فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

بررسی میزان تاثیر شن بازی درمانی ،در درمان کودکان پیش فعال سنین 5 تا 7

اختصاصی از فی فوو بررسی میزان تاثیر شن بازی درمانی ،در درمان کودکان پیش فعال سنین 5 تا 7 دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

بررسی میزان تاثیر شن بازی درمانی ،در درمان کودکان پیش فعال سنین 5 تا 7


بررسی میزان تاثیر شن بازی درمانی ،در درمان کودکان پیش فعال سنین 5 تا 7

بخشی از متن اصلی :

فهرست عناوین

فصل اول             1

مقدمه     2

بیان مسئله            5

ضرورت و هدف پژوهش     7

فرضیه‌ی پژوهش   9

سوال پژوهش       9

تعاریف نظری و عملیاتی متغیرها       9

فصل دوم             11

اختلال مربوط به کمبود توجه (بیش فعالی)        12

نشانه های کمبود توجه – بیش فعالی درکودکان    12

عوامل مؤثر در بروز بیماری            21

شیوع     25

بیش فعالی و رابطه آن با جنسیت         26

سبب شناسی         27

خصوصیات بالینی (ADHD) 28

درمان     30

دارو درمانی         31

رفتار درمانی        34

روشهای عامل سنتی           34

بازی چیست؟        36

عوامل مؤثر در بازی          37

تأثیر جنس            37

تأثیر هوش           38

تأثیر سن 39

تأثیر محیط           39

بازی واهمیت آن    40

ارزشهای بازی      41

انواع بازی از دیدگاه پیاژه     43

بازی تمرینی         43

انواع بازیهای تمرینی          45

بازی نمادین          46

مراحل بازیهای نمادین         47

انواع بازیهای نمادین           48

بازی با قاعده        51

نظریه های مربوط به بازی   52

نظریه‌ی انرژی اضافی یا مازاد           52

نظریه‌ی پیش تمرین            53

نظریه‌ی استراحت و رفع خستگی        53

نظریه‌ی تکرار فعالیتهای اجدادی         54

نظریه‌ی تکرار فعالیتهای غریزی         55

نظریه‌ی جبران      55

نظریه‌ی اصل لذت             56

کاتارسیس            56

دیدگاه دکرولی درمورد بازی 57

دیدگاه فروبل         58

دیدگاه ژان شاتو     58

دیدگاه پرز            59

دیدگاه اشترن         60

دیدگاه شارلوت بوهلر           60

دیدگاه هارلوک       61

دیدگاه اسپادگ        62

طبقه بندی پارتن براساس میزان درگیری اجتماعی            64

طبقه بندی لوون فلد            66

بازیها از نظر اجرا 66

اسباب بازی          68

ویژگی های اسباب بازی       69

انواع اسباب بازی   70

ارزش درمانی بازی            76

بازی درمانی چیست؟           77

بازی درمانی از نظر روش شناختی موضوع      78

انشعاب بازی درمانی براساس نظریه روانکاوی   79

بازی درمانی فعال 79

بازی درمانی غیرفعال          80

بازی درمانی گروهی           81

مفاهیم و نظریه های بازی در قرن بیستم            82

اتاق بازی درمانی   90

شن بازی درمانی و تاریخچه آن          91

اهمیت شن در تکنیک دنیا       99

گستره‌ی نظریه کاف درشن بازی         104

فرآیند بهبودبخشی و درمان شن بازی    106

قدرت درمانی شن بازی از دیدگاه یونگ            108

تعبیر وتفسیر با تأخیر          110

از رمز درآوردن سینی های شن          113

کودک از بازی با شن چه چیزهایی یاد می گیرد؟   115

مراحل رشدی پیاژه در شن بازی کودکان           119

مروری بر تحقیقات انجام شده             125

فصل سوم            136

مقدمه     137

جامعه آماری         137

نمونه وروش نمونه گیری     137

ابزار پژوهش        138

مقیاس درجه بندی معلم کانرز             139

روش آماری         140

روش اجرا           140

مشاهدات بالینی      141

فصل چهارم          143

فرضیه ‌ی پژوهش 144

جداول    144

نمودار    147

فصل پنجم            148

بحث و نتیجه گیری            149

لزوم آموزش والدین و آموزگاران        151

درمان اختلال بیش فعالی-کم توجهی (ADHD) با رویکرد شناختی – رفتاری     152

انتقادات   161

پیشنهادات            162

پیوست    164

منابع     

چکیده

پژوهش به بررسی میزان تأثیر شن بازی درمانی در درمان کودکان بیش فعال 7-5 سال استان تهران پرداخته است.

برای تشخیص کودکان بیش فعال از پرسشنامه کانرز استفاده شده و همینطور از سینی شن بعنوان ابزار استفاده شد.

ازآنجائیکه آزمودنیها دردو گروه آزمایش و کنترل قرار داشتند گروه آزمایشی مورد درمان قرارگرفتند اما گروه کنترل که  از شیوه‌ی آموزش مهد کودک استفاده کرده بودند با افزایش بیش فعالی روبرو شدیم که در این پژوهش شیوه‌ی آموزشی مهد کودک‌ها مورد انتقاد قرار گرفت.

 

مقدمه

ما اکنون در زمانی زندگی می کنیم که تمام چیزها بسرعت درتغییرند و باورها، نظرات و عقاید مربوط به ماهیت کودکان از آن مستثنی نیستند، ولی امروزه، مثل همیشه والدین تأثیر قابل توجهی در دنیای کودک اعمال می نمایند.

(آزاد 1380 ص 354).

سالهاست که پزشکان و متخصصان بهداشت بوجود پدیده ای به نام شیطنت افراطی پی برده اند. رفتارهای عجیب و افراطی در بچه ها که همیشه در بررسی و برخورد با آن گرفتار مشکلات فراوان بوده اند، طی سالهای متمادی فرضیه‌ی صدمات مغزی هنگام تولد که فرضیه‌ی کاملاً قابل قبولی می نمود و بیش تر پزشکان وقتی از یافتن توضیحی برای رفتارهای غیرعادی بچه ها عاجز می ماندند با توسل به اصطلاح صدمات مغزی خفیف از زیر بار برخورد مسئولانه شانه خالی می کردند

 (پل کارسن 1371 ص 9).

یکی از رایج ترین اختلالات دوران کودکی، اختلال کمبود توجه –بیش فعالی  است که در اغلب موارد تا دوران بزرگسالی نیز ادامه پیدا می کند.

کودکان مبتلا به این اختلال بدون اینکه فکر کنند، مدام به اطراف حرکت می‌کنند. آن هاممکن است خواست ها و انتظارات اطرافیانشان را درک کنند ولی به دلیل اینکه قادر به توجه کافی نیستند و نمی توانند مدتی آرام بیشینند و تمرکز کنند، توانایی پیروی کردن از دستورهای آنان را ندارند (سلحشور 1384 ص 41).

تاکنون برای اختلال کمبود توجه- بیش فعالی درمان قطعی و خاص پیدا نشده است ولی بنحوی میتوان با استفاده از روش های گوناگون، علائم آن را تحت کنترل درآورد (همان منبع).

این فایل به همراه چکیده ، فهرست مطالب ، متن اصلی و منابع تحقیق با فرمت word ( قابل ویرایش ) در اختیار شما قرار

می‌گیرد.

 

 تعداد صفحات : 169


دانلود با لینک مستقیم


بررسی میزان تاثیر شن بازی درمانی ،در درمان کودکان پیش فعال سنین 5 تا 7
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.