فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله نگاهی به زندگانی حضرت یونس (ع)

اختصاصی از فی فوو دانلود مقاله نگاهی به زندگانی حضرت یونس (ع) دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله نگاهی به زندگانی حضرت یونس (ع)


دانلود مقاله نگاهی به زندگانی حضرت یونس (ع)

 

مشخصات این فایل
عنوان:نگاهی به زندگانی حضرت یونس (ع)
فرمت فایل: word(قابل ویرایش)
تعداد صفحات:13

این مقاله در مورد نگاهی به زندگانی حضرت یونس (ع) می باشد.

 

 

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله نگاهی به زندگانی حضرت یونس (ع)

آخرین هشدار یونس(ع)
یونس گفت: چرا از دینی که شما را به سوی آن دعوت می کنم روی می گردانید و از آن اعراض می کنید، در حالی که این دین به شما قدرت می دهد امور خود را اصلاح کنید، وضع جامعه خود را سامان دهید و اجتماع خود را تقویت و بهسازی کنید. دین من شما را امر به معروف و نهی از منکر می نماید، ستمگری را مغضوب و صلح و عدالت را تایید و تمجید می کند، امنیت و اطمینان را بین شما به وجود می آورد، شما را ...(ادامه دارد)

نزول عذاب بر قوم یونس(ع)
هنوز یونس از نینوا دور نشده بود که مردم اعلام خطر عذاب و پیش درآمد هلاکت خود را دیدند. هوای اطرافشان تیره و تار شد، رنگ رخسار آنها دگرگون گشت و اضطراب آنان را فرا گرفت و بیم و هراس بر آنها مستولی شد. در این حال دریافتند دعوت یونس حق و هشدارش صحیح بوده است...(ادامه دارد)

 یونس(ع) در شکم ماهی
یونس چون دید سه بار قرعه به نامش در آمد، دریافت که در این پیشامد سرّی نهفته است و خدا در این حادثه تدبیر و حکمتی دارد. سپس به اشتباه خود پی برد و دریافت که قبل از این که اجازه هجرت و ترک شهر و مردمش را داشته باشد و پیش از صدور امر الهی، قوم و دیار خود را ترک کرده است. به همین جهت خود را در میان دریا انداخت و جان خویش را تسلیم امواج خروشان دریا کرد و در اعماق دریا و در آغوش متلاطم امواج و ظلمت دریا فرو رفت....(ادامه دارد)

دعاى حضرت یونس(ع)
حضرت یونس یکى از پیامبران الهى بود. او زمانى دراز مردم را به توحید و یکتا پرستى فرا خواند. لیکن این دعوت و تبلیغ طولانى مردم را به راه نیاورد و آنان همچنان بر کفر خود لجاجت مى‏کردند. در این هنگام که یونس از جهل و کفر آنان به خشم آمده بود، پیش از آن که از خداوند اجازه گیرد از شهر خارج شد و سر به بیابان گذاشت. رفت تا به‏دریا رسید. به قدرت الهى یک ماهى بزرگ دهان باز کرد و یونس را بلعید. یونس ...(ادامه دارد)

- داستان او از دیدگاه اهل کتاب
2- در این فصل به سرگذشت آن جناب از دیدگاه اهل کتاب می‏پردازیم، داستان‏یونس(ع) در چند جای از عهد قدیم به عنوان"یوناه بن امتای"آمده و همچنین درچند جا از عهد جدید آمده که در بعضی از موارد به داستان زندانی شدنش در شکم ماهی اشاره‏می‏کند.و لیکن هیچ یک از آنها سرگذشت کامل یونس(ع)را نیاورده‏اند.
آلوسی در تفسیر روح المعانی در داستان یونس(ع)از دیدگاه اهل کتاب‏مطالبی آورده که بعضی از کتب اهل کتاب هم آن را تایید می‏کند....(ادامه دارد)

بخشی از فهرست مطالب مقاله نگاهی به زندگانی حضرت یونس (ع) در پایین آمده است.

دعوت یونس(ع) به توحید
آخرین هشدار یونس(ع)
نزول عذاب بر قوم یونس(ع)
یونس(ع) در شکم ماهی
...(ادامه دارد)

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله نگاهی به زندگانی حضرت یونس (ع)
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.