فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله خشونت علیه زنان، عوامل خشونت، چرخه آن و راهکارهای مقابله - علوم اجتماعی - word

اختصاصی از فی فوو مقاله خشونت علیه زنان، عوامل خشونت، چرخه آن و راهکارهای مقابله - علوم اجتماعی - word دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله خشونت علیه زنان، عوامل خشونت، چرخه آن و راهکارهای مقابله - علوم اجتماعی - word


مقاله خشونت علیه زنان، عوامل خشونت، چرخه آن و راهکارهای مقابله - علوم اجتماعی - word

مقاله خشونت علیه زنان، عوامل خشونت، چرخه آن و راهکارهای مقابله برای رشته علوم اجتماعی با فرمت word شامل 21 صفحه

 

طبق تعریف سال 1993 مجمع عمومی ملل متحد،خشونت علیه زنان به معنای هررفتاری خشن و وابسته به جنسیتی که موجب آسیب جسمی،جنسی یا روانی و یا رنج زنـــــان همراه گردد.چنین رفتاری می تواند با تهدید،اجبار و یا سلب مطلق اختیار و آزادی صــــورت گرفته و در جمع  یا در خفا رخ دهد .

انواع خشونت علیه زنان

1)خشونت جسمی:

هر نوع رفتار  خشنی است که از روی قصد ونیت منجر به آسیب وصدمات جسمانی شود.

بهای خشونت جسمی: عبارت است از اعضای شکسته، پارگی ها،زخم.

2)خشونت جنسی:

 هر نوع رفتاری جنسی خشنی است که از روی قصد ونیت جهتتهدید،سوءاستفاده و صدمه جنسی انجام می شود و مصادیق آن عبارتند از:تجاوز به عنف

بهای خشونت جنسی: زنانی که مورد خشونت جنسی قرار می گیرد دچار صدمات جسمی،عصبی و عاطفی می شوند که بر کل رفتارهای آنها نسبت به جنس مرد تاثیردارد.

3)آزار جنسی:

هر گونه توجه نشان دادن نسبت به بدن زن بدون توافق صریح یا ضمنی،مشروطبر آنکه ماهیت جنسی داشته باشد. این آزار باعث از بین رفتن اعتماد به نفس، گوشه گیری از اجتماع و ایجاد بدبینی زن می­گردد.

4)خشونت روانی:

هر نوع رفتار و گفتار خشنی که سلامت روحی وروانی فرد را با خطر مواجه نماید را شامل می­شود و مصادیق آن عبارتند از:انتقاد ناروا،اهانت،تحقیرو.. .  این سبک خشونت از کار افتادگی ادراکی؛ازبین رفتن اعتماد به نفس، افسردگی و عدم کفایت زن در مدیریت خانواده را ایجاد می­نماید.

 

5)خشونت مالی:

تمامی رفتارهای خشنی که از روی قصد و نیت،زن را در امور مربوط به اشتغال، اقتصاد و دارایی تحت فشار و آزار و تبعیض قرار خشونت مالی محسوب می­گردد. محرومیت زنان از سواد و حرفه آموزی ، عدم دسترسی به فرصت های برابر از حیث  حرفه آموزی، موانع قانونی ناظر بر ارث بری که زن رااز مالکیت موروثی بر زمین و عرصه محروم می دارد، از جمله اثرات این نوع از خشونت است.

عوامل زمینه ساز خشونت

این عوامل بسیار متعددند،گاهی به تنهایی ویا اغلب به طور مرتبط با یکدیگر عمل می کنند و شامل مواردی بی نظیری از جمله مسائل زیر می­باشند:

شهری شدن زندگی و افزایش حوادث ناشی از آن ، از هم پاشیدن خانواده، فقر، تبعیض، بی عدالتی، مشاهده محرومیت های نسبی اقتصادی، فشارهای اجتماعی، نداشتن قدرت و اختیار، ترس، ناامنی، افسردگی، مصرف داروهای مخدر الکل، توزیع وفروش داروها، اختلالات روان پزشکی و شیوه­های اشتباه فرزند پروری.

آثار و پیامدهای خشونت علیه زنان

در کلیه تحقیقات انجام شده در زمینه خشونت خانگی،بر تاثیر خشونت بر قربانی، خشونت و جامعه تاکید شده است.تاثیر بر قربانی به صورت کاهش کارایی در محیط کار، کاهش یادگیری در مدرسه و عدم توانایی برقراری روابط اجتماعی است. در مطالعه دیگری مشخص شده است که در خانواده های خشن،میزان نارضایتی نوجوانان بیشتر است و خانواده های رها از خشونت ،بیشتر از خانواده های دچار خشونت میتوانند مشکلات خانوادگی را بصورت موفقیت آمیز حل کنند. همچنین مشاهده شده است که زنانی که به طور مکرر دچار خشونت خانگی شده اند به میزان قابل توجهی حس کنترل فردی خود را از دست می دهند و نمی توانند نتایج رفتارشان را پیش بینی کنند علاوه بر این خشونت خانگی موجب عوارضی نظیر افسردگی،اعتیاد به مواد مخدر و پایین بودن اعتماد به نفس در زنان قربانی میشود  از نکات قابل تامل در فرهنگ اجتماعی ما اعمال خشونت و تنبیه بدنی توسط مادران بر کودکان است که خود سبب ادامه دور باطل خشونت گشته و بدین ترتیب از نسلی به نسل دیگر ادامه می یابد.حداقل پیامدهای ناشی از خشونت خانگی ،فقدان امکان برقراری روابط اجتماعی،فرار از منزل،خودکشی،عدم توانایی شرکت و اظهار نظر در گروه و جمع و داشتن تصورمنفی از خود ،انزوای اجتماعی،ترس و اضطراب،فقدان استقلال، ممانعت از بروز استعداد و نوانایی ها و استعداد های بالقوه قربانیان و مهم تر ازهمه تداوم خشونت است.


دانلود با لینک مستقیم


مقاله خشونت علیه زنان، عوامل خشونت، چرخه آن و راهکارهای مقابله - علوم اجتماعی - word
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.