فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله افسردگی

اختصاصی از فی فوو دانلود مقاله افسردگی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله افسردگی


دانلود مقاله افسردگی

 

مشخصات این فایل
عنوان: افسردگی
فرمت فایل : word( قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 102

این مقاله درمورد افسردگی می باشد.

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله افسردگی

اهمیت و ضرورت تحقیق
امروزه پیشرفت های چشمگیری در زمینه سبب شناسی و درمان اختلالات روانی صورت گرفته است یکی از این پیشرفت ها مورد توجه واقع شدن فرایند های شناختی ـ رفتاری و از میان آن پدیده درماندگی آموخته شده و سبک تبیین در سبب شناسی افسردگی می‌باشد. آشکار شدن سبک تبین فرد به منظور پیش بینی وضعیت او در پیوستار آسیب پذیری ـ حائز اهمیت فراوان است. از اینرو آماده سازی محیط و آموزشهای لازم می‌تواند به افرادی که به قطب آسیب پذیری گرایش بیشتری دارند کمک کنند بنابر شواهد و مدارک پژوهشی سبک تبیین در پیش بینی رفتار و عواطف منفی نقش مهمی‌ایفا می‌کند سبک تبیین بدبینانه ریسک مهمی‌برای بروز افسردگی محسوب می‌شود اگر واقعاً سبک تبیین بدبینانه یکی از عوامل پیامدهای رفتار ی ـ عاطفی بعدی باشد ت.جه به ریشه های تحولی سبک تبیین در دوران رشد ضروری است. در صورتی که حوادث و تجارب ناخوشایند در سال اولیه زندگی به وقوع پیوسته .....(ادامه دارد)

تعریف عملیاتی متغیرها
تفکر واگرا: کسانی هستند که در پرسشنامه سبک یادگیری کلب در دو ربع مختصات شیوه یادگیری تجربه عینی (CE ) و مشاهدة‌ تاملی (RO) نمره کسب کرده اند.
تفکر همگرا: کسانی هستند که در پرسشنامه سبک یادگیری در دو ربع محور مختصات شیوه یادگیری آزمایشگری فعال (AE ) و مفهوم سازی انتزاعی (AC ) نمره کسب کرده اند.
دانشجویان افسرده: کسانی هستند که در تست افسردگی بک نمرهای بیشتر از 21 را کسب کرده اند.
سبک اسنادی
درونی ـ بیرونی:   
کسانیکه در پرسشنامه سبک اسنادی در سوال 2 نمره بیشتر از 39/4 را کسب کرده اند. دارای سبک  اسنادی درونی هستند و کسانیکه نمرات کمتر از 39/4 را کسب کرده اند دارای سبک اسنادی بیرونی هستند.
پایدار ـ ناپایدار:
کسانیکه در پرسشنامه سبک اسنادی در سوال 3 نمره کمتر از 31/4کسب کرده انددارای سبک اسنادی ناپایدار و کسانی که نمرات بیشتر از 31/4 را کسب کرده اند دارای سبک اسنادی پایدار هستند.
کلی ـ اختصاصی: .....(ادامه دارد)

سبک های تفکر:
سبک های تفکر به چگونگی یادگیری یادگیرنده اشاره می‌کند. بنابراین باید با تواناییهای یادگیری تمایز قایل شد. توانایی یادگیری یعنی اینکه فرد از عهدة یادگیری بر می‌آید یا نه. امروزه سبک های یادگیری را مترادف سبک های تفکر و سبک های شناختی می‌دانند.
در مورد سبک های یادگیری تعاریف مختلفی شده هوهن[1] (1995) گفته است: «اصطلاح سبک یادگیری به باورها، رجحانها و رفتارهایی که به وسیله افراد به کار می‌روند تا به یادگیری آنان در یک موقعیت معین کمک کنندگفته می‌شود» (هرگنهان ، 1382).
سبک های یادگیری دارای انواع مختلفی هستند به طور کلی می‌توان آنها در سه دسته شناختی ، عاطفی و فیزیولوژیکی دسته بندی کرد. سبک های یادگیری شناختی[2]بنا به طریقی که شخص موضوعها را ادراک می‌کند، اطلاعات را به خاطر می‌سپارد و درباره مطالب می‌اندیشد و مسائل را حل می‌کند تعریف می‌شوند، سبک های یادگیری عاطفی[3] در بر گیرنده شخصیت و ویژگیهای هیجانی یاد گیرنده مانند پشتکار تنها کارکردن یا با دیگران کارکردن و پذیرش یا رد تقویت کننده‌های بیرونی است.
سبک های یادگیری فیزیولوژیکی[4]جنبه زیست شناختی دارند و در برگیرنده واکنش فرد به محیط فیزیکی موثر بر یادیگری او هستند مانند ترجیح دادن مطالعه کردن در شب یا روز یا ترجیح دادن مطالعه کردن در محیطهای گرم یا در محیطهای سرد. از میان این سه دسته سبک یادگیری ، سبک های شناختی فراوان تر از همه مورد بحث و بررسی قرار گرفته اند و از اهمیت بیشتری برخوردار هستند. .....(ادامه دارد)

افسردگی
در زندگی همه ما روزهای وجود دارند که همه چیز را سیاه می‌بینیم، هیچ امیدی به موفقیت نداریم و احساس غمگینی، تنهایی، خلاء، ناامیدی و گهنکاری بر ما چیره می‌شود و اضطراب و هراس تمام وجود ما را فرا می‌گیرد. نومیدی در عشق ،‌مرگ، سانحه ، شکست در شغل و احساس گناه و بسیاری از علل دیگر اکثر مردم را غمگین و ما تمزده می‌کند. در بیماران افسرده نیز افسردگی بهمین علل ایجاد می‌شودولی در اینجا چون شخص قبلاً به سبب احساس حقارت و عدم کفایت مستعد بیماریست معمولاً حساسیت زیادی به کوچکترین نوسانات خلقی دارد. شخص تسلیم افسردگی غیر عادی می‌شود. افسردگی طبیعی و متعادل در انسان واکنشی است نسبت به یک عامل بیرونی که فرد از آن آگاه نیست ولی محرومیت آن را آگاهانه درک می‌کند . همه ما در طول دوران تحول خود با پیشامدها حوادث ،‌فقدان‌های متعددی روبرو می‌شویم . هر کسی با چند نشانه از افسردگی با این ضایعه و فقدان بر خورد می‌کند. نشانه هایی از قبیل غمگینی، یاس، بی علاقگی ، منفعل بودن، آینده را تیره و تار دیدن، از دست دادن شور و شوق.
این واکنش ها در برابر مصیبت ها و حوادث .....(ادامه دارد)

روش نمره گذاری
چون هر یک از سبک های یادگیری ترکیبی است از چهار شیوه یادگیری به نام تجربه عینی (CE)[1] . مشاهده تاملی (RO)[2] و مفهوم سازی انتزاعی (AC)[3] و آزمایشگری فعال (AE )[4] که برای تعین نوع سبک یادگیری مفید می‌باشند از جمع این چهار قسمت در دوازده سوال پرسش نامه چهار نمره بدست می‌آید که این چهار نمره نشانگر چهار شیوه یادگیری است که سبک یادگیری و تفکر فرد را مشخص می‌کند. از تفریق دوبه دوی این شیوه ها یعنی تفریق مفهوم سازی انتزاعی از تجربه عینی و آزمایشگری فعال از مشاهده تاملی دو نمره بدست می‌آید این دو نمره بر روی محور مختصات قرار می‌گیرند یکی محور عمودی یعنی AC-CE (تجربه عینی مفهوم سازی انتزاعی) دیگری محور AE-RO (مشاهده تاملی ـ آزمایشگری فعال) این دو محور مختصات .....(ادامه دارد)

روش اجراء:‌
بعد از اینکه پرسش نامه به آزمودنی داده شده از آزمودنی خواسته می‌شود. تا تصور کند که هر یک از موقعیت ها برای او اتفاق افتاده است و خود را در آن شرایط فرض کند و به سوالات در مورد هر یک از موقعیت ها جواب دهد. سپس از آزمودنیها خواسته می‌شود که برای هر یک از دوازده رویدادفرضی، علتی را ذکر کنند و سپس آن علت را در مقیاسهای که با سه تبین مورد نظر متناسب است درجه بندی ‌کنند. شش مورد از این رویدادها، شامل اتفاقاتی خوشایند و شش مورد دیگر، شامل رویدادهایی ناخوشایند می‌شوند، هر یک از این رویدادها شامل 4 سوال بوده و سوالهای مطرح شده برای کلیه رویدادها یکسان می‌باشد. به اولین سوال هر رویداد نمره ای تعلق نمی‌گیرند. اما به سه سوال دیگر هر رویداد ـ مثلاً اینکه رویداد، درونی است یا بیرونی، پایدار است یا ناپایدار، کلی است یا اختصاصی نمره تعلق می‌گیرد، برای هر یک از این سه بعد، هفت پاسخ در قالب 7 شماره از یک تا هفت ، اختصاص داده شده است. آزمودنی موظف است دور یکی از این پاسخ ها دایره بکشد. نمرات کل برای حوادث خوب و بد از طریق جمع مواد مناسب ( حاصل جمع پاسخهای آزمودنیها به رویدادهای مثبت به طور جداگانه وسپس حاصل جمع رویدادهای منفی نیز به .....(ادامه دارد)

فهرست مطالب مقاله افسردگی

مقدمه:
بیان مسئله
2_ اهداف جزئی و کاربردی
اهداف طرح
سوالها و فرضیات تحقیق
فرضیات
تعریف نظری متغیر ها
تعریف عملیاتی متغیرها
فصل دوم
گستره نظری موضوع و سوابق تحقیق
مقدمه:
افسردگی
تاریخچه افسردگی:
تعریف افسردگی
برخی از تعاریف عمدة افسردگی
میزان بروز شیوع افسردگی
جنسیت و افسردگی
سن  و افسردگی:
طبقه بندی افسردگی بر اساس DSM – IV-TR
ملاک های تشخیصی DSM-IV-TR برای افسردگی
الگوهای زیست شناختی افسردگی
سبب شناسی  افسردگی
دیدگاه روان تحلیل گری:‌
نظریه یادگیری
تبیینهای شناختی
درماندگی آموخته شده
کشف آزمایشی درماندگی آموخته شده
نقایص مدل اولیه درماندگی آموخته شده:
مدل تجدید نظر شده درماندگی آموخته شده
سبک تبین در مقابل واقعیت:‌
شکل گیری و تکامل سبک تبیین :
سوابق پژوهشی طرح در داخل کشور
خلاصه و نتیجه گیری
فصل سوم
روش تحقیق
معرفی پرسشنامه:
اعتبار   و پایایی  آزمون افسردگی بک
پرسشنامه سبک اسناد (ASQ)  
معرفی پرسشنامه
روش اجراء:‌
پایایی
اعتبار :‌
شدند.
ـ روش تجزیه و تحلیل آماری:
منابع


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله افسردگی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.