فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله بررسی تاثیرات سودمند مصرف فرآورده های لبنی عملگر در رژیمهای کاهش وزن

اختصاصی از فی فوو دانلود مقاله بررسی تاثیرات سودمند مصرف فرآورده های لبنی عملگر در رژیمهای کاهش وزن دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله بررسی تاثیرات سودمند مصرف فرآورده های لبنی عملگر در رژیمهای کاهش وزن


دانلود مقاله بررسی تاثیرات سودمند مصرف فرآورده های لبنی عملگر در رژیمهای کاهش وزن

 اخیراً چاقی بعنوان یک خطر سلامتی مهم، هم در جوامع غربی و هم در کشورهای در حال توسعه بروز یافته است . شیر نیز بعنوان یک غذای مغذی، در راس تحقیقات مربوط به کنترل وزن قرار گرفته است. شیر بدون چربی بدلیل حذف چربی بعنوان منبع اصلی انرژی از اهمیت بیشتری برخوردار است از طرف دیگر تاثیرات مفید مصرف کلسیم بر روی کاهش وزن و چربی بدن در مطالعات زیادی اثبات گردیده است که این امر از طریق دو مکانیزیم صورت می گیرد: 1- کاهش جذب اسیدهای چرب 2- تغییرات متابولیکی در آدیپوستیها که نتیجه این کاهش تشکیل چربی و افزایش تجزیه چربیهاست . همچنین در مطالعاتی نشان داده شده است که کلسیم رژیمی بر روی افزایش دفع چربی و کاهش انرژی قابل جذب موثرمی باشد نیز محصولات لبنی بر روی پایین آوردن اندیس گلایسیمیک رژیم مفید هستند وبه این طریق علاوه بر تسریع در روند کاهش وزن در جلوگیری از بروز چاقی و دیابت نوع دو نیز ثاثیرات سودمندی دارند. پروتئینهای شیر (که حاوی اسیدهای آمینه با زنجیره طولانی هستند ) به کاهش ضخامت بافت ماهیچه ای ، احساس سیری و خاصیت ترموژنیکی ( بیشتر از کربوهیدراتها) در طول دوره کاهش وزن، تاثیرگذار هستند. با توجه به میزان بالاتر لوسین در شیر در مقایسه با سایر منابع پروتئینی ، در این مقاله نقش آن در کاهش سنتز پروتئین و احساس سیری ناشی از حضور پروتئینهای آب پنیر و اثر پپتیدهای بیواکتیو حاصل از پروتئینهای شیر بر روی لیپوژنزیس بافت چربی و مکانیزم عملکرد آنها مورد بررسی   می گردد. همچنین در این مقاله نوعی شیر با خواص عملگری بسیار بالا که بعنوان یک محصول لبنی رژیمی جهت کاهش وزن فرآوری شده، مورد بررسی قرار می گیرد. این شیر 40درصد کمتر از شیر بدون چربی انرژی 63درصد کمتر کربوهیدرات دارد، کلسیم آن 5/1 برابر شیر معمولی بوده و سه برابر شیر های معمولی دارای فیبرمی باشد و علاوه بر استفاده در رژیمهای کاهش وزن ، رژیمهای درمانی افراد مبتلا به دیابت و سندروم متابولیک، برای افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز نیز مناسب می باشد.

واژه های کلیدی:  عملگر ، شیر ،افزایش وزن، رژیمی

اخیراً چاقی بعنوان یک خطر سلامتی هم در جوامع غربی و هم کشورهای در حال توسعه بروز یافته است چاقی.  افزایش وزن مشکل اساسی مردان در ایالات متحده و زنان در اروپای شرقی می باشد. افزایش چاقی، بخصوص در کودکان و جوانان نگران کننده است.  در سالهای اخیرا که تمایل به مواد غذایی کم انرژی وجود دارد، شیر بعنوان یک غذای مغذی ، در راس تحقیقات مربوط به کنترل وزن قرار گرفته است. در حقیقت مصرف محصولات لبنی عامل ایجاد اثرات سودمند زیادی بر روی سلامتی می باشد که مستقیماً با مشکل چاقی و افزایش وزن یا بیماریهای ناشی از آنها در تضاء می باشند.  بعنوان مثال در اشخاصی که محصولات لبنی کم چرب استفاده می کنند، وزن کمتر، فشار خون پایین تر، آسیب پذیری کمتر، سرطان کولون کمتر واستئوپروزیس کمتری   مشاهده می گردد. که این بیانگر ارتباط ترکیبات موجود در شیر و کنترل وزن می باشد.

اثرات سودمند کلسیم شیر و مکانیزم آن

 از آنجا که کاهش انرژی دریافتی لازمه رژیمهای کاهش وزن بوده و چربی بیشترین نقش را در تولید انرژی دارا می باشد ، حذف آن کاهش چشمگیری را در انرژی دریافتی سبب می گردد لذا شیر بدون چربی محصول مناسبی جهت کنترل وزن می باشد از طرف دیگر تاثیر مفید مصرف کلسیم بر روی متابولسیم چربی در سطح سلولی و تاثیرات مفید آن بر روی کنترل وزن در تعدادی از نشریات علمی بیان گردیده است . در یک مطالعه اپید میولوژیکی، دریافت بالای کلسیم رژیمی ارتباط معنی داری با وزن کمتر داشت در مطالعه دیگری ارتباط دریافت بالای کلسیم از طریق مصرف محصولات لبنی در جلوگیری از افزایش وزن بیان گردیده است. دو مکانیزم در رابطه با تاثیر کلسیم بر روی کاهش وزن و چربی در بدن وجود دارد:1-کاهش جذب اسید های چرب 2- تغییرات متابولیکی در آدیپوسیت ها که نتیجه اش کاهش تشکیل چربی و افزایش تجزیه چربیهاست.  همچنین در مطالعه دیگری ‌نشان داده شد، افزایش دریافت کلسیم رژیمی از طریق مصرف ماست در مقایسه با دریافت کلسیم از طریق مصرف مواد غیرلبنی، تاثیر بیشتری را در کاهش چربی و وزن بدن سبب می شود. کلسیم و منیزیم رژیمی بر روی تعادل انرژی از طریق مهار جذب اسیدهای چرب ( با تشکیل صابونهای کلسیمی و

منیزیومی) تاثیر دارند.  مطالعه ای که توسطJakobsen  و همکارانش در سال 2005 انجام گرفت نشان داد که کلسیم رژیمی باعث جذب کم چربی می شود. نتایج مطالعه دیگری ‌اثر کلسیم رژیمی را بر روی افزایش دفع چربی و کاهش انرژی قابل جذب نشان داد.

تاثیرات سودمند GI شیر

محصولات لبنی همچنین عموماً برای پایین آوردن اندیس گلیسمیک رژیم مفید هستند. مصرف رژیم غنی از محصولات با GI بالا، چاقی ، بیماریهای قلبی- عروقی و دیابت نوع دو را بهمراه دارند ، غذاهای با GI پایین احساس سیری بیشتر را سبب می شوند. که ممکن است به کم کردن وزن کمک کند. همچنین عنوان شده است که رژیمهای حاوی غذاهای با GI پایین مانند شیر می توانند در جلوگیری از بروز چاقی و دیابت نوع دو موثر باشد.

 شامل 6 صفحه فایل WORD قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله بررسی تاثیرات سودمند مصرف فرآورده های لبنی عملگر در رژیمهای کاهش وزن
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.