فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره زنجان

اختصاصی از فی فوو تحقیق درباره زنجان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق درباره زنجان


تحقیق درباره زنجان

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 تعداد صفحه12

درباره زنجان
زنجان شهر مقاومت و شهر انسانهای فرهیخته و باهوش ومهمان نواز است. شهری با چشم انداز زیبا و موقعیت اقلیمی ویژه و بالاخره شهر دیدنیها و هنرمندان .وسعت شهرستان زنجان 6763 کیلومتر مربع و جمعیت آن 448398 نفر میباشد .شهرستان زنجان تا قبل از انقلاب اسلامی تنها در بخش کشاورزی فعال بود و پس از آن احداث کارخانجات صنعتی و دانشگاهها بافت و هویت اجتماعی و اشتغال را به کشاورزی - صنعتی تغییر داده و به لحاظ ساختار اجتماعی عبور از وضعیت سنتی به مدرنیسم را تسهیل نموده است .
مشخصات جغرافیایی استان زنجان :
استان زنجان در شمالغرب فلات مرکزی ایران قرار داشته و قدمت آن متعلق به اواخر هزاره دوم قبل از میلاد است .استان بر اساس آخرین تقسیمات کشوری در سال 1376 و به دنبال انفکاک شهرستان قزوین و تاکستان دارای 7 شهرستان به نامهای زنجان -ابهر-خرمدره-خدابنده-ایجرود-طارم و ماهنشان میباشد.وسعت استان برابر 22164 کیلومتر مربع است که 34/1 درصد کل کشور را شامل میشود .جمعیت آنرا بر اساس آخرین آمار 992311 نفر و معادل 5/1 درصد کل کشور میباشد .استان زنجان همجوار با هفت استان میباشد که عبارتند از آذربایجان شرقی ،آذربایجان غربی ،همدان،کردستان،گیلان،قزوین و اردبیل.
مسجد سید:
مجموعه مسجد و مدرسه سید توسط " عبداله میرزادارا" پسر یازدهم فتحعلی شاه قاجار در هنگام حکمرانی درزنجان و به سال 1242 هجری قمری احداث گردیده است .این مجموعه تاریخی یکی از بناهای ارزشمندی است که براساس طرح مساجد چهار ایوانی ساخته شده است .
مجموعه بازار زنجان :
احداث این مجموعه دردوران آقا محمدخان قاجار و درسال 1213 هجری قمری درزمان فتحعلی شاه خاتمه یافته و مساجد و سراها و گرمابه ها در سال 1324 به آن اضافه شده است .مجموعه بازار قدیمی بصورت یک خط مستقیم با عنوان بازار بالا و پایین به دوقسمت شرقی و غربی تقسیم شده است


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره زنجان
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.