فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله تعریف سرطان

اختصاصی از فی فوو دانلود مقاله تعریف سرطان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله تعریف سرطان


دانلود مقاله تعریف سرطان

سرطان واژه ای است که برای بیماریهایی به کار می رود که در آنها سلولها به صورت غیر طبیعی و بدون کنترل دچار تکثیر می شوند و توانابب تهاجم به بافتهای دیگر را دارند. سلولهای سرطانی می توانند در اندامهای مختلف از طریق خون و لنف گسترش یابند.

  • سرطان یک بیماری نیست، بلکه چند بیماری است. بیشتر از 100 نوع مختلف از سرطان تا کنون کشف شده است. بیشتر سرطان ها نامشان را از ارگان یا سلولی که از آن منشأ گرفته اند کسب می کنند. به عنوان مثال: سرطانی که از روده ی بزرگ منشأ می گیرد سرطان روده، سرطان که از سلولهای بازال منشأ می گیرد سلولهای بازال نامیده می شود.
  • سرطان ها در چند دسته ی کلی قرار می گیرند.

Carcinoma: سرطانی که از پوست یا بافتهایی که ارگان های داخلی را می پوشاند منشأ می گیرد.

Sarcoma: سرطانی که از استخوان، غضروف، چربی، عضله، عروق خونی یا سایر بافت های بینابینی یا حمایتی منشأ می گیرد.

Leukemia: سرطانی که از بافت های خونی، مثل مغز و استخوان منشأ گرفته و باعث تولید حجم عظیمی از سلول های غیر طبیعی و ورود آن ها به درون جریان خون می شود.

Lymphoma and myeloma: سرطانی که از سیستم ایمنی منشأ می گیرد.

Central nervous system cancer: سرطانی که از بافت های مغزی یا نخاعی منشأ می گیرد.

منشأ سرطان:

تمام سرطان ها از سلول ها منشأ می گیرند برای فهم سرطان باید فهمید که چه چیزی باعث تغییر شکل سلول معمولی به سلول سرطانی می شود.

بدن از سلول های متنوعی تشکیل شده است این سلول ها رشد می کنند، تکثیر می شوند و از این طریق سلامت بدن را تأمین می کنند. این سلول ها، آسیب می بینند و می میرند، آنها بعد از مرگ به جایشان سلول های جدیدی قرار می گیرد.

به هر حال، گاهی اوقات این پروسه دچار اختلال می شود. ماده ی ژنتیک (DNA) سلول ها می تواند آسیب ببیند و تغییر کند و دچار موتاسیون شود و این تغییر بر تکثیر و رشد سلول ها تأثیر می گذارد هنگامی که این اتفاق می افتد، سلول ها نمی میرند در حالی که بدن به این تعداد زیاد سلول نیازی ندارد. سلول نیازی ندارد. سلولهای اضافی ممکن است به صورت  توده ای بافتی که به ان تومور گفته می شودتجمع یابد.

شامل 3 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله تعریف سرطان
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.