فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله اعمال ریاضی در کامپیوتر

اختصاصی از فی فوو دانلود مقاله اعمال ریاضی در کامپیوتر دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله اعمال ریاضی در کامپیوتر


دانلود مقاله اعمال ریاضی در کامپیوتر

 

مشخصات این فایل
عنوان: اعمال ریاضی در کامپیوتر
فرمت فایل: word( قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 21

این مقاله درمورد اعمال ریاضی در کامپیوتر می باشد.

خلاصه آنچه در  مقاله کاربرد اعمال ریاضی در کامپیوتر می خوانید : 

برای اعداد بزرگتر full-adderهای بیشتری نیاز است، برای هر رقم در عدد دودویی یک full-adder.
قبل از آمدنفرمت MPEG و فن‌آوری DVDها، VIDEO در تلویزیون‌ها قابل قبول‌تر از PCها بود. بزرگترین برتری سیستم‌های PC در این زمینه به VIDEO TAPEها امکان دسترسی تصادفی (Random access) بود چرا که در VIDEO TAPEها شما مجبور هستید برای رسیدن به نقطه‌ای خاص تمام مسیر قبل از آن را طی کنید. دسترسی تصادفی در تعریف، همان آزادی در حرکت به هر نقطه در رشته‌ای از اطلاعات است. در کنفرانس‌های تصویری هم می‌توان به طور زنده با شخص دیگری در نقطه‌ای دیگر از جهان ارتباط برقرار کرد.

قبل از به بازار آمدن تلویزیون‌های دیجیتالی با وضوح بالا، تفاوت تلویزیون و مانیتور در روش تولید تصویر بود. تلویزیون دیجیتالی با وضوح بالا، تفاوت تلویزیون و مانیتور در روش تولید تصویر بود. تلویزیون یک دستگاه آنالوگ است که اطلاعاتش را از امواج متغیر می‌گیرد. یک مانیتور برای کنترل تصویر از امواج آنالوگ استفاده می‌کند ولی اطلاعاتی که برای نمایش می‌آید از اطلاعات دیجیتالی است، شارش داده به راحتی می‌تواند توانایی نمایش تصویر را بالا ببرد. برای همین است که بعضی از تصاویر multimedia هنوز کوچک و با پرش پخش می‌شوند. تصویر کوچکتر به معنی اطلاعات کمتری است ـ به عبارتی Pixelهای کمتری ـ که کامپیوتر باید بخواند و update جدید کنید. پرش تصویر به این دلیل است که عمل update کردن تصویر ـ فقط 5 تا 15 باربر ثانیه ـ کند انجام می‌شود در حالی که در همین موقعیت در تلویزیون 30 فریم پخش می‌شود.
با آمدن فرمت‌های جدید داده بعضی از این مشکلات رفع شده‌اند.
1ـ یک دوربین و یک میکروفون، تصویر و صدای یک واقعه را ضبط می‌کنند و آن سیگنال‌های آنالوگ را به بورد مبدل ورودی تصویری (video capture adaptor bourd) می‌فرستند. برای کاهش مقدار داده‌ای که باید پردازش شود، بورد فقط در هر ثانیه نصف تعداد فریم‌هایی را که فیلم‌ها استفاده می‌کنند پردازش می‌کند که شاید یکی از دلایل پرش تصاویر باشد.
2ـ روی بورد مبدل ورودی تصویری یک چیپ مبدل آنالوگ به دیجیتال (ADC) وجود دارد که سیگنال‌های آنالوگ موجی صدا و تصویر ورودی را به یک مجموعه از 0 و 1 تبدیل می‌کند.
3ـ یک چیپ (فشرده سازی / گسترده‌سازی) یا یک نرم‌افزار مقدار داده مورد نیاز برای بازسازی سیگنال‌های VIDEO را کاهش میدهد. مثلاً در Microsoft,Windows یک نرم‌افزار برای این کار اختصاص داده که بدنبال اطلاعات اضافی غیر ضروری می‌گردد. مثلاً اگر پس زمینه تصویر یک سطح با یک رنگ ساده باشد. به جای ذخیره کردن اطلاعات تک‌تک Pixelهای پس زمینه، برنامه فشرده سازی فقط یکبار رنگ پس زمینه و آدرس جاهایی را که باید از آن استفاده شود را ذخیره می‌کند.
4ـ Windows تصاویر را روی یک فرمت فایل با نام AVI(Audio/ Video interleave) ذخیره می‌کند، که در آن تصویر و صدا با هم ترکیب شده و در یک فایل قرار می‌گیرند تا فضای کمتری در دیسک استفاده شود.
برای پخش دوبارة تصویر / صدا و تصویر فشرده وترکیب شده به داخل چیپ فشرده‌سازی / گسترده‌سازی فرستاده می‌شوند یا اینکه توسط نرم‌افزار پردازش می‌شوند. همینروش مناطقی راهم که توسط فشرده‌سازی از بین رفته بودند را بازسازی می‌کند. عناصر صمعی بصری ترکیب شده به یک مبدل دیجیتال به آنالوگ (DAC) فرستاده می‌شوند تا داده‌های دودویی به سیگنال‌های آنالوگ تبدیل شده و به صفحه و بلندگو بروند.

5ـ به جای ضبط شدن، صدا وتصویر فشرده شده می‌تواند از طریق خط‌های تلفنی خاصی (مثل ISDN) فرستاده شود. ISDN یا همان (integrated services digital network)  
به معنی شبکه دیجیتالی خدمات جمعی است که بیشتر برای انتقال داده‌های دیجیتالی استفاده می‌شود خطوط تلفنی عادی سیگنال‌های آنالوگ را منتقل می‌کنند.
در آن طرف خط، کامپیوتر بعدی اطلاعات فشرده شده را گسترده می‌کند و آنها را به سیگنال‌های آنالوگ را منتقل می‌کنند.
در آن طرف خط، کامپیوتر بعدی اطلاعات فشرده شده را گسترده می‌کند و آنها را به سیگنال‌های آنالوگ تبدیل می‌کند تا صدا و تصویر را پخش کند.
6ـ یکی از روش‌های پیشرفته‌تری که در فشرده‌سازها برای کاهش مقدار دادة تحت پردازش انجام می‌شود، روشی است که AVI انجام می‌دهد. اطلاعات یک فریم را ذخیره می‌کند. اختلاف فریم دوم (Dalta) را با فریم اول بدست می‌آورد. برای نمایش فریم دوم، ترکیب فریم اول وdelta، نمایش داده می‌شود. یعنی هر فریم از ترکیب فریم قبلی و اختلاف آن با فریم جدید به وجود می‌آید.
در فرمت MPEG که مخفف Motion Pictures expert Group (به معنی گروه پیشرفته تصاویر متحرک) است، فسرده سازی به روش دیگری انجام می‌شود. در این روش که قابلیت نمایش یک تصویر در تمام صفحه نمایش را دارد فقط فریم‌های کلیدی ذخیره می‌شود و یا مقایسه این فریم‌ها پیش‌بینی می‌کند که فریم‌های دیگر چطور هستند.
8ـ  در کنفرانس‌های تصویری از روش کاهشی در فشرده‌سازی استفاده می‌شود. در هر فریم. تفاوت‌هایی که غیر محسوس هستند از بین می‌روند. مثلاً اگر در پس زمینه یک تفاوت جزئی وجود داشته باشد، این قسمت مثل بقیه زمینه ذخیره می‌شود تا سیستم مجبور به نمایش اختلافات آن نباشد.
رنگ‌‌هایی که مانیتورها نمایش می‌دهند بیشتر از آنهایی است که چشم انسان می‌تواند تشخیص دهد. با از بین بردن تفاوت‌های جزئی فشرده سازی کاهشی در وقت و حافظه صرفه‌جویی می‌کند بدون اینکه در تصویر تغییر محسوسی بدهد.


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله اعمال ریاضی در کامپیوتر
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.