فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره بررسی اتحادیه جهانی پست

اختصاصی از فی فوو تحقیق درباره بررسی اتحادیه جهانی پست دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق درباره بررسی اتحادیه جهانی پست


تحقیق درباره بررسی اتحادیه جهانی پست

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 تعداد صفحه32

بخشی از فهرست مطالب

نگاهی به اتحادیه پستی جهانی :

 

شورای بهره برداری پستی:

پست در ایران

 

 

مقدمه

 

از زمان‌های بسیار دور و دراز که گروه‌های بسیار کوچک انسان‌ها فهمیدند که به‌جز خودشان انسان‌های دیگری هم در اطراف آنها زندگی می‌کنند که دارای آداب و رسوم متفاوتی هستند، به‌دلایل مختلف ـ از جمله تصرف سرزمین‌های آنها و بهتر کردن وضع زندگی خود و به‌دست آوردن غذا و خوراک بیشتر ـ به فکر شناخت اطراف خود افتادند. این شروع شناخت و کشف سرزمین‌های دیگری نیازهای فراوانی را برای بشر به‌وجود آورد که باعث پیشرفت‌های امروزین زندگی ما است.

 

نیاز به رساندن و دریافت کردن کالا و اطلاعات از سرزمین‌های دیگر، آغازگر به‌وجود آمدن پست است. واژه پست برگرفته از کلمه پوستاس از زبان سانسکریت به معنی ثابت است. این کلمه در زبان لاتین به‌صورت کلمه پستا به معنی به امانت گذاردن تغییر شکل یافته است و به ایستگاه‌هائی می‌گفتند که در آن اسب یدکی برای مسافرت نگهداری می‌شد. در زبان ایتالیائی کلمه پستا به معنی چاپار، چاپارخانه و اداره‌ای که در آن امور پستی را انجام می‌دهند درآمده است. پست در سازمان چاپاری هخامنشی ”آنکارا“ نام داشته که به معنی بیگاری و کار اجباری است. زیرا مردم در آن زمان وظیفه داشتند وسایل مورد نیاز چاپارخانه ـ شامل اسب، طویله و... را تهیه کنند. در کشورهای باستانی مانند چین، ایران، مصر، یونان و امپراتوری روم، پست یک نوع سیستم ارتباط افکار یا فرستادن پیام‌های کتبی و شفاهی بوده است که اساس آن هم بر کار چاپار و چاپارخانه‌ها بوده است

تاریخچه جهانی پست

ما از ارتباطات پستی و تاریخچه و تحولات آنها چه میدانیم. نقش این ارتباطات در زندگی اقتصادی سیاسی فرهنگی ما چیست؟ آیا باتاریخچه وسیر تکاملی پست آشنایی داریم؟

 

به نوشته(( ویل دورانت)) درکتاب(( تاریخ تمدن)) هخامنشیان دارای شبکه پستی منظم وکارامدی بوده که دستورات وفرامین دولتی را منتقل میکردند.

 

با حمله اسکندر وانقراض سلسله هخامنشیان و مشاهده این چنین تشکیلات گسترده اطلاعاتی آنرا همراه خود به جامعه آنروز یونان برد و سپس در اروپا تا اوایل قرن 12 میلادی ازآن استفاده می شد.

 

نخستین اداره ((غیر رسمی پست عمومی)) در قرن 12م پس از تاسیس دانشگاه بلونیا  در ایتالیا بوجود آمد.نیم قرن بعد دانشگاه پاریس بااقدام مشابه این عمل رابرای رساندن نامه های دانشجویان خود تکرار کردو توسط شاه فرانسه ((پست دانشگاه))به رسمیت شناخته شد.

 

در سال1636لویی دوازدهم اداره پست عمومی در پاریس تاسیس کردو درسال 1591در انگلستان الیزاابت اول پست را ملی اعلام کرد.

 

باتوسعه پست درقرنهای 18-16که مبادلات بین دول مختلف صورت می گرفت  نبود تعرفه واحد بزرگترین مشکل بودتا اینکه در سال 1840رونالد هیل با پیشنهاد چاپ اوراق بهادار کوچک و الصاق آن برروی نامه ها ومرسولات مبنای انتشار اولین تمبر دنیا در انگلستان بنانهاد.

 

سپس در سال 1874 به منظور تبادل سریعتر و راحت تر مرسولات پستی در اروپا 22 کشور اروپایی وامریکایی در شهر برن سوئیس با توافق یکدیگر (( اتحادیه پست بین الملل)) را تاسیس کردند.

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره بررسی اتحادیه جهانی پست
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.