دانلود پایان نامه آماده
دانلود پایان نامه رشته مدیریت _ مدیریت زنجیره تامین با فرمت ورد و قابل ویرایش تعدادصفحات 140
مقدمه :
مصرف کنندگان ومشتریان صنعتی خود تقاضای فرآورده های زیاد وخدمات بیشتر را دارند. این صنعت خود مستلزم پیشرفت وتوسعه هایی در میزان فراورده ها می باشد . مصرف کننده خود تقاضای کالای جدید می کند و درصدد یافتن کیفیتهایی را در مدت زمان کوتاه می باشد . این نوع پیشرفت ها در (BTC) و BTB خود از طریق مثال های متفاوتی قابل بیان می باشد .
در سال های اخیر افراد تأمین کننده خود در برآورد کردن نیازهای مشتریان از طریق یک روش مفید بسیار موفق بوده اند .با توجه به نیروی خلاق می توان گفت که تفاوت هایی بین انواع صنایع وجود داشته که خود توانایی برطرف کردن نیازها ی مشتریان را خواهد داشت .در ضمن برای شرکت ها حالت انعطاف فردی خود به حدی رسیده است که اشباع می باشد. تلاش های زیادی با توجه به هزینه های بالا برای برطرف کردن نیازهای مشتریان نیازی می باشد .
افزایش عرضه وتقاضا وCM خود از طریق درک کلی ترکیبات شرکت هایی که توانایی برآورده کردن نیازهای مشتریان به صورت مفید دارند بیان شده و اشتراک وهمکاری بین افراد تأمین کننده ، تولید کننده و افراد واسطه خود باعث افزایش تعداد مشتریان از طریق کاهش زمان و افزایش میزان هزینه ها می شود .
مشتریان شرکت های رقیب خود در صدد ایجاد همکاری با یکدیگر به صورت زنجیره ای یا شبکه ای می باشند .برای برخی از شرکت ها یک چنین روش همکاری در واقع در حال ادامه می باشد . شرکت های دیگر خود عقیده دارند که DSCM یک وضعیت خیلی خوبی ربای بیان انواع جدید روش هایی بود که از طریق آنها می توان تمام نبایزها مشتریان را در سطوح بالای بازارهای زنجیره ای برآورده کرد :
این مقاله خود شرایط مقدماتی زیر را در نظر می گیرد :
1- مقدمه
2- حالت شرکت در یک بخش زنجیره ای
3- عرضه وتقاضا
4- مرحله در کمیت های SCL
5- تحقیقات در خصوص FMCG
6- عدم موفقیت در شرکت
7- روندها
نتیجه :
نیاز برای همکاری خود از طریق حالت FMI بیان می شود . برای ایجاد یک شرکت شدة اولیه در فرآیند جدید مشتری خود این حالت خود مستلزم توانایی هایی بیشتر از یک قانون واحد می باشد .آنها خود درصدد ایجاد افزایش تعداد شرکت های زنجیره ای و شبکه ها می باشند در آنها شرکت های منفرد خود به عنوان بهترین گروه می باشند . این حالت به آن معنا است که توزیع اقداماتی که در آنها شرکت دارای بهترین نحوة عملکرد می باشد هر چند طرح یک زنجیره خود از جمله اولین مراحل می باشد ولی بایدشرایط اجرایی طرح ریزی و کنترل عملکردهای زنجیره ای از به صورت گامهای مهم در نظر گرفت .(FMI) زنجیره های تأمین کننده ای که دارای عملکردهای درست نمی باشند در واقع همچون افرادی عمل کرد که در سال (2005)مشتریان را تحت پوشش قرار داده بودند .آنها خود بیان کننده زنجیره های متفاوتی بوده ولی خود از عملکردها راضی نمی باشند. ما خود نتیجه می گیریم که هر دو حالت طرح و عملکرد ها کاملاً در حالت اجرایی بنامیم DSCM با یکدیگر در تماس می باشند .
در این مقاله لجستیک ها قوانین زیادی در خصوص (DSCM) مورد بررسی قرار خواهند گرفت ، برای نشان دادن این قوانین مدیران مهم در بررسی های اخیر روندهای زیر را در نظر می گیرند .
- بیان موضوع مدیریت زنجیره ای خود از یک ملت از طریق اروپا قابل تغییر می باشد .
- روند ها ی چند رسانه ای ( اینترنت ، تکنولوژی اطلاعاتی ، مکاتبه ای ، موبایل ) که خود یک تغییر کلی در این مدیریت ایجاد می کند .
- تأثیرات منفی (GLT) ( در یک محیط و با یک هزینه ) که خود شرکت های اجهلی را بر آن می دارد که مفاهیم قانونی دیگر استفاده کنند .
- اختصاص کارها در یک زنجیرة تأمین کننده .
- سیستم های مدیریتی و سازمانهای فروش ملی که دارای نیروی زیادی و تأثیر کمی می باشند .
- قوانین که دارای پروژه هایی بوده که خیلی موفق نبوده ولی خود مستلزم زمان زیادی برای پس اندازهای اصلی می باشند .
- مشتریان خود به طورقابل ملاحظه ای انتقاد کننده بوده ومدیریت زنجیره نیز خود در یک میدان رقابت مهم می باشد.
در ابتدا می توان گفت که مدیریت زنجیره ای تأمین کننده یک روند می باشد ویک راه حل برای تعدادی از پیشرفت های صورت گرفته . حالت شرکت در (SC):
در سال 1999 دو محقق به نامهای (N,H) نشان دادند که این مدیریت همچون یک استراتژی رقابتی اصلی می باشد . زمانی که سازمان ها در صدد ایجاد فرآوردها و خدمات برای مشتریان می باشند در آن صورت باید گفت که حالت رقابت نسبت به این فاکتورها گران تر می باشد و مدیران خود متوجه شده اند که تنهایی نمی توانند ان را صورت دهند . از سوی دیگر می توان گفت که آنها خود باید بر اساس یک اصل رقابتی با تمرین سازمان ها در این زنجیره کار کرد تا موفقیت کسب کنند ، موفقیت SCM خود به انتخاب افراد شریک در زنجیره دارد به طوری که حالت همکاری موثر واقع شده باشد .نمی توان این موضوع را تکذیب کرد که مناطق عملکردهای متفاوت خود در صدد برطرف کردن نیازهای مشتریان می باشد . بویژه عملکرد بازاری خود یک حالت کلی در این خصوص دارد . این مشتری دارای دیدی است که به صورت یک تئوری در عملکردهای قانونی بیان شده است .
این موضوع خود امیدوار کننده نبوده ولی می توان گفت که جهت مشتری خود در چند نوع صنعت مهم می باشد .هر چند شرکت هایی وجود داشته که در واقع دارای شرایط عملکردی می باشد ولی باید گفت که توافق هایی نیز وجود داشته که خود از سازمانی به سازمانی فرق می کند . دراین حالت باید گفت که باید تفاوت های بین علوم تجاری و SCM را معین کرد .
در علوم تجاری هدف اصلی بیان مسائل عملکردهای متفاوت در یک سازمان می باشد . در واقع هدف از یک حوزه تحقیقاتی و توسعه ای همان بیان علوم تجاری است . مثال دیگر خود بیان کنندة طرح اجرایی و عملکردهایی می باشد که خود با شاخص های اجرایی مهم برای یک عملکرد کلی در ارتباط می باشند . جد و دخید در گروه از این سازمان ها وجود داشته که در واقع همانند MBA مورد بررسی قرار گرفته اند.
فهرست
عنوان صفحه
مقدمه 2
فصل اول
تعریف مدیریت زنجیره تامین 5
طرح کلی یک زنجیره تامین 7
فرآیند اصلی 8
فازهای اصلی مدیریت زنجیره ای تامین 10
انقلاب زنجیره تامین 11
شرکت ها نمی توانند از زنجیره تامین چشم پوشی کنند 14
فصل دوم
مدیریت موجودی کالا 17
تدارکات 18
ارسال به موقع کالا 20
نکات کلیدی که باید آموخت 23
فصل سوم
رقابت پذیری 25
موضوعات کلیدی 25
اشارات ضمنی : محیط فرصت های راهبردی 26
فرمان های راهبردی 27
یک راهبرد جامع برای مزیت پایدار بلند مدت 29
فصل چهارم
بعد الکترونیکی مدیریت زنجیره تامین 32
چشم انداز مدیریت راهبردی 35
مزیت رقابتی پایدار 36
تمرکز راهبردی 37
فرایند های اساسی کسب و کار را یکپارچه سازی کنید 38
فرایند های در حال ظهور کسب و کار را یکپارچه کنید 39
فرایند چند واحدی و چند شرکتی کسب و کار را ادغام نمائید 39
از فناوری اطلاعات برای ارتقای روش های کاری افراد استفاده کنید 40
سیستم های پشتیبانی کار تیمی 47
راهبردهایی برای مزیت رقابتی 49
فناوری اطلاعات برای پشتیبانی فرایند 51
ساختار چند خدماتی برای نقش های متوازن افراد و فناوری 52
مدیریت توسعه دانش فرایند 53
مدیریت دانش راهبردی 54
الگوهای اندیشه و عمل 55
فناوری و الگو ها 56
انفورماتیک شناختی 57
پشتیبانی فناوری از الگوها 59
فرصتهای راهبردی در جستجوی دستیابی به مزیت رقابتی چشمگیر 60
یک راهبرد جامع برای مزیت پایدار بلند مدت 62
فرست برای لجستیک 63
مزیت رقابتی از طریق افراد و فناوری 64
فصل پنجم
فناوری اطلاعات و مدیریت زنجیره تامین 67
بررسی جایگاه مدیریت زنجیره تامین در پیاده سازی تجارت الکترونیک 68
موانع پیاده سازی SCM 69
بررسی تکنولوژی تولید و برآورد نحوه تامین دانش فنی مورد نیاز 70
ساختار شبکه تامین 70
ابعاد ساختاری شبکه 72
ارتباطات اطلاعات درون شبکه 72
فرایند های شبکه تامین 74
شبکه تامین یکپارچه چیست ؟ 76
مراحل یکپارچه سازی 77
تجهیزات کلیدی مدیریت زنجیره تامین 78
10 مرحله برای کارآمد ساختن زنجیره تامین 82
مراحل لازم برای مدیریت تحویل در یک محیط شبکه تامین 88
گذر از زنجیره تامین به شبکه تامین 93
مسیر تکامل گروه های همیار 93
امکان بهبود کیفیت در جبهه IT 94
مدل های کسب و کار اینترنتی در حال تکامل 95
مبارزه با کلاهبرداری در تجارت الکترونیکی 96
فصل ششم
حمل و نقل الکترونیکی 98
تدارکات الکترونیکی 99
وضعیت تدارکات الکترونیکی 100
دسترسی الکترونیکی به منابع 100
تهیه الکترونیکی مواد اولیه 101
بعضی از نکات مربوط به تهیه مواد اولیه به صورت الکترونیکی 104
تاکید روی آموزش الکترونیکی 105
افزایش تدریجی مدیریت داده ها دارای اهمیت است 106
ترجمه مقاله 108
نتیجه گیری 128
منابع
ضمائم :
مقاله Demand & Supply chain management
136
138
پایان نامه رشته مدیریت _ مدیریت زنجیره تامین