فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله روشهای تصفیه فاضلاب

اختصاصی از فی فوو دانلود مقاله روشهای تصفیه فاضلاب دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله روشهای تصفیه فاضلاب


دانلود مقاله روشهای تصفیه فاضلاب

قصد بر این نیست که روشهای تصفیه فاضلاب را به طور مشروح مورد بررسی قرار دهیم بلکه این روشها در حدیکه بتوان فاضلاف تصفیه شده ای مناسب برای مصارف کشاورزی – پرورش آبزیان- مصارف صنعتی تولیدی نماید در مورد توجه قرار خواهد گرفت.

هدف از تصفیه فاضلاب اعمال روشها نیست که فاضلاب شهری یا پسابهای صنعتی را برای تخلیه محیط زیست یا مصارف مجدد بدون مخاطره انداختن بهداشت عمومی از طریق آلوده کردن محیط یا مثلاً محصولات کشاورزی تبدیل نماید. شاید روشهای تصفیه فاضلاب که بتواند فاضلاب تصفیه شده مناسب  برای آبیاری تولید نماید ساده تراز روشهای تصفیه برای مثلا  دفع فاضلاب تصفیه ضشده جریانهای آب یا زیر زمین باشد در موراد آبیاری با فضلاب کیفیت مناسب فاضلاب تصفیه شده به نوع محصولاتیکه تولید گردد مریبوط است، در این زمینه شرایط خاک محل کشاورزی و نوع آبیاری نیز بی تأثیر نیست. انتخاب نوع آبیاری و نوع محصولات تولیدی قادر است ریسک بهداشت کارکنان مزارع را به حداقل برساند. تصفیه فاضلاب باید بتواند فاضلاب تصفیه شده ای مطابق با استانداردهای جهانی یا منطقه ای از نظر عوامل میکروبیولوژی و شیمیایی مناسب برای آبیاری تولید کند در عین حال لازمست هزینه های بهره برداری و نگهداری تصفیه خانه نیز نا چیز باشد. در روش تصفیه  برای تهیه آب کشاورزی از فاضلاب با توجه به تماس فاضلاب با محصولات کشاورزی و با توجه به تماس کارکنان مزارع با فاضلاب موضوع حذف عوامل میکروبیولوژیکی از فاضلاب تصفیه شده در اولویت اول قرار داد. بدیهی است  حذف مواد سمی مانند فلزات سنگین از فاضلاب تصفیه شده که اثرات تخریبی بر خاک و تولید محصولاتی باقی خواهد گذاشت نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

در روشهای تصفیه متعارف – برای فاضلاب تصفیه شده  در آبیاری معمولاً از فرآیند های زیر استفاده می گردد:

-  تصفیه مقدماتی       - تصفیه اولیه       - تصفیه ثانویه

- تصفیه ثالثه           - ضد عفونی کردن     - ذخیره فاضلاب تصفیه شده

علی الاصول فرایندهای تصفیه در هم شده ای از فعل و انفعالات فیزیکی شیمیایی و بیولوژیکی است که در اثر آن مواد معلق معدنی و آلی و بعضاً قسمتی از مواد مغذی از فاضلاب جدا خواهد گردید.

مهمترین روشهای تصفیه فاضلاب در شکل صفحه بعد نشان داده شده است.

شامل 30صفحه فایل WORD قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله روشهای تصفیه فاضلاب
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.