فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود فایل سرت Cert سامسونگ I9500 جهت ترمیم شبکه و سریال

اختصاصی از فی فوو دانلود فایل سرت Cert سامسونگ I9500 جهت ترمیم شبکه و سریال دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

موضوع :

دانلود فایل سرت Cert سامسونگ I9500 جهت ترمیم شبکه و سریال

تعدا فایل سرت موجود در این بسته :38

تست شده و سالم 

میتوانید فایل سرت این مدل گوشی را از طریق لینک مستقیم دانلود نمایید

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود فایل سرت Cert سامسونگ I9500 جهت ترمیم شبکه و سریال

دانلود فایل سرت Cert سامسونگ I9260 جهت ترمیم شبکه و سریال

اختصاصی از فی فوو دانلود فایل سرت Cert سامسونگ I9260 جهت ترمیم شبکه و سریال دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

موضوع :

دانلود فایل سرت Cert سامسونگ I9260 جهت ترمیم شبکه و سریال

تعدا فایل سرت موجود در این بسته :2

تست شده و سالم 

میتوانید فایل سرت این مدل گوشی را از طریق لینک مستقیم دانلود نمایید

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود فایل سرت Cert سامسونگ I9260 جهت ترمیم شبکه و سریال

طرز کار آسانسور

اختصاصی از فی فوو طرز کار آسانسور دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

طرز کار آسانسور


طرز کار آسانسور

 

فرمت فایل: word(قابل ویرایش)تعداد صفحات40

طرز کار آسانسور
اصول عملکرد: یک آسانسوربرقی با نیروی محرکه کششی دارای اتاقکی است که ازکابلهای فولادی آویزان است و این کابلها برروی قرقره محرک شیار دارحرکت می کنند.کابلهای فولادی از یک طرف به بالای اتاقک و از طرف دیگر به قاب وزنه تعادل متصل می شوند.وزنه تعادل ازمیزان بار روی موتور الکتریکی به اندازه اختلاف وزن موجود میان اتاقک همراه با بار و وزنه تعادل یا اصطکاک کم می کند.این اختلاف وزن را ((بار غیر متعادل))می نامند.وزنه تعادل معمولاً ۴۰ تا ۵۰ درصد وزن اتاقک به علاوه بار آن و اصطکاک وزن دارد. اصطکاک معمولاً ۲۰ درصد وزنه تعادل است.
انواع کابل کشی:
۱-کشش تک رشته ای: این شکل از کابل کشی معمولاً همراه با ماشینهای گیر بکسی به کارمی رود، اما از آن می توان برای ماشینهای بدون گیربکس با سرعتهای پایین تر ۱.۷۵ تا ۲.۵متر بر ثانیه نیز استفاده کرد.در این دو حالت معمولاً زاویه تماس کابل فولادی باقرقره محرک به ترتیب ۱۴۰ و ۱۸۰ است. قرقره محرک به ندرت از چنان قطری برخوردار است که در فاصله میانی مرکز اتاقک و وزنه تعادل قرار گیرد،به همین دلیل استفاده از قرقره انحراف ضرورت پیدا می کند.
۲-کشش دو رشته ای: چون استفاده از قرقره انحراف خطر لغزش کابل فولادی را در نتیجه کاهش سطح اصطکاک کابل با قرقره محرک افزایش می دهد ، می توان از قرقره دو رشته ای استفاده کرد.از این روش در آسانسورهای پر سرعت وسنگین بار استفاده می شود.


۳-کابل کشی ۲ به ۱ : از این روش گاهی به همراه ما شینهای گیربکسی در سرعتهای پایین تر اتاقک یعنی در حدود ۱.۷۵ تا ۳ متر بر ثانیه استفاده می شود.در این حالت سرعت اتاقک و وزنه تعادل نصف سرعت محیطی قرقره محرک است و این بار روی قرقره را به نصف کاهش می دهد وامکان استفاده از موتورهای پر سرعت را فراهم می سازد که نسبت به موتورهای کم سرعت ارزانتراند.
۴-کابل کشی ۳ به ۱: از این نوع کابل کشی برای آسانسورهای سنگین کالا در مواردی استفاده می شود که باید توان موتوروفشار روی یاتاقانها راکم کرد.
۵-کابلهای توازن: در ساختمانهای بلند بالاتر از ده طبقه،بار کابل فولادی که در حین حرکت اتاقک از آن به وزنه تعادل(و بر عکس)منتقل می شود مقدار قابل توجهی است و با رسیدن اتاقک به بالا، بار کابل سیمی به وزنه تعادل منتقل می گردد.برای توازن و کاهش این پدیده،به قسمت تحتانی اتاقک و وزنه تعادل، کابلهای توازن متصل می گردد. برای جای دادن کابلهای توازن به یک گودال عمیق تر نیاز است

اتاق ماشین آلات در سطح پایین :
در صورتی که اتاق ماشین آلات در یک طبقه میانی یا در کف چاه آسانسور واقع شود به کابل سیمی طویلتری احتیاج است ودر این حالت کابل از دور قرقره های بیشتری عبور می کند که این خود به مقاومت اصطکاکی بالاتر و ضرورت کار نگهداری بیشتر منجر می گردد. اما چنانچه اتاق ماشین آلات در طبقه همکف قرار گیرد، چاه آسانسور از وزن ماشینهای کابل پیچی و تجهیزات کنترل خلاص می شود. موقعیت اتاق ماشین آلات مسیله نفوذ دال بام و هوابندی را نیز منتفی می سازد.

محرک استونه ای:
در این شکل کابل در جهت حرکت عقربه های ساعت و کابل دیگر در خلاف جهت حرکت عقربه های ساعت به دور یک استوانه می پیچد، بنابر این زمانی که کابل به دور استوانه می پیچد ، کابل دیگر از دور آن باز می شود ، نقطه ضعف محرک استوانه ای آن است که با افزایش ارتفاع ،استوانه بزرگ و سنگین می شود و بنا بر این استفاده از این سیستم به ارتفاع حداکثر ۳۰ محدود می گردد.

کابلهای سیمی :
این نوع ازکابلهای مورد استفاده، کابلهای سیم فولادی با مقاومت کششی بالا هستند و تعداد کابلهای هر آسانسور بین ۴ تا ۱۲ عدد است . قطر کابلها ۹ تا ۱۹ میلیمتر و ضریب ایمنی آنها ۱۰ است.
موتورهای کابل پیچی:
درصورتی که نیروی محرکه انتقالی به قرقره کششی از طریق یک چرخ دنده حلزونی باشد،موتور از «نوع گیربکسی»است. اما چنانچه نیروی محرکه از طریق اتصال مستقیم از موتور به قرقره کشش منتقل گردد،موتور از«نوع بدون گیر بکس» است. توان موتورهای بدون گیر بکس از۲۲تا ۸۳کیلو وات متفاوت است،اما موتورهای گیر بکسی کشش از توان۳ تا ۳۰ کیلو وات برخوردارند

 

 

موتورهای گیر بکسی تک سرعته کششی:
این نوع موتور شامل یک چرخدنده حلزونی است و با برق مستقیم یا متناوب کار می کند.زمانی که اتاقک به فاصله کمی از پا گرد طبقات میرسد،ترمز به صورت اتوماتیک عمل می کند تا اتاقک به شکل آرامی متوقف شود.

موتورهای گیر بکسی دو سرعته کششی:
موتورهای گیر بکسی ولتاژ متغیر کششی
موتورهای بدون گیر بکس ولتاژ متغیر کشش:
ترمزهای آسانسور
اتاق ماشین آلات:
آسانسور چگونه کار می‌کند؟
آسانسورها :
هیدرولیک و آسانسورهای طنابی
الف : آسانسورهای هیدرولیک
اشکالات سیستم هیدرولیک
آسانسورهای کابلی
ایمنی سیستم
درهای اتوماتیک
بتون ریزی
آماده سازی کف چاله آسانسور
ایجاد موتورخانه
نصب سیم ارت
تجهیزات لازم که باید در تابلو برق سه فاز تعبیه گردد


دانلود با لینک مستقیم


طرز کار آسانسور

تحقیق در مورد نیروگاهای تولید برق در ایران

اختصاصی از فی فوو تحقیق در مورد نیروگاهای تولید برق در ایران دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد نیروگاهای تولید برق در ایران


تحقیق در مورد نیروگاهای تولید برق در ایران

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه: 12

 

چکیده

یکی از ایده های جدید تولید انرژی، انتقال انرژی خورشیدی از سطح ماه بصورت بی سیم است. اصول اولیه این طرح توسط دکتر دیوید کریسول  محقق دانشگاه هوستون تگزاس و ارائه شده است. بر اساس این طرح، ابتدا مجموعه ای بسیار وسیع از سلولهای خورشیدی بر سطح ماه (که همیشه به طرف زمین است) قرار داده میشوند تا نور خورشید را به انرژی الکتریکی تبدیل کنند. سپس انرژی الکتریکی حاصله به یک فرستنده مایکروویو ارسال میشود تا به امواج رادیویی در فرکانس 2.5 گیگاهرتز تبدیل شده و از آنجا بوسیله آنتنهای با پهنای بیم  بسیار باریک بطرف زمین ارسال گردد. در سطح زمین این امواج الکترومغناطیسی پر قدرت بوسیله آرایه های بسیار بزرگ  از آنتنهای مایکروویو دریافت شده و دوباره به انرژی الکتریکی تبدِل میشوند. همچنین بخشی از این امواج توسط ماهواره های مخصوصی که در اطراف کره زمین قرار خواهند گرفت به نقاط دیگر کره زمین که در دید مستقیم ماه نمی باشند منعکس میشوند.

مقدمه

در میان پر کاربرد ترین و مهمترین نیروگاهای متداول در جهان و ایران می توان از نیروگاهای حرارتی نام برد. این نوع نیروگاهها مبدل هایی هستند که انرژی نهفته در سوخت های جامد مایع گاز و یا سوخت های هسته ای را به انرژی برق تبدیل می کنند . نیروگاههای حرارتی طیف وسیعی از نیروگاهها  را دربر می گیرند که از آن جمله می توان به نیرو گاههای بخاری گازی چرخه ترکیبی دیزلی و هسته ای اشاره نمود . نوع بسیار متداول نیرو گاه های حرارتی نیروگاه بخاری می باشد. در این نوع نیروگاه با مشتعل شدن سوخت های فسیلی آب سیکل تبدیل به بخار می شود. سپس انرژی  بخاری تولید  سبب چرخش توربین و در نهایت تولید انرژی برق می گردد .تفاوت اساسی نیروگاههای  گازی با بخار در آن است  که سیال سیکل توربین گازی  هوای محیط می باشد که در آنها به منظور افزایش بازده کل حرارتی و بازیافت بخشی از انرژی باقی مانده در گازهای خروجی از توربین های گازی این گازها را به یک دیگ بخار بازیاب هدایت می کنند. بخار حاصل از این طریق توربین بخاری را به گردش در می آورد .

از مهمترین نیروگاههای حرارتی می توان به نیروگاه های حرارتی می توان به نیروگا های هسته ای اشاره نمود. در این نوع نیرو گاه ها معمولاً با استفاده از انرژی  نهفته  در سوخت های هسته ای (اورانیوم غنی شده –پلوتونیوم....)  بخار با انرژی نهفته بسیار زیادی تولید

  • اورانیوم
  • پلوتونیوم

می شود.با استفاده از انرژی  بخار تولید شده توربین بخاری به چرخش درمی آید  و در نهایت انرژی الکتریکی تولید می شود.

در نیروگاه های برق آبی عامل و سیال واسطه  جریان آب و یا انرژی پتانسیل آب پشت سدها و آب بندها است. نیروگاه های جریان رودخانه ای  و نیرو گاه های برق آبی از این نوع نیروگاه ها هستند . از انرژی موجود  در جریان آب رودخانه ها   می توان در چرخاندن  پره های  یک توربین آبی  برای تولید انرژی مکانیکی (و پس از آن تولید الکتریکی توسط ژنراتورها)بهره جست 1. همچنین با ایجاد  سدها و ذخیره سازی آب رودخانه ها در پشت در پشت این سدها می توان از انرژی  پتانسیل نهفته در آب پشت سد (برای به چرخش در آوردن توربین ها) نیز استفاده نمود.

در حال حاضر نیروگاههای  حرارتی بیشترین سهم را در تولید و تامین انرژی برق مورد نیاز صنعت برق  بر عهده دارند . البته کشورهایی وجود دارند که سهم تولید انرژی نیروگاه های برق آبی آنها قابل توجه ویا حتی بیشتر از تولید نیروگاه های حرارتی است که در این میان می توان از کشورهای نروژ پرتغال سوئیس اطریش آلبانی کانادا سوئد لوکزامبورک برزیل و برخی دیگر  از کشورهای آمریکا جنوبی نام برد.

علاوه برنیروگاه های بخاری هسته ای گازی چرخه ترکیبی و آبی که کاربرد بیشتری دارند می توان از انواع زیر نیز نام برد:

انواع نیروگاه های برق در ایران سروش خلعتبری انتشارات سمت 1384 ص 59

1-نیرو گاه دیزلی1:

 در این نوع نیروگاه ها نیروی محرکه ژنراتور یک موتور درو نسوز دیزلی است. امروزه از نیروگاه دیزلی  به عنوان یک نیروگاه پایه کمتر استفاده می شود و بیشتر برای مواقع  اضطراری و احتمالاً بار حداکثر شبکه استفاده می گردد.

در حال حاضر در مناطقی از ایران که به شبکه سراسری وصل نیستند از نیروگاه های دیزلی هم که قدرت   تولفیدی آنها معمولاً تا KW5000 می باشد استفاده می شود.

2-نیروگاه های تلمبه ذخیره ای2:

در بعضی از مناطق که شرایط جغرافیایی مناسبی وجود داشته باشد  از مبادله آب بین دو منبع در سطوح مختلف می توان انرژی مورد نیاز را برای چرخاندن  توربین ها ایجاد نمود . در این نوع نیروگاه ها  آب از منبع در سطح پایین (که می تواند یک دریاچه باشد) توسط پمپ هایی در ساعاتی از روز که مصرف انرژی الکتریکی پایین است به منبع بالایی فرستاده می شود .سپس در مواقعی که به انرژی الکتریکی نیاز است از منبع بالایی آب را توسط لوله هایی به روی پره های یک توربین آبی هدایت می کنند و بدین ترتیب انرژی الکتریکی تولید می شود .

این فقط قسمتی از متن مقاله است . جهت دریافت کل متن مقاله ، لطفا آن را خریداری نمایید

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد نیروگاهای تولید برق در ایران

گزارش کار‌آموزی کارگاه ریخته گری

اختصاصی از فی فوو گزارش کار‌آموزی کارگاه ریخته گری دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

گزارش کار‌آموزی کارگاه ریخته گری


گزارش کار‌آموزی کارگاه ریخته گری

لینک پرداخت و دانلود "پایین مطلب:

فرمت فایل: word (قابل ویرایش)

تعداد صفحه:34

فهرست مطالب:

آشنایی با کارگاه ریخته گری

ماهیچه سازی

عناصر اصلی ذوب

بازرسی و کنترل کمی و کیفی

انواع قالب های ریخته گری

عیوب ریخته گری

خواص عمومی ماسه های قالب گیری

مواد قالب و ماهیچه ها برای قالب های دائمی

بررسی ماسه های ریخته گری ایرانی

چدن خاکستری

عملیات حرارتی چدن ها

موضوع : گزارش کار – کار آموزی

من دورة کار آموزی خود را که به مدت 288 ساعت بود و به مدت دو ماه طول کشید را در کارگاه ریخته گری جهاد دانشگاهی مشهد واقع در دانشگاه فردوسی گذراندم.

این کارگاه صنعتی تولید قطعات کارخانة کمباین سازی اراک را برعهده داشت.

این کارگاه از قسمتهای مختلفی از قبیل : کارگاه ریخته گری، کارگاه مدل سازی، کارگاه تراش کاری، کارگاه جوش، آزمایشگاه مصالح قالبیگری، آزمایشگاه متالوگرافی و آزمایشگاه کنترل کیفیت و انبار قطعات تشکیل شده بود. این کارگاه دارای 20 نفر پرسنل بود که در قسمتهای مختلف کارگاه مشغول به کار بودند.

  • اهم فعالیت هایی که ما در کارگاه انجام می دادیم به شرح زیر است :
  • شارژ کوره : ابتدا کوره را روشن کرده و به مدت 20 دقیقه کار می کند تا پیش گرم شود سپس kgr 120 چدن به صورت ترکیبی از قراضه و شمش به آن اضافه می شود.
  • پرس قطعات : دو قطعه توسط پرس به هم متصل می شوند به طوریکه پس از قرار دادن قطعات زیر دستگاه پرس هرگاه نیرو به kn 700 رسید، قطعات پرس می شوند.
  • ریختن مذاب از کوره به پاتیل : ابتدا قبل از اینکه مذاب آماده شود، پاتیل را به مدت min 15 پیش گرم کرده، سپس دریچة کوره را که قبلاً با ماسه بسته شده بود باز کرده، کوره چرخیده و مذاب به پاتیل منتقل می شود.
  • اضافه کردن سلاکس به منظور خالص سازی مذاب و آخال گیری : ابتدا سلاکس را به داخل پاتیل ریخته، به مدت چند ثانیه مذاب هم خورده و سرباره خارج می شود.
  • سپس مذاب آمادة ریختن در داخل قالبها می باشد، باید توجه داشت که مذاب باید به آرامی در داخل قالب ریخته شود.
  • قبل از ریختن مذاب در داخل قالب به دلیل اینکه چدن نیروی زیادی را به درجة بالایی وارد می کند، روی قالبها شمش چدن قرار داده تا از بلند شدن قالب جلوگیری شود.
  • عملیات حرارتی قطعات دیسکی شکل : ابتدا منطقه ای از قطعه که تحت فشار زیاد در کار قرار دارد توسط شعله تا دمای (700 – 600) گرم شده و سپس با آب سریع سرد می شود.
  • جدا کردن لاتون ها از یکدیگر : لاتون ورقه های مسی بسیار نازکی هستند که بین دو دیسک قرار گرفته و پس از پرس قطعات باعث جوش و متصل شدن دو قطعه می شود.
  • یکی از قطعاتی که جزو اصلی ترین قطعات تولیدی در کارگاه بود، بدنة اصلی نام داشت که پس از اینکه تراشکاری، رنگ کاری و بقیة کارهای قطعة بدنه اصلی تمام شد باید برای آن بوش گذاشت.

دانلود با لینک مستقیم


گزارش کار‌آموزی کارگاه ریخته گری