فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق منوگرافی روستای لاین

اختصاصی از فی فوو دانلود تحقیق منوگرافی روستای لاین دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق منوگرافی روستای لاین


دانلود تحقیق منوگرافی روستای لاین

نخستین گام در مطالعات و تحقیقات جامعه روستایی ، آشنایی با موقعیت جغرافیایی و اوضاع و احوال طبیعی هر روستا است چرا که چگونگی ساختمان طبیعی (پستی و بلندی ها ، کوهستانی یا جلگه ای بودن ) هر روستا بی تاثیر در طرز زندگی اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی ساکنان آن نمی باشد .

از این رو بین مردمان مناطق کوهستانی با ساکنان دشت های وسیع جلگه ای اختلاف زیادی در شیوه زندگی و طرز معیشت آنها حتی در اخلاق و روحبات آنان مشاهده می شود که شایسته تحقیق و مطالعه می باشد ، زیرا هر اندازه وابستگی معیشت و زندگی مردم با عوامل طبیعی بیشتر باشد میزان زیادتری تحت تاثیر آنها قرار خواهند داشت و از دیگر نکاتی که در شناخت جغرافیای طبیعی روستاها مورد توجه قرار می گیرد عبارتست از :

  1. چگونگی شیوه ی معیشت اهالی روستاها در ارتباط با موقعیت جغرافیای منطقه (دامداری – کشاورزی).
  2. نوع مسکن در ارتباط با موقعیت جغرافیایی و آب و هوای منطقه .
  3. تاثیر محیط طبیعی در اخلاق و آداب و رسوم اجتماعی ، فرهنگی ، زندگی مادی و غیر مادی در مناطق مختلف.
  4. موقعیت جغرافیای به عنوان عاملی در انتخاب شیوه ی زندگی .


شناخت تاریخچه کلات نادری :

در کتاب حماسی بزرگ فردوسی _ شاهنامه _ به این منطقه ، نام کلات و چرم اطلاق شده است .

آبادی اخیر، روستای معروفی است که در فاصله ی حدود 6 مایلی (6/9 کیلومتری) کلات واقع شده است . در اینجا ، تراژدی شوم در عصر تهاجم «توران » یا آسیای مرکزی توسط نیرو های کیخسرو ، یکی از شاهان افسانه ای ایران به وقوع پیوست .

کلات به طور وضوح تا درخشش ستاره نادر شاه _ آخرین فاتح بزرگ ایرانی که در آسمان تیره ی ایران درخشید و در کوتاه زمانی صیانت و عظمت آن را که با تهاجم افغانها لکه دار شده بود ، دوباره برگرداند _ به حساب نیامده است . نادر شاه راهزن بزرگی بود ، که در منطقه ی درگز به دنیا آمده و در طول حیاتش اهمیت و توجه خاصی به این قلعه که بعد از این همراه با نام وی شناخته می شود مبذول داشت . پس از پیروزی های شکوهمندش در افغانستان ، هندوستان ، بخارا و خیوه ، افشار بی باک در سال 1740 کلات را بازسازی کرد و ساخت تاسیساتی را آنجا آغاز کرد که امروزه در و معرض دید است .

نادر در رؤیای این بود که روزگار بازنشستگی را در آینده در این مأمن مطمئن سرکند و در همین جا بود که میلیونها ذخایر بی شمار هند را همراه با الماس مشهور دریای نور ذخیره کرد و با همان سرعت نیز خانواده اش برای زندگی به آنجا فرستاده شدند. اما سرنوشت شوم هرگز اجازه نداد که این رویاهای ایده آل به واقعیت در آید .

نادر در سال 1747 (1260 هـ .ق) به قتل رسید و با نفرین و لعن همه ملت سقوط کرد. یکی از برادر زادگانش به نام علی قلی خان ، جانشین وی شد و اولین اقدامش این بود که عده ای از سرداران بختیاری را برای ربودن گنجهای موجود در کلات اعزام کرد . بی احتیاطی ساخلو _ فردی که فراموش کرده بود نردبانی را که تنها راه ارتباطی قلعه با دنیای خارج بود ، بردارد _ همه چیز را آسان کرد و در عرض چند ساعت همه ی مردان نسل فاتح هندوستان از تیغ گذرانده شدند . تنها پسر خانواده سلطنتی _ شاهرخ _ با خواهش و اسرار بزرگان از کشته شدن معاف گشت .

کلات با وقوع این تراژدی تلخ _ اگر حساب آن درست بررسی شود _ فقط توانسته است تراژدی شوم در صحنه تاریخ به نمایش بگذارد.

شامل 184 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق منوگرافی روستای لاین
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.