فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پروژه طراحی رنده دستی

اختصاصی از فی فوو دانلود پروژه طراحی رنده دستی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پروژه طراحی رنده دستی


دانلود پروژه طراحی رنده دستی

تاریخچه

ابزار وسیله ای است که برای تغییر مواد خام در راستای کاربرد آنها به کار گرفته می شود . یکی از متمایزترین خصوصیات انسان ، توانایی وی در شکل دادن و به شکل در آوردن جهان فیزیکی اطراف است .

استفاده از ابزارها انسان را از یک موجود گیاهخوار بی خطر به یک موجود همه چیز خوار و درنده که می تواند همه چیز را مورد استفاده دهد تبدیل نموده است .

برخی حیوانات از چوب و سنگ جهت انجام یک کار استفاده می کنند اما توانایی ساختن و کاربرد ابزارها یکی از تفاوت های مشخص بین انسان و حیوان است. انسانها اشیاء را خلق می کنند و این برای توسعه فرهنگ و فنناوری امری ضروری است .

در طول زمان ، انسانها آموخته اند که شغل ها ی خاصی را می توان با استفاده از ابزارها سریع تر و کارآمد تر انجام داد و آموختند که چگونه از مواد خام موجود در محیط اطراف در جهت حل مشکلات و به اتمام رساندن وظایف استفاده کنند .

یکی از مبانی اصلی در طراحی ابزار ، اختصاصی بودن آن است یعنی استفاده از ابزار صحیح برای یک کار خاص . استفداه از ابزار تخصص یافته منجر به غلبه انسان ها بر محدودیت های طبیعی شان شده است .

ظاهر یک ابزار تحت تاثیر بدن انسان ، مواد موجود و در دسترس و کارایی که باید انجام شوند ، قرار می گیرد .

تمام ابزارها به نوعی باعث بسط و گسترش قابلیت های جسمانی شده و به افزایش سرعت ، قدرت و دقتی که طبیعت به ما داده است ، کمک می نمایند .

ابزارها بخش با اهمیتی از بقایای باستان شناسی هستند . بقایای این وسایل ، شواهدی برای مطالعه فرهنگ های پیشینیان به دست می دهند . نحوه ساخته شدن و مورد استفاده قرار گرفتن این ابزارها ، زندگی مردمان گذشته را منعکس می سازد . فرایند های متعددی در سیر تکاملی ساخت ابزار مورد استفاده قرار گرفته اند .

کاهش فرایندی است که توسط آن یک ابزار از طریق کاهش اندازه یک شیء بزرگتر ساخته می شود . به طور مثال ، حذف تکه های ریز و لایه های یک سنگ جهت ساخت یک ابزار تراشنده و یا تیز کردن انتهای یک چوبدستی جهت ساخت نیزه .

ابزار های ساده سنگی که با این فرایند ساخته شده اند قدمتی بیش از 6/2 میلیون سال دارند . همچنین ، ابزار سازان در آن دوران ، ابزارهایی از استخوان و شاخ گوزن ساختند . این ابزار سازان محدود به اندازه ، شکل و میزان مواد خام در دسترس خود بودند .

 

اعصار مس و برنز ( 4000 سال قبل از میلاد تا 1000 سال قبل از میلاد )
دوره قرون وسطایی ( 400 تا 1 ، 500 سال بعد از میلاد )
عصر صنعتی ( سده 1 ، 800 )
دوره ابزار مدرن ( سده 1 ،800 تاکنون )
ارگونومی و ایمنی در طراحی
خوردشدگی ، درهم فرو رفتن دو  استخوان شکسته ، ترک خوردگی و یا شکستگی ناقص .
آنتروپومتری دست
حرکات مفاصل :
حرکات اصلی انسان :
حرکات بازو و دست :
حرکات انگشتان :
اهرم نوع دوم
اهرم نوع سوم
علم ارگونومی در طراحی :
طراحی ارگونومیک ابزار دستی :
تاریخچه
حرکت های انگشت شست :
خلاصه

 

شامل 77 صفحه فایل word


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پروژه طراحی رنده دستی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.