فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد کاربرد سوپرآلیاژها

اختصاصی از فی فوو تحقیق در مورد کاربرد سوپرآلیاژها دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد کاربرد سوپرآلیاژها


تحقیق در مورد کاربرد سوپرآلیاژها

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 تعداد صفحه67

 

بخشی از فهرست مطالب

کاربرد سوپرآلیاژها

 

قطعات سوپرآلیاژی کاربردهای متنوع و وسیعی در صنایع مختلف از جمله ایمپلنت­ها، صنایع زیردریایی، هوافضا و غیره دارند، اما کاربرد عمدة سوپر آلیاژها، در پره­های توربین­های گازی است. این توربین­ها در سه وزارت­خانة دفاع، نفت و نیرو دارای اهمیت فوق­العاده­ای می­­­­­­باشند. ساخت پره­های این توربین­ها نیاز به توانایی بالایی از لحاظ تکنولوژی دارد. دکتر سیروس عسگری، عضو هیأت علمی دانشکدة مهندسی و علم مواد دانشگاه صنعتی شریف در گفتگوی با شبکه تحلیلگران تکنولوژی ایران (ایتان) دربارة تولید قطعات سوپرآلیاژی و وضعیت کنونی کشور در این زمینه مطالبی را بیان کرد که خلاصه­ای از آن، در زیر آورده شده است:

 

روش­های تولید

 

قطعات سوپرآلیاژی، به دو روش عمده تولید می­شوند:

 

الف) روش ریخته­گری دقیق: این روش، عمدتاً برای تولید پره­های ثابت و متحرک توربین استفاده می­شود. به این دسته از محصولات، "قطعات سوپرآلیاژی ریختگی" (Cast Super alloy) می­گویند.

 

ب) روش شکل­دهی: این روش، شامل فرآیندهایی چون فورج و نورد است و محصولات آن از قبیل دیسک، ورق، میلگرد، لوله و مفتول می­باشد. به این گروه از محصولات، "قطعات سوپرآلیاژی کارپذیر" (Wrought Super alloy) گفته می­شود.

 

در روش ریخته­گری، مهم­ترین تجهیزات مورد نیاز یک کورة تحت خلاء است، ولی در مورد روش شکل­دهی، معمولاً تجهیزات پیچیده­تر است. البته در حال حاضر امکانات وسیع شکل­دهی در سطح کشور وجود دارد و مشکل اصلی در این بخش، ضعف در دانش فنی است.

 

تولید قطعات سوپرآلیاژی به روش ریخته­گری

 

برای تولید یک قطعة سوپرآلیاژی به روش ریخته­گری به­خصوص پرة توربین که مهم­ترین قطعه سوپرآلیاژی است، چهار مرحله باید انجام شود:

 

1- مهندسی معکوس (جهت تهیة نقشه و مشخصات فنی)

 

2- ساخت قالب و ریخته­گری دقیق

 

3- ماشین­کاری قطعات ریخته­شده

 

4- پوشش­دهی

 

این چهار مرحله برای تولید پره، به خصوص "پره­های متحرک" ردیف اول و دوم باید انجام شوند. البته "پره­های ثابت" ممکن است بخش پوشش­دهی را نداشته باشند. همچنین پره­های متحرک در ردیف­های سوم و بالاتر در بعضی موتورها ممکن است از طریق فرایند فورجینگ تولید شده و پوشش نداشته باشند. همچنین برای ایجاد هر صنعت، سه عامل تجهیزات، نیروی انسانی ماهر و دانش فنی، لازم است که با توجه به این سه عامل، می­توان به بررسی وضعیت کشور در مورد مراحل چهارگانة فوق و نیز مشکلات آنها پرداخت:

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد کاربرد سوپرآلیاژها
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.