فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پاورپوینت نرده های چوبی ساختمان

اختصاصی از فی فوو دانلود پاورپوینت نرده های چوبی ساختمان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت نرده های چوبی ساختمان


 دانلود پاورپوینت نرده های چوبی ساختمان

 

مشخصات این فایل
عنوان: نرده های چوبی ساختمان
فرمت فایل : پاورپوینت
تعداد اسلاید: 30

این مقاله درمورد نرده های چوبی ساختمان می باشد.

خلاصه آنچه در مقاله نرده های چوبی ساختمان می خوانید :

مراحل  اجرای نرده چوبی مستقیم : الف : پرداخت  : برای اجرا ونصب   نرده های چوبی  در یک ساختمان ابتدا باید ستونها  و دست انداز و بشقابها  را به خوبی  پرداخت  کنیم تا برای رنگ کاری آماده شود  احتمالاً اگر  گره یا ترکی بر روی  قطعات  باشد آنها را بوسیله بتونه چوب پر می کنیم . تا سطح عاری از هر گونه ناصافی و خلل و فرج باشد . ابتدا پرداخت  را با سنباده های زبر شروع کرده ورفته رفته  از سنباده های  نرم استفاده می کنیم تاسطحی صاف  و بی نقصی بدست  بیاید  هر چه  در مرحله  پرداخت سطح  صاف باشد در آخر و بعد از رنگ کاری شاهد  سطحی شفاف و زیبا خواهیم بود .  بعد از این مرحله نوبت  به مرحله رنگ کاری  می رسد  .ب: رنگ  کاری نرده های پرداخت شده :  بعد از پرداخت   نوبت  به رنگ کاری قطعات  می رسد  کـه این رنگ کاری  ممکن است  قبل از نصب   یا بعد از نصب نـرده ها بـر روی قطعات  انجام  شود . که اغلـب  قبل از   نصب  قطعات  ، آنها را در کار گاه رنگ کاری  که فضای   مناسبی  برای این کار می باشد رنگ میزنند  . زیرا که اگر  در محیط  نصب رنگ کاری انجام   شود ممکن است  که به سایر قسمتهای  ساختمانی  نیز  رنـگ آغشته شده و جلوة  نامناسبی   به محل   بدهد .از اینرو آنها را در کار گاه رنگ زده و به  محیط نصب انتقال مـی دهند . در هر حـال  ابتدتا قطعات  نرده چوبی را یک  دست سیلر می زنیم تا خلل و فرج و ناصـافی های آن پر شده و سطـحی یکنواخت  بدست آید  بعد از خشک شدن سیلر  آن رابا سنباده نرم پرداخت می کنیم در این مرحله بسته به این که  چه نوع  رنگی را می خواهیم  برای  نرده ها انتخاب کنیم  همرنگی  مورد نظرمان را آماده می کنیم .

ج: نصب نرده های رنگ شده در محل : برای نصب  ابتدا  باید  بشقابها  که ستونها  در داخل آن قرار  می گیرند  را در روی  پله ها  نصب کـرد بدین صورت کـه هر بشقاب یا نـگه دارنده که دارای سوراخی  به قطر 30 میلیمتر می باشد  را باید از وسط سوراخ کرده تا به پلکـان  برسد  بهتر است . که از  پیچهای  روپلاکدار  که مقاومت  خوبی دارند استفاده کـرد و بعد از سوراخ کـردن  بشقابها را بوسیله پیچ به پله ها  محکم کـرد  در بعضی  از مواقع روش نصب  فرق می کند بدین ترتیب کـه ابتدا بشقاب  و ستون  را  چسب زده و داخـل هم می کنیم  و از پشت بشقاب  که به پله  نصب  می شود  پیچی را به درون ستون با استفاده از دریل سو راخ کرده و از وسط  می بندیم . در این صورت  بشقابها  و یا ستونها در کل  یکی شده و برای نصب  باید از کنـاره های  بشقاب  دو عـدد سوراخ به  اندازه مورد نظر  ایجاد کرده و پیچها را با  این  روش به پله ها  می بندیم .
معایب  این روش اینست  که در این صورت و در گذشت  مرور  زمان  که فشار های حاصله  بر روی   نرده چوبی باعث  شل شدن جای  بشقابها  و لق شدن آنها می شود و به زیبائی  کار لطمه می زند  برای اینکه این عیب  را تا حدودی   بر طرف کنیم باید بتونه  همرنگی   جای سرپیچها بزنیم و بعد از خشک شدن یک دست کیلر  همرنگی زده تا جای  پیچها معلوم نباشد . به طور  معمول این روش برای نصابها مرسوم می باشد  و بیشتر از این روش  برای کار استفاده  می کنند  در هر صورت علاوه بر زیبائی  استحکام کار   نیز برای مصرف کننده مد نظر می باشد زیرا که این نرده های چوبی حداقل  10 الی 15 سال باید در داخل خانه ها  یا فروشگاه ها  به کار گرفته شود .

روش ساخت  دست  انداز بدین صورت است که ابتدا  قطعه چوبی از جنس چوبهای نرم مانند ، تبریزی  یا توسکا را در ابعاد مشخص  بریده و سپس با  ارة فلکه قسمت کناری دست انداز را تا 3 میلی متری آن قاچ زده و تعدا قاچها هم بسته به  نوع قوس پله ها          داشته و به طور معمول در هر یک متر حدود  40 قاچ می زنیم تاچوب  حالت فنری به خود گرفته و قوس بردارد . در اینجا باید نکته ای  را هم توجه کرد .  که چوب در عین  اینکه قوس  بر می دارد به طر ف بالا هم تاب  برداشته وجبران   این امر بدین صورت است که باید با ارة در بعضی از قسمتها   عرض دست انداز  را قاچ زده تا چوب  به     سمت بالا هم قوس   بر دارد  و انحراف و قوس   پله را جبران  کند . ابعاد چوب قاچ  خورده بدین صورت می باشد  که                         mm   1500= طول                       mm 60  = عرض mm 40= ضخامت چون این چوب را نمی توان مستقیماً برای دست انداز استفاده کرد پس  باید  یک قابی      را برای آن درست  کرده و بر روی  نرده ها نصب  کنیم  روش عمل بدین صورت است  که ابتدا دو تکه چوب به طول   دست انداز و به  عرض  80 میلی متر  و به ضخامت  10 میلی متر را بریده و یک تکه ‌آن را در زیر کار به ستونها پیچ کرده و سپس  دو تکه         چوب  به طول دست انداز و به  عرض  40 میلی  متر و به ضخامت 10 میلی متر را بریده و در کناره های قطعه قبلی گذاشته و دست انداز  قاچ خورده  را در وسط گذاشته و قطعه بالائی را که قبلاً بریده  شده بود را توسط چسب  و پیچ به هم  متصل  می کنیم و پیچ  دستی ها را پشت سرهم می بندیم تا کار را نگه دارد .  سپس برای اینکه قطعة قاب  مانند ما زیبا جلوه دهد یک دست فرز نیمگرد ازکناره های آن  زده تا سطح  مورد نظر  ظرافت خود را  حفظ کند در بعضی از مواقع یک فرز  در  کناره های  دست  انداز می زنند  که با نام « انگشت رو »  معروف است  . که در شکل زیر نمونه ای از نرده  های قوسدار را ملاحظه می کنید .

فصل سوم نرده های  چوبی دوار : این نرده ها همان گونه که از اسمشان پیداست  حالت دایره ای  داشته  به سمت بالا و به طبقه  بالا هدایت می شود اجـرای این گونه  نرده ها  مشکل بوده زیرا که در بعضی از موارد بایـد دست اندازهای آنرا  به روش بخار دهی بخارداده وشکل مـورد نظررا در قالب  مربوطه بـه دست انداز بدهیم این گونه نرده ها که اغلب پلـه های آن هـم چوبی  بوده و در جاهائی مورد استفاده قرارمیگیرندکه فضای کافی برای پله  مستقیم یا قـوسدارنبـوده درایـن حالت ازایـن گونه نرده ها و پله ها استفاده می کنند که برای نگه داشتن پله ها  باید ستونی چوبی  یا فلزی  در وسط  قرار داشته باشد و پلکان به صورت مثلث  ساخته شده و نوک آنهـا در داخـل ستـون مـرکزی جا سازی شده و انتهای آنها توسط         پایه ای به هم متصل  می شود  و سپس  نرده ها  بروی   انتهای پله ها نصب شده و سپس دست  انداز  بر روی آن نصب می شود  که در شکل  مشاهده می کنید

بخشی از فهرست مطالب مقاله نرده های چوبی ساختمان

مقدمه
دیباده شرکت صنایع چوبی امید
تعریف نردة چوبی
ستونها بنا به مورد استفاده آنها به دو گونه ساخته می شود
دست انداز یا ستونی افقی نرده ها
نگه دارنده ها یا بشقابها
گونه های مورد مصرف در نرده های چوبی
فصل اول
نرده های چوبی مستقیم یا موازی
مراحل اجرای نرده چوبی مستقیم
انواع رنگهای مورد مصرف برای نرده ها
نصب ستونهای پاگرد یا ستونهای اولیه
بالاخره بعد از نصب ستونهای پاگرد نوبت به دست اندازه ها
فصل دوم
نرده های چوبی قوسدار
فصل سوم
نرده های چوبی دوار
منابع


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت نرده های چوبی ساختمان
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.