فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پروژه گرافیک کامپیوتری توسط برنامه نویسی DirectX با زبان (C#). doc

اختصاصی از فی فوو پروژه گرافیک کامپیوتری توسط برنامه نویسی DirectX با زبان (C#). doc دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پروژه گرافیک کامپیوتری توسط برنامه نویسی DirectX با زبان (C#). doc


پروژه گرافیک کامپیوتری توسط برنامه نویسی DirectX با زبان (C#). doc

 

 

 

 

نوع فایل: word

قابل ویرایش 92 صفحه

 

مقدمه:

هنگام رسم انواع تصاویر گرافیکی به خصوص انیمیشن های کامپیوتری، ممکن است لازم باشد اعمال  مختلفی از قبیل تغییر زاویه دید ، تغییر اندازه اشکال ، تغییر مکان اشکال موجود در صحنه و... صورت گیرد. به عنوان مثال در یک نرم افزار پردازش تصاویر یکی از ضرروی ترین کارها بزرگنمائی تصویر جهت مشاهده جزئیات آن است. یا در یک انیمیشن کامپیوتری تغییر محل دوربین یا اشیا موجود در صحنه غیر قابل اجتناب است. تغییر در اندازه، جهت و موقعیت اشکال رسم شده در صحنه به کمک تبدیلات هندسی انجام می گیرد. سه تبدیل پایه ای که با استفاده از آنها می توان هر نوع تبدیل دیگری را انجام داد،  انتقال، دوران و تغییر مقیاس می باشد. دو تبدیل مهم دیگر (که می توان آنها را به کمک تبدیلات پایه ای ایجاد کرد) انعکاس و برش می باشد.

ماتریس ها اساس کار در DirectX هستند. شاید در مورد دلیل استفاده ماتریس ها درDirectX ایده هائی داشته باشید، با این حال  در این بخش در مورد ماتریس ها و کاربرد آنها در گرافیک دو بعدی و سه بعدی بحث می شود. البته هنگام برنامه نویسی با DirectX نیازی به انجام محاسبات ریاضی بر روی ماتریس ها توسط برنامه نویس وجود ندارد. اما اطلاع از عملیات های انجام شده در پشت صحنه می تواند مفید باشد. در این بخش ابتدا در مورد 3 عمل ریاضی ساده اما اصلی بر روی ماتریس ها صحبت می کنیم. سپس در مورد ماتریس های همگن (که عملا توسط DirectX استفاده می شوند)صحبت خواهد شد.

 

فهرست مطالب:

فصل اول         

مبانی ریاضی گرافیک

انتقال

دوران

تغییر مقیاس

تبدیلات مرکب

دوران حول نقطه دلخواه

تغییر مقیاس در مختصات ثابت

انعکاس

پیکر بندی Device

رسم اولین مثلث

دوربین ها و مختصات فضای جهانی

دوران و انتقال

ترکیب رئوس با استفاده از اندیس ها

ایجاد زمین

ایجاد زمین از روی فایل

استفاده از فایل های bmp برای طرح زمین

چرخش زمین با استفاده از کیبورد.

استفاده از رنگها و ZBuffer

کار با نور ها در DirectX

ایجاد Mesh از زمین

تابش خورشید بر زمین

فصل دوم         

ساخت محیط های سه بعدی توسط  DirectX و C#

افزودن texture به مثلث ها

ایجاد دینامیک محیط شهر

ایجاد skyBox و رهائی از پشت زمینه تاریک

تکنیک های پایه ای برای مدل سازی پرواز

استفاده از mouse به کمک DirectInput

Point sprites, basic billboarding

استفاده از  Alpha

پخش افکت های صوتی و صدا  در پشت زمینه

پخش صداهای محلی در فضای سه بعدی

نمایش متن در صحنه

پخش mp3 به عنوان آهنگ پشت زمینه

فصل سوم        

شرح برنامه


دانلود با لینک مستقیم


پروژه گرافیک کامپیوتری توسط برنامه نویسی DirectX با زبان (C#). doc
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.