فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله در مورد مرگ درختان نارون

اختصاصی از فی فوو مقاله در مورد مرگ درختان نارون دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله در مورد مرگ درختان نارون


مقاله در مورد مرگ درختان نارون

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 تعداد صفحه15

 

مرگ هلندی نارون (DED)

همراه با ظهور مرگ هلندی نارون (DED) در آغاز قرن بیستم ،نارون در اروپا ،شمال آمریکا و قسمتهایی از آسیا اثرات مخربی رابا بیماری پژمردگی آوندی ایجاد کرد که آن با قارچ Ophiostoma از Ascomycota رابطه داشت.

اگر چه اولین موج از مرگ هلندی نارون به وسیله ی Ophiostoma ulmi بود اما هنوز از سال 1940 توسط دو گونه ی Ophiostoma novo-ulmi و Ophiostoma ulmiو هیبرید آنها O.novo-ulmi Brasierl در حال پیشرفت همه جا گیر است که از جمله بهترین مثال ها از پاتوژن های درختان هستند که با حشرات انتقال می یابند ، در این مورد خاص به وسیله ی سوسک های پوستخوار نارون از جنس Scolytus geoffroy و در شمال آمریکا اغلب با Hylurgopinus rufipes ، Scolytus multistriatus ، S. pygmaeus در میان اجتماع 8 گونه ی scolytus در اروپا به درخت نارون می آوردند . در قرن بیستم S.multistriatus معرفی شد و در شمال آمریکاو در استرالیا و نیوزلند مستقر شد.

هر دو گونه ی scolytus وابسته هستند ،چو نسوسک پوستخوار زمانی که به دنیا می آید در کنده ها و شاخه های درخت ایجاد استرس می کند.

مهمترین ضربه ی S.multistriatus و S.pygmaus به نقش ناقل بودن انها برای پاتوژن بیمار ی مرگ هلندی نارون مربوط می شود که در درختان سالم طی تغذیه ی مرحله ی بلوغ از پوست درخت ، شاخه های کوچک و محل انشعاب شاخه ها در طوقه از درختان نارون سالم پاتوژن را انتقال می دهند .

گونه های scolytus دارای mycangium نیستند در عوض می توانند اسکوسپوره او کنیدی های Ophiostoma novo-ulmi را انتقال دهند و روی سطح بدن خود حمل کنند.

با توجه به اینکه اهمیت Scolytus spp. در قدرت انتقال پاتوژن های مرگ هلندی نارون است.کنترل اندازه ی آنها در برابر حشرات از بخش های ضروری استراتژی های مدیریت یکپارچه در برابر مرگ هلندی نارون است.

هشت گونه از کنه های فورتیک شامل : Chelacheles michalskii Samsinak, Histiostoma ulmi, Pseudotarsonemoides eccoptogasteri, Proctolaelaps eccoptogasteris, Pr. Scolyti , Pyemotes scolyti, Tarsonema crassus, Trichouropoda bipilis به عنوان کنه های فورتیک در روی S.multistriatus و

  1. pygmaeus یا از Scolytus galleries روی نارون در اروپا ثبت شده اند.

به خصوص برای Pr.scolyti و Py.scolyti تا حدی ممکن است اجتماع متفاوتی از گونه های کنه به S.multistriatus در شمال آمریکا بچسبد.

در سال 1974 Smiley& Moser یک taxa جدید را توصیف کردند:

Heterotarsonemus scolyti

Pseudotarsonemoides scolyti

Tasonemus kennedyi

Ununguitarsonemus peacocki

همه ی اینها حالت روی حشرات فورتیک دارند و در دالان های S.multistriatus روی نارون امریکایی پیدا شدند.

هیچکدام از این چهار کنه در اروپا ،جایی که بومی آنجا هستند ثبت نشده اند .


دانلود با لینک مستقیم


مقاله در مورد مرگ درختان نارون
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.