فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق افسردگی

اختصاصی از فی فوو دانلود تحقیق افسردگی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق افسردگی


دانلود تحقیق افسردگی

«افسردگی متداولترین نوع اختلالات روانی است . بیش از 50 درصد از کل بیماران که دچار مشکلات روانی هستند افسرده اند . حداقل 5 درصد مردان و 9 زنان درطول عمرشان افسردگی را تجربه می کنند . این بیماری اختصاص به طبقه معین اجتماع و یاکشور بخصوصی ندارد . علائم ناراحت کننده آن را میان فقیر ، ثروتمند ، دانشمند ، بیسواد ، زن ومرد در هر گوشه عالم می توان یافت . هیچ انسانی نیست که از افسردگی ، اضطراب . نگرانی و یأس و اندوه در امان باشد . هر فردی در طول عمر خود طعم تلخ محوریت ، یأس ناامیدی اندوه و سرخوردگی را خواهید چشید .
خود افسرده خسته ، مضطرب . درمانده و مأیوس است و توان و قدرت آن را ندارد که یا کوچکتر سختی و ناملایمی  مقابله کند .
فشارها واسترس هایی که در زندگی بشر بوجود می آید افسردگی را تشدید می کند و فرد یک حالت گوشه گیری ، انزوا و ناکامی به خود می گیرد حتی گاهی هم دست به خودکشی می زند . علائم بیماران افسرده بصورت خستگی و کوفتگی ، تغییر در اشتها ، اختلال در خواب ، اختلال در گوارش ، تغییر وزن ، تنگی تنفس ، سردرد و سرگیجه دیده می شود ».
    توجه به مسائل و مشکلات روانی ، عاطفی دانش آموزان در مدارس از اهمیت ویژه ای برخوردار است . شناخت خصوصیات عاطفی و روانی دانش آموزان در جهت رشد آنها کمک می کند و میزان موفقیت آنها را افزایش می‎دهد.
این تحقیق و پژوهش جهت شناخت دانش آموزان افسرده در مداس شبانه روزی راهنمایی منطقه رحیم آباد می باشد و میزان افسردگی دانش آموزان مدارس شباه روزی منطقه رحیم آباد را مورد بررسی قرار می دهد .
بیان مسئله :
    افسردگی از عوامل زیادی ناشی می گردد . وراثت . تجارب خانوادگی بخصوص داشتن پدر و مادر افسرده ، از دست دادن یکی از والدین مخصوصاً مادر در اوائل زندگی ، محرومیت از علاقه و محبت والدین ، حوادث ناراحت کننده و منفی در زندگی ، نداشتن روابط اجتماعی نزدیک با افراد قابل اعتماد و بالاخره نداشتن یا از دست دادن حس احترام و اعتماد به خود از مهمترین عوامل ایجاد افسردگی می باشند . محیط اجتماعی هم از علل بروز افسردگی است و عواملی مانند روابط بین افراد و عدم امکانات تحصیل می تواند در ایجاد افسردگی مؤثر باشد .
    چون تعدادی از دانش آموزان روستاهای دور افتاده منطقه رحیم آباد جهت ادامه مقطع راهنمایی مجبورند از محل سکونت اصلی خود و بدور از خانه و کاشانه خویش در مراکز شبانه روزی ادامه تحصیل دهند ، با مشکلات جدیدی روبرو می شوند .
انتقال از یک محیط اجتماعی باز و آزاد روستا به محیط محدود و بسته شبانه روزی ، جدا شدن از کانون گرم و صمیمی خانواده ، زندگی در یک محیط قانونی و رسمی ، گذراندن اوقات فراغت بصورت منفعل درمحیط شبانه روزی و تغییر مقطع ابتدایی به راهنمایی که خود یک نوع عامل استرس می باشد و مسائل دیگری که می تواند مشکلات روحی وروانی برای نوجوانان دختر و پسر این مراکز شبانه روزی ایجاد نماید . با توجه به این مشکلات تلاش می‎شود که میزان افسردگی دانش آموزان دختر و پسر مراکز شبانه روزی منطقه رحیم آباد ، با استفاده از تست یک مشخص گردد و گاهی مؤثر در جهت پیشگیری از افسردگی نوجوانان محصل برداشته شود .

 

 

 

شامل 25 صفحه word


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق افسردگی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.