فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله عمر کره زمین

اختصاصی از فی فوو دانلود مقاله عمر کره زمین دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله عمر کره زمین


دانلود مقاله عمر کره زمین

 

مشخصات این فایل
عنوان: عمر کره زمین
فرمت فایل : word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 13

این مقاله در مورد عمر کره زمین می باشد .

 

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله عمر کره زمین

تخمین عمر زمین از مدتهای بسیار طولانی فکر دانشمندان را به خود مشغول کرده بود. دانشمندان مختلف سعی داشتند با روشهای مختلفی سن کره زمین را تخمین بزنند که از آن جمله می‌توان تخمین عمر زمین را بر اساس شوری آب اقیانوسها و محاسبه میزان رسوبگذاری ذکر کرد. در سال .....(ادامه دارد)

در اوایل قرن بیستم ، « رادرفورد » (Ruther Ford) و « هولمز » (Holmes) در انگلیس و « بولتوود » (Boltwood) در امریکا دریافتند که تجزیه عناصر ناپایدار جهت تولید ایزوتوپهای رادیوژنیک می‌توانند برای تعیین سن کانیها و سنگهای پوسته کره زمین مورد استفاده قرار گیرند. ولی روشها ......(ادامه دارد)

تخمین عمر زمین بر اساس شوری آب اقیانوسها
در سال 1715 « ادموند هالی » (Edmond Halley) ، منجم انگلیسی ، این مطلب را پیش کشید که سن زمین را می‌توان از روی مقدار شوری آب اقیانوسها محاسبه کرد. عملا نقشه این بود که مقدار شوری آب دریاها را با دقت تمام محاسبه و سپس عمل را ده سال بعد تکرار کنند، با محاسبه .......(ادامه دارد)

مواد رادیواکتیو
بعضی از مواد معدنی دارای خاصیت رادیواکتیو هستند، بدین معنی که از خود سه نوع اشعه خارج می‌سازند. اشعه خارج شده یا دارای بار الکتریکی مثبت است که در این صورت به نام پرتو آلفا خوانده می‌شود و یا دارای بار اکتریکی منفی است که اشعه ......(ادامه دارد)

مدت زمانی را که جهت نصف شدن اتمهای اولیه لازم است، به نام زمان نیمه عمر می‌خوانند. زمان نیمه عمر اجسام مختلف ، متفاوت است و از چند ثانیه تا چند میلیارد سال تغییر می‌کند. سنگهای تشکیل دهنده زمین معمولا حاوی یک یا چند ماده رادیواکتیو نظیر اورانیوم ، رادیوم ، توریوم و پتاسیم و... هستند. با در دست داشتن سرعت تجزیه و اندازه گیری مقدار اولیه .....(ادامه دارد)

تخمین سن زمین بر اساس سنگهای آسمانی
قسمت اعظم و در ضمن قدیمی‌ترین بخش تاریخ زمین شناسی را بخش پرکامبرین تشکیل می‌دهد که معمولا از نظر سنگ
شناسی مشخص است و می‌توان سنگهای متعلق به آن را را تشخیص داد. آزمایشات مختلف بر روی سنگهای این بخش ، اعداد متفاوتی را بدست داده که کمترین آنها 600 میلیون سال و بیشترین آنها 5/3 میلیارد سال است. اگر تصور کنیم که.....(ادامه دارد)

 فهرست مطالب مقاله عمر کره زمین

سیر تحولی و رشد
تاریخچه تخمین عمر زمین
اسپکترومتر (Spectrometer)
Edmond Halley F.R.S.
تخمین عمر زمین بر اساس میزان رسوبگذاری
مواد رادیواکتیو
تخمین سن زمین بر اساس سنگهای آسمانی


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله عمر کره زمین
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.