جامعه کلیه ی نهادها و سیستم هایی که در

1- بخشی از سوره مائده آیه 2

ارتباط با مردم آن جامعه هستند می توانند در تعلیم و آموزش افراد و از جمله دانش آموزان آن جامعه

نقش موثرداشته باشند.در این میان نقش کانون خانواده و پدر و مادر به عنوان مدیران این کانون به لحاظ ارتباط بیشتر و تنگاتنگ با فرزندان از سایر نهاد ها پر رنگ تر و قابل توجه است.زیرا نخستین کانون آموزش و تربیت فرزندان خانواده است وتاثیرحسن خلق ،حوصله ،درک و شعور،عفاف و تقوی ،دانش و بینش خانواده در شکل گیری شخصیت کودک غیر قابل انکار است. و یقینا اساس و زیر بنای هر اجتماع خانواده های آن اجتماع می باشند . سعادت و یا شقاوت فرد و در نتیجه سعادت و شقاوت جامعه از خانواده ها نشات می گیرد پس نمی توان نقش خانواده و مدیران آن یعنی پدر ان ومادران را در پیشرفت ، توسعه و تعالی یک جامعه نادیده گرفت .

کودکان و نوجوانان امروز زنان و مردان فردایی هستند که باید گردش چرخ های اداره ی کشور در جنبه های مختلف صنعتی ، تجاری ، سیاسی ، اقتصادی و ... را بدان ها سپرد و لذا اگر این کودکان از نظر علمی فرهنگی و اعتقادی به طور صحیح تربیت شوند می توانند موجبات افتخار و بالندگی خود ، خانواده ، جامعه و نهایتا بشریت را فراهم آورند. نخستین ومهمترین نهادی که وظیفه آماده کردن افراد جامعه را به عهده دارد خانواده است. زیرا والدین با آگاهی و شناخت خصوصیات فرزندان خود ، در هر مرحله از رشد می توانند زمینه ی تکامل روحی وجسمی آنها را فراهم سازند و اگر فرد در این جامعه ی کوچک یعنی خانواده ی سالم ، متکی به نفس،مسئولیت پذیر و ... بار آید وقتی وارد اجتماع شد یک فرد مقبول جامعه خواهد بود.


دانلود با لینک مستقیم


پروپوزال ارشد با موضوع نقش مشارکت اولیا در پیشرفت تحصیلی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.