فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله فولادها

اختصاصی از فی فوو دانلود مقاله فولادها دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله فولادها


دانلود مقاله فولادها

 

مشخصات این فایل
عنوان: فولادها
فرمت فایل: word(قابل ویرایش)
تعداد صفحات:39

این مقاله در مورد فولادها می باشد.

 

 

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله فولادها

- فولاد چیست؟
همه فولادها ترکیب‌های ساده یا پیچیده‌ای از آلیاژهای آهن و کربن هستند. همه فولادهای کربنی ساده، دارای درصدهای خاصی از منگنز و سیکلون به علاوه مقادیر بسیار کمی از فسفر و سولفور می باشند. برای مثال ترکیب اسمی فولاد 1054 استاندارد AISI یا SAE ممکن است شامل : 45٪ کربن، 75٪ فسفر، 50٪ سولفور، و 22٪ گوگرد باشد....(ادامه دارد)

4- فولادهای آلیاژی و کربنی
سیستم کدگذاری
مطالعات و تحقیقات وسیعی در زمینه تهیه فهرستی از ترکیبات فولاد انجام شده است. این مطالعات به منظور رفع نیازهای مهندسی و متالورژیکی تولید کنندگان محصولات فولادی انجام شده است. ترکب فولادهای آلیاژی و کربنی استاندارد در جدول‌های 2 تا 10 نشان داده شده است....(ادامه دارد)

7- انواع فولادهای سولفور نشده استاندارد
ترکیبات 41 نوع فولاد سولفور نشده استاندارد با حداکثر 0/1 منگنز در جدول 3 نشان داده شده است. به منظور افزایش قابلیت ماشین‌کاری، بسیاری از این فولاد از 15٪ تا 35٪  سرب اضافی دارند. حرف L بین رقم‌های دوم و سوم نشان دهنده این است که فولاد سرب دارد....(ادامه دارد)

10- فولادهای آلیاژی
فولادهای آلیاژی فولادی است که میزان عناصر آلیاژی از حدود زیر بیشتر باشد، شامل الف) 65/1 منگنز، ب) 60/0 سیلیسیم، ج) 60/0مس. برای رسیدن به آلیاژی خاص مقدار معینی از عناصر زیر را داشته باشد.
الف) آلومنیوم، ب) کرم، ج) کبالت، د) کولومبیم(نبوبیم)، ه) مولیبدن، و) نیکل) تیتانیم، ح) تنگستن، ط) وانادیوم، ی) زیرکونیوم. در واقع مقدار آلیاژ در فولادهای استاندارد سیستم...(ادامه دارد)

15- نقش عناصر آلیاژی
دلیل عمده استفاده از عناصر آلیاژی در فولادهای آلیاژی استاندارد شده این است که قابلیت سختی‌پذیری این فولادها را افزایش می‌دهد. این عناصر عبارتند از: الف) منگنز، ب) سیلیکون، ج) کروم، د) نیکل، ه) مولیبدن، و) وانادیوم. و چون عنصر بورکم استفاده می‌شود آن را به عنوان یک آلیاژ معرفی نمی‌کنند....(ادامه دارد)

17-تغییرات در قابلیت سختی‌پذیری فولاد
از آنجا که ویژگی قابلیت سختی‌پذیری  نقش اساسی در انتخاب فولاد دارد. به دلیل تنوع این خصومت در فولادهای مختلف تعداد فولادهای آلیاژی و کربنی زیاد است. به طور کلی قابلیت سختی‌پذیری  در فولادهای کربنی استاندارد خیلی کم است. اگر چه تغییرات زیادی به مقدار سختی‌پذیری در میان انواع فولاد زیاد است. این تغییرات بستگی زیادی به مقدار منگنز فولاد دارد گاهی اوقات میزان عناصر آلیاژی فولاد، مقداری سختی‌پذیری را تغییر ...(ادامه دارد)

آلیاژهای کارپذیر منیزیم
1-5 مقدمه‌ای درباره خواص آلیاژهای منیزیم
منیزیم با خلوص بیش از٪ 99/8از نظر تجاری به آسانی قابل حصول است ولی این فلز در حالت غیر الیاژی به ندرت کاربرد مهندسی دارد. این فلز دارای شبکه بلوری شش وجهی است (شکل 5-1) و با توجه به انواع عناصری که با آن محلول جامد می سازند دارای خواص آلیاژی قابل توجهی است. در این ارتباط، آلومینیوم، روی، لیتیم، نقره، زرکونیم و...(ادامه دارد)

بخشی از فهرست مطالب مقاله فولادها در پایین آمده است.

فولادها    1
2-فولاد چیست؟    2
3-خلاصه مطالب فوق به صورت زیر است:    3
4-فولادهای آلیاژی و کربنی    4
سیستم کدگذاری    4
5-سیستم AISI – SAE    4
6-سیستم شماره کدگذاری واحد    7
7-انواع فولادهای سولفور نشده استاندارد    9
فولادهای کربنی سولفور شده استاندارد    9
9-فولادهای کربنی سولفور و  فسفر شده استاندارد    10
10-فولادهای آلیاژی    11
11-ترکیبات فولادهای آلیاژی استاندارد    11
12-ترکیبات فولادهای بوردار استاندارد    14
13-سختی پذیری    14
14-نقش کربن    14
15-نقش عناصر آلیاژی    17
...(ادامه دارد)


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله فولادها
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.