فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله نقش حسابداران رسمی در فرآیند توسعه اجتماعی و اقتصادی

اختصاصی از فی فوو مقاله نقش حسابداران رسمی در فرآیند توسعه اجتماعی و اقتصادی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله نقش حسابداران رسمی در فرآیند توسعه اجتماعی و اقتصادی


مقاله نقش حسابداران رسمی در فرآیند توسعه اجتماعی و اقتصادی

فرمت فایل : word (قابل ویرایش) تعداد صفحات : 13 صفحه

 

 

 

 

 

 

 

مقدمه و تعریف :

اگرچه هدفها و مفاهیمی که امروزه به نام استانداردهای حسابرسی نامیده می­شود، در سالهای اولیه قرن بیستم ناشناخته بوده، اما حسابرسی به نوعی در تمام طول تاریخ تجارت و امور مالی دولتی، انجام می­شده است. معنای اولیه کلمه حسابرس در زبان انگلیسی (Auditor)، «شنونده» بوده است. این کلمه برای دورانی مناسبت داشته که حسابهای دولتی پس از آن در یک جلسه عمومی با صدای بلند خوانده می­شده، تصویب می­گردیده است. از قرون وسطی تا انقلاب صنعتی، حسابرسی برای تعیین صداقت عمل و گزارش صادقانه افرادی انجام می­شده که مسئولیت مالی دولتی یا تجاری داشته­اند.

در طول دوره انقلاب صنعتی و همزمان با رشد اندازه واحدهای تولیدی، استفاده از مدیران استخدام شده توسط صاحبان صنایع آغاز شد. با این تفکیک مالکیت از گروه مدیریت، مالکان غایب برای حفظ منافع خود در برابر تقلب مدیران و کارکنان بطور روزافزون به حسابرسان روی آوردند. هدف اصلی از حسابرسی در سالهای قبل از 1900، کشف تقلب بود. در نیمه اول قرن بیستم، هدف حسابرسی از کشف تقلب دور شد و به سوی هدف جدید، یعنی «تعیین این که صورتهای مالی، تصویر مطلوب از وضعیت مالی، نتایج عملیات و تغییرات در وضعیت مالی را ارائه می­دهد یا خیر»، تغییر کرد. این تغییر هدف به خاطر پاسخگوئی به نیاز میلیونها نفر سرمایه­گذاران جدید در اوراق بهادار شرکتها بود. اطلاعات مالی حسابرسی شده در خارج شرکت، دیگر تنها توسط بانکها استفاده نمی­شد. در نتیجه، حسابرسان صرفاً توجه خود را بر ترازنامه متمرکز نمی­کردند. بلکه مطلوبیت ارائه سود گزارش شده، در درجه اول اهمیت قرار گرفت.

مفاهیم اساسی که حسابرسان را در جرگه امور قضائی و جنائی قرار می­دهد عبارتند از: سهل­انگاری-قصور، افشاء، تقلب، تخلف و تعمد که خلاصه این مفاهیم عبارتند از:

سهل­انگاری عبارت است از تخطی از وظایف قانونی در مورد اعمال آن میزان از دقت که هر شخص صالحی در شرایط مشابه آنچه به خسارت انجامیده است، اعمال می­کرد. در مورد حسابرسان، سهل­انگاری عبارت است از انجام ندادن وظایف بر طبق استانداردهای حرفه­ای. عملاً سهل­انگاری را می­توان «اعمال نکردن مراقبتهای حرفه­ای» تفسیر کرد.

قصور عبارت است از نبود کمترین دقت، نشانه­ای از بی­توجهی کامل فرد نسبت به مسئولیتهای حرفه­ای خود. بی­توجهی عمده یک حسابرس نسبت به استانداردهای پذیرفته شده حسابرسی
می­تواند به عنوان قصور تفسیر شود.


دانلود با لینک مستقیم


مقاله نقش حسابداران رسمی در فرآیند توسعه اجتماعی و اقتصادی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.