فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق کلیدهای حفاظتی ابزار و لوازم‌ ایمنی‌ در برق

اختصاصی از فی فوو دانلود تحقیق کلیدهای حفاظتی ابزار و لوازم‌ ایمنی‌ در برق دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق کلیدهای حفاظتی ابزار و لوازم‌ ایمنی‌ در برق


دانلود تحقیق کلیدهای حفاظتی ابزار و لوازم‌ ایمنی‌ در برق

 وسایل‌ ایمنی‌
ماده‌ 14: وسایل‌ ایمنی‌ لاستیکی‌ باید با استاندارد مطابقت‌ داشته‌ و نکات‌ زیر در مورد آنها رعایت‌ شود:
 الف‌ - وسایل‌ ایمنی‌ لاستیکی‌ باید قبل‌ و بعد از استفاده‌ مورد بازرسی‌ قرار گیرد.
 ب‌ - دستکشهای‌ لاستیک‌ باید برای‌ حصول‌ اطمینان‌ از سالم‌ بودن‌ آنها قبل‌ و بعد از استفاده‌ با هوای‌ فشرده‌ مورد آزمون‌ قرار گیرند.
 ج‌ - تجهیزات‌ ایمنی‌ میز لاستیکی‌ باید از نظر الکتریکی‌ و مکانیک‌ معادل‌ تجهیزات‌ مشابه‌ لاستیکی‌ یا بهتر از آن‌ باشد.
ماده15:کلاه‌ حفاظتی‌ باید بااستاندارد مطابقت‌ داشته‌ و درموقع‌ کار در کارگاه‌هایی‌ که‌ خطر سقوط‌ اجسام‌ برق‌گرفتگی‌ یا سوختگی‌ وجوددارد توسط‌ کارگران‌ مورد استفاده‌ قرار گیرد.
 لوازم‌ انفرادی‌ بالا رفتن‌
ماده‌ 16: هنگام‌ کار در بالای‌ تیرها، برجها و دیگر تأسیسات‌ باید از کمربندهای‌ مجهز به‌ طناب‌ و تسمه‌ حفاظتی‌ استفاده‌ شود مگر اینکه‌ استفاده‌ از کمربند تولید خطر بیشتری‌ از نظر ایمنی‌ افراد در برابر سقوط‌ اجسام‌، برق‌ گرفتگی‌ یا سوختگی‌ نماید.
ماده‌ 17: کمربندها و طناب‌های‌ حفاظتی‌ باید با استاندارد مطابقت‌ داشته‌ باشد. از کمربند می‌توان‌ به‌ عنوان‌ نگهدارنده‌ ابزار کار علاوه‌ بر مورد استفاده‌ اصلی‌ آن‌ که‌ تأمین‌ حفاظت‌ کارگر می‌باشد نیز استفاده‌ نمود، کمربندها باید فاقد هر نوع‌ حلقه‌ و قلاب‌ فلزی‌ اضافی‌ جز آنچه‌ در استاندارد ذکر شده‌ است‌ باشد.
ماده‌ 18: قبل‌ و بعد از استفاده‌ از کمربندها و طناب‌های‌ ایمنی‌ باید برای‌ حصول‌ اطمینان‌ از بی‎عیب‌ بودن‌، آنها را مورد بازدید قرار داد.
 به‌ طناب‌های‌ ایمنی‌ نباید نیروی‌ ضربه‌ای‌ وارد ساخت‌ و از آن‌ باید فقط‌ برای‌ عملیات‌ نجات‌ اضطراری‌ مانند پایین‌ آوردن‌ افراد استفاده‌ نموده‌ چنین‌ طناب‌هایی‌ باید حداقل‌ به‌ قطر 17 میلیمتر بوده‌ و از 3 یا 4 رشته‌ کنف‌ درجه‌ یک‌ یا معادل‌ آن‌ از نظر دوام‌ و استقامت‌ (1770 نیوتن‌ یا 1300 کیلوگرم‌ نیرو) تهیه‌ شده‌ باشد.
ماده‌ 19: طناب‌های‌ معیوب‌ باید تعویض‌ شود.
 نردبان‌
ماده‌ 20: نردبان‌های‌ قابل‌ حمل‌ فلزی‌ یا از جنس‌ هادی‌ دیگر نباید در مجاورت‌ خطوط‌ یا تجهیزات‌ برق‌دار مورد استفاده‌ قرار گیرد مگر در مورد کارهای‌ اختصاصی‌ نظیر کار در پستهای‌ فشار قوی‌ که‌ در آنها نردبان‌های‌ عایق‌ ممکن‌ است‌ از نردبان‌های‌ هادی‌ خطر بیشتری‌ را به‌ وجود آورند.
 نردبان‌های‌ هادی‌ باید بطور وضوح‌ علامت‌ گذاری‌ شده‌ و کلیه‌ احتیاط‌های‌ لازم‌ در موقع‌ استفاده‌ اختصاصی‌ از آنها بعمل‌ آید.
ماده‌ 21: نردبان‌های‌ قلابدار و نظائر آن‌ که‌ در بهره‌برداری‌ از تأسیسات‌ مورد استفاده‌ قرار می‌گیرد باید به‎طرز مطمئنی‌ محکم‌ شود تا از تغییر مکان‌ تصادفی‌ آن‌ جلوگیری‌ به‎عمل‌ آید.
حفاظت افراد دربرابر تماس مستقیم برق:
 حداکثر ولتاژ ایمن به ولتاژ اسمی گفته می شود که در بین هادیها از 42 ولت و در بین سیمهای فاز و نول مدارها از 24 ولت تجاوز نکند. در مورد مدارهائی که زیر بار نیستند،این مقادیر به ترتیب نباید از 50 و 29 ولت تجاوز نماید (موثرترین نتیجه فرکانس 60-50 هرتز خواهد بود . ) ولتاژ تماسی ، بخشی از ولتاژ نشتی یا ولتاژ تخلیه شده به زمین می باشد که ممکن است در معرض تماس افراد قرار گیرد . اتصال زمین یاسیستم ارت عبارت است از متصل کردن بدنه تجهیزات به نحوی که اطمینان حاصل شود درصورت هر گونه نقص الکتریکی، ولتاژ فورا و بدون هیچگونه خطری به زمین تخلیه خواهدشد .
 مسئولیتها :     
  مسئولیت نگهداری صحیح و بازرسی قبل از شروع کار در خصوص کابلهای نرم (انعطاف پذیر) وسائل برقی قابل حمل و نقل بعهده کارگر و سرکارگر مربوطه است . مسئولیت بازو بسته نمودن در تابلوهای برق و یا هرگونه تعمیر و یا تغییری در سیستم تابلوها و یا راه اندازی و برقراری مجدد جریان برق بعهده افراد ذیصلاح مجرب برقکار که قبلا از واحد برق کارخانه به واحد HSE کارخانه معرفی شده اند می باشد . مسئولیت علامتگذاری و تعیین مشخصات کلیه انواع قطع کننده های مدارهای برقی د رکاخانه بعهده رئیس واحد برق کارخانه است .مسئولیت بازرسی دوره ای و هرگونه تست و آزمایشی بر روی تجهیزات برقی از قبیل کابلها ، قطع کننده های مدار ، فیوزها ، کلیدها و ... و در نهایت رد یا قبول نمودن انها بعهده کارشناسان واحد برق و HSE کارخانه است . در صورت نیاز به اخذ مجوز کار ، سرپرست مربوطه ملزم به آگاه نمودن واحد HSE کارخانه و نیز اخذ مجوز لازم باشد . جهت صدور مجوز کار ، واحد HSE کارخانه ملزم به بازرسی شرایط کار و افراد از نظر رعایت سلامت و ایمنی لازم می باشد .   

 

 

 

شامل 16 صفحه word


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق کلیدهای حفاظتی ابزار و لوازم‌ ایمنی‌ در برق
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.