فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق هوش هیجانی و رهبری اثربخش

اختصاصی از فی فوو دانلود تحقیق هوش هیجانی و رهبری اثربخش دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق هوش هیجانی و رهبری اثربخش


دانلود تحقیق هوش هیجانی و رهبری اثربخش

چکیده
هوش هیجانی  به عنوان یک اندازه گیری برای شناسایی کردن بالقوه ی رهبری اثر بخش و به عنوان ابزاری برای توسعه ی مهارتهای رهبری اثربخش, به طور فزاینده ای رایج شده است. تحقیقات تجربی اندکی دراین زمینه وجود دارد که سودمندی هوش هیجانی را مستند میسازد.هدف ازارایه  این مقاله کشف رابطه بین هوش هیجانی و رهبری اثر بخش است تاگرایش کنترل هیجانی هم مرد وهم زن طبقه ی کارگر در یک سطح مدیری در یک نقطه عمومی وخصوصی ازبخش اساسا بانکی باکستان را ارزیابی کند.یک زمینه یابی از بنجاه نفر بوسیله ی تعمیم هدابت میشود.روش نمونه گیری تصادفی درجواب ابزارمطالعه استفاده می شود.نرم افزارSPSS برای تجزیه وتحلیل کردن داده های جمع آوری شده برمبنای آمار توصیفی استفاده می شد(میانگین, انحراف استاندارد, درصد).نتیجه  نشان میدهد که ارتباط میان سبک رهبری وهوش هیجانی مثبت و معنادار است.
واژگان کلیدی: رهبری,استرس, عملکرد, انگیزش,ارتباطات وهوش هیجانی


1.مقدمه
یکی از کاربردی ترین سازه هایی که هوش هیجانی با آن هم بسته بوده است رهبری است.ادبیات رهبری ,زمینه ی نظریه های بی شماری را فراهم کرده است که  ویژگی های اثربخش ترین رهبر را می سازد, اما مطالعات آکادمیک جاری در این حوزه, دو نوع از رهبری متمایز را توصیف میکند: تطوری وانتقالی. رهبری تطوری , رغبت را میان همقطاران تحریک میکند, نظرگاه متفاوتی نسبت به کار برمی انگیزاند, آگاهی از اهداف سازمان بوجود می آورد, سایرین را به سطوح بالاتری از توانایی میرساند ودیگران را به ملاحظه ی خواسته های گروه ورای خواسته های خودشان متمایل می کند.در این راستا رهبری تطوری این چهار بعد را شامل میشود: تاثیرآرمانی, انگیزش الهامی, تحریک ذهنی وملاحظه ی فردی. ولی رهبری انتقالی کسی است که باداش ها(یا تادیب ها) ی کارکنان اساس عملکرد اوست. آنها براستانداردهای کار, اجرای تکلیف,و تسلیم کارمند تاکید می کنند درحالیکه بسیار بر باداش وتنبیه سازمانی تکیه می کنند تابر عملکرد کارمندان تاثیر بگذارند. محققانی که تاثیرات رهبری تبدیلی وتبادلی را بررسی می کنند فهمیده اند که رهبری تبدیلی درجه بندی بالاتری از تاثیرگذاری و رضایت , عملکرد گروهی بالاترومیزا بالاتری ازتلاشرا از طرف زیردستان در مقایسه با رهبری تبادلی بیش بینی می کند.محققان در زمینه ی رهبری همچنین بیشنهاد کرده اند که رهبران تبدیلی اثربخش بایستی دارای هوش هیجانی و اجتماعی باشند. این عناصر برای برانگیختن کارمندان وخلق رهبری قوی مهم شناخته می شوند. بهترین کمک کننده به حوزه هوش هیجانی ورهبری دانیل گلمن است که چندین کتاب با اجرا کردن هوش هیجانی دریک سازمان شامل: کار کردن با هوش هیجانی(1998) و محل کارهوش به طور هیجانی(2001).گلمن ادعا میکند کهرهبران با هوش هیجانی بالا کلید موفقیت سازمانی هستند و رهبران بایستی قابلیت درک احساسات کارمندانشان را در محیط کارشان داشته باشند, وقتی مشکلات واقع می شود مداخله کنند,احساساتشان را جهت به دست آوردن اعتماد کارمندان کنترل کنندو سنت های اجتماعی وسیاسی درون یک سازمان را بدانند. یک رهبر قابلیت تاثیر عملکرد سازمان را بوسیله ی تنظیم کردن یک جو کاری خاص دارد. مطالعه نشان داده است که اثربخش ترین رهبران مرتبا چهار یا بیشتر ازشش سبک را یکی می کنند, جانشین ساختن یک سبک با دیگرسبک مناسب تر به موقعیت رهبری بستگی دارد. این مورد در تحقیقات شرکت های بیمه یافته شده است  جایی که رهبران درهمه ی چهار سبک رهبری زبردست بودند ودر مدارسی که  روسای مدرسه  تعدادچهاریا بیشترسبک رهبری تجربه می شدعملکردعالی دانش آموزان درمقایسه با مدارس مورد قیاس است. درعملکردی که در آن مدارس ضعیف ترین بود, فقط یک یا دو سبک رهبری استفاده می شد.


1.1 هوش هیجانی چیست ؟
مقبول ترین مدل هوش هیجانی(EI) بوسیله ی چندین دانشمند و محقق متاثر بوده است. نظریه ی هوش های چند گانه استرنبرگ  مطرح می کند که هوش درون فردی وبین فردی منحصر به فرد هستند واز نوع ریاضی یا منطقی که امروزه به عنوان IQ یاهوش عمومی شناخته می شود متفاوت اند. بیتر سا لوی وجان مایر اول نظریه ی خود را ازEI در1990 بیشنهاد کردند وریون EI را دربافت شخصیت, سلامتی ورفاه جای داده است. با برفروشترین کتابش یعنی هوش هیجانی: چرا می تواند مهم تر ازIQ باشد, دانیل گلمن برجستگی نظری هوش هیجانی و«بهره ی هیجانی»(EQ) رابه عنوان جایگزینی برای بیشتر اندازه گیری های سنتی موجب شد. گلمن EI را بر حسب یک نظریه ی سازمانی وعملکرد شغلی ازنو فرمول بندی کرد. بر طبق گلمن « تنها کار یک رهبر گرفتن نتایج است». اما حتا با وجود همه ی برنامه های رهبری آموزی و مشاوره ی دردسترس «کارشناس», هنوز رهبری اثربخش از بسیاری افراد و ارگان ها دوری می کند. دلیلی که گلمن می آورد این است که این قبیل کارشناسان بر بایه ی استنباط, تجربه و غریزه مشورت ارایه می کنند نه با داده های کمی. بحث ازEQ اغلب با چالشی هیجانی از ارسطو شروع می شود: «هرکسی می تواند عصبانی بشود که آسان است.اما عصبانی بودن با شخص درست,با درجه درست ,درزمان درست»


2.بیان مساله
بخش بانکداری بسیار مهم است وقتی که آن کمک کننده ی اصلی اقتصاد باکستان در خدمات صنعتی است تمایل به این بخش بسیار مهم است. علی رغم بحران مالی سراسری جهانی ودرطی شرایط اقتصادی بد کشور,این بخش نتایج استواری تولید کرده بود. بنابر این این بخش به رهبران حرفه ای نیاز دارد که بتواند به حد اکثر اهداف هم کارمندان وهم سازمان ها دست یابد. سازمانی که با کمبود سرمایه مواجه است ممکن است به قرض گرفتن متوسل شود, ویکی با جایگاهی ضعیف اختیار حرکت دارد. اما سازمانی با ضعف رهبری شانس کمی برای بقا دارد. روابط میان هوش هیجانی و رهبری توجه قابل ملاحظه ای به خود جلب کرده است. محققان قبلی بر رفتار های منبع خاص انسان متمرکز شدند. هنوز تحقیق زیادی برای مطالعه درباره تاثیر سبک رهبری وهوش هیجانی به خصوص در بخش بانکداری باکستان صورت نگرفته است. بنابراین این مطالعه کمک می کند تا این شکاف بر شود و برای فهمیدن نقش رهبری در بخش بانکداری باکستان تلاش می کند.   

 

 

 

شامل 13 صفحه word


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق هوش هیجانی و رهبری اثربخش
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.