فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله نقش گلوکز در ورزش

اختصاصی از فی فوو دانلود مقاله نقش گلوکز در ورزش دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله نقش گلوکز در ورزش


دانلود مقاله نقش گلوکز در ورزش

در ورزشهای سخت برخلاف فعالیتهای کمتر گلوکز سوخت مخصوص ماهیچه است .این سوخت باید از ماهیچه ها وگلیکوژن کبد هم به مناطق غنی و هم به مناطق بی ذخیره بدن انتقال یابد .بنابر این کنترل بر تولید و استفاده از کلوکز باید با ورزشهایی که در رنج 60 در صد از ماکزیموم قرار دارد متفاوت باشد که دراین رنج مقرر است که گلیکوژن چرخشی به نسبت انسولین به مقدار کمتری ویا برابر با G/ افزایش یابد . GU  موردی است که کنترل انسولین و گلوکز  /  پلاسما و دیگر فاکتورهای بشر و ماهیچه ای را با یکدیگر همسان می کند. در فعالیت کمتر گلوکز پلاسما در طی ورزشهای که جذب مواد غذایی در حد اعلای خودش است ثابت می نماید ودر طی فعالیتهای خوراکی افول می کند بخصوص در افرادی که دیابت دارند . در طی اینگونه ورزشها از ترشح انسولین توسط سلولهای  B  و  A   کهنه در فعالیت دریافت آدرنالین را دارند جلوگیری میشود.

در عوض در ورزشهای سخت GP  به هفت – هشت  برابر افزایش می یابد و GU  به سه یا چهار برابر افزایش می یابد . بنابر این گلیسمیا در انسولین در طی مدت یک گرفتگی پانکراتیک افزایش می یابد در حالیکه به وعده غذایی قبل و تزریق گلوکز بستگی دارد . در زمان خستگی GU در ابتدا بیشتر از GP کاهش می یابد که به قند خون بیشتر منجر می شود .

نیاز به افزایش انسولین در خون به مدت 40 تا 60  دقیقه رخ میدهد . عدم پاسخ به این نیاز در دیابت نوع اول منجر به قند خون بالا وتزریق وریدی مواد مورد نیاز می شود 

با افزایش تاکید بر سلامتی و ورزشهای رقابتی بیشتر افراد دیابتی به ورزشهای سختی پرداختند که رواج بیشتری دارد . بنابراین لازم است که به ارزیابی تفاوتهای بین واکنشهای متابولیک به ورزشهای سخت در مقایسه با ورزشهای ملایم یا سبک بپردازیم .ورزشهای سخت (با مصرف 80% اکسین و یا حتی 100% برای یک دوره کوتاه مدت ) ممکن است در ورزشهایی که شامل دوره های استقامت و مسابقات کوتاه مرحله ا ی با وقفه هایی برای تنفس بازیکنان مانند بیس بال وهاکی . اینگونه ورزشها بعنوان طرفداران زیاد ورزشهای غیر آیروبیک هستند . بنابر این اغلب به گلوکز وگلیکوژن برای کسب انرژی نیاز است . اساسا افزایش تولید لاکتات به طور چشمگیری بیشتر از چیزی است که در بدن جذب می شود . تجمع لاکتات در خون از 10-20 برابر به 10 میلیمتر هیدروکسیل میرسد . این بدان معنی می باشد که عضلات قادر نیستند تمام پیروبتها یا ایجاد شده  توسط هضم قد بوسیله چرخه اسطد تری کربو کسیلیک را بسوزانند . ضرورت دسترسی بیشتر به سوخت کربو هیدرات در یک دوره کامل ایجاد می شود زیرات تنها یک تکه کوچک تیپی بالقوه از اکسیداسیون کامل زمانی که لاکات در مرحله آخر تولید است در دسترس می باشد . چنین
کربو هیدراتی بر گرفته از گلیکوژن درون مولکولی و گلوکز جاری می باشد . زیرا کاربرد اسیدهای جرب اکسیژن زایی است . نسبت کمی از سوخت کلی میسر شده از این منبع تامین می شود . بعلاوه بهره تنفسی ویژه در طی ورزشهای سخت در سطح ویا بالاتر از سطح 1، 0 است . این درحالی است که کربو هیدراتها اساسا بعنوان منبع اصلی سوخت کل اورگانیسم بدن است . در عوض در ورزشهایی که ا زشدت کمتری برخوردار هستند گلوکز اخیر باید بعنوان تنظیم کننده با اسیدهای آمینه جایگزین شوند و لاکتات خون کمتر بالا میرود . در اینگونه ورزشهای کم تحرک گلوکز بعنوان تنها سوخت استفاده می شود . چندی از لابراتوارهایی که بر روی گلوکز های تنظیم کننده کار می کنند به این اتفاق نظر دست یافته اند که دراین گونه ورزشها کاتکا لامین ها نخستین تنظیم کننده های گلوکز هم ایستا در طول و در دقایق ابتدایی ورزش هستند . برخی ازمطالعات نشان میدهد که انسولین نمی تواند یک تنظیم کننده باشد از آنجا که تولید زیاد گلوکز)  (CG  این پاسخ را ایجاد می کند که آیا انسولین پلاسما بصورت تغییر نیافته باقی می ماند یا کاهش می یابد  یا این که افزایش پیدا می کند .

علاوه بر این در مورد دیابتهای نوع اول در هر دو مورد آنتی سمیا و هایپر گلیسیما مقادیر متوسط افزایش و کاهش بعدی تولید گلوکز هنوز رخ خواهد داد.

انسولین نقش اصلی را در بهبودی فرد ایفا می کند . در موارد طبیعی در طول ورزشهایی که خستگی بدن را منجر شده و تا بیش از یک ساعت ادامه می یابد واکنشهای کوچک هایپر گلیسیما یی وجود دارد . این توام است با هایپر انسولینها . لازم است گفته شود که واکنشهای های پر گلیسمیک هایپر انسولینیک پس از کاهش گلوکز محیط مناسبی را برای ذخیره حداقل گلوکز ماهیچه ها فراهم می آورند . فقدان فیزیولوژیکی هایپرانسولینها در آخرین دوره دیابت نوع اول می تواند منجر به هایپر گلیسمای بزرگتر و یا حفظ آن شود .

در مقایسه، باورهای متعارف اجتماعی با مشکلات کلینیکی و مطا لعات آزمایشگاهی برروی ورزشهای ملایم در می یابیم که ورزش ا ساسا برای کنترل گلیمیک هم در دیابت نوع اول و هم نوع دوم بسیار مفید است  . رویکردهای درمانی که از مشاهدات اخیر اخذ شده است این میباشد که هضم سریع کربو هیدرات در طول ورزش شکل میگیرد و مقدار انسولین در طول ورزش به سرعت کاهش می یابد

شامل 11 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله نقش گلوکز در ورزش
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.