فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته برنامه ریزی درسی بررسی رابطه بین هوش هیجانی و خلاقیت در بین دانش آموزان متوسطه نظری منطقه 11 تهرا

اختصاصی از فی فوو پایان نامه کارشناسی ارشد رشته برنامه ریزی درسی بررسی رابطه بین هوش هیجانی و خلاقیت در بین دانش آموزان متوسطه نظری منطقه 11 تهران دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته برنامه ریزی درسی بررسی رابطه بین هوش هیجانی و خلاقیت در بین دانش آموزان متوسطه نظری منطقه 11 تهران


پایان نامه کارشناسی ارشد رشته برنامه ریزی درسی  بررسی رابطه بین هوش هیجانی و خلاقیت در بین دانش آموزان متوسطه نظری منطقه 11 تهران

دانلود پایان نامه آماده

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته برنامه ریزی درسی  بررسی رابطه بین هوش هیجانی و خلاقیت در بین دانش آموزان متوسطه نظری منطقه 11 تهران با فرمت ورد و قابل ویرایش تعدادصفحات 136

بیا ن مسأ له

هوش هیجانی از سازه هایی ا ست که از طریق تظاهرا ت هیجانی و با درک وا نسجام بخشیدن به هیجا نها جلوه گر می شود . به نظر مایر وسا لووی  (1993) هوش هیجانی گونه ای هوش اجتماعی ا ست که توانایی برخورد با عواطف در خود و دیگران را در بر می گیرد.همچنین آ نان بر این باورند که هوش هیجانی قابلیتی ا ست که تفکر و اقدامات هر فرد را هدایت می کند .چنین برداشتی از هوش هیجانی این سوال را پیش می آورد که آیا هوش هیجانی با خلاقیت که یکی از انواع تفکر بوده و رفتاری است که از فرد سر می زند دارای همبستگی است یا خیر ؟ همچنین مساله دیگر آن ا ست که بسیاری از نظریه پردازان هوش هیجانی نظریه های خود را با ارزشیابی که از بزرگسالان به عمل آورده اند عملیاتی کرده اند و از ابزارهایی در این خصوص از آنها بهره گیری شده است مقیاس چند عاملی هوش هیجانی مایر و همکاران،(2000) مقیاس درک عاطفی بارنت  (1996) آزمون EQMAPکوپروساواف  (1997) و مقیاس هوش هیجانی شوتی   و دیگران (1998) بوده است . با این همه بیشتر ابزا رها یی که برای بر آورد هوش هیجانی با جنبه های مختلف آ ن ساخته ا ست عمومأ برای گروه سنی بزرگسالان و گاهی برای کودکان مورد استفاده قرار می گیرد (سالیوان 1999) . در میان ابزارهای که برای گروه جوانان قابل استفاده ا ست سیاهه هوش هیجانی بارآن (2000) می باشد. به هر حال هوش هیجانی به دلیل مزایایی چون ارتقا سطح اعتماد به نفس انعطاف پذیری همدلی همسازی با دیگرا ن و تأ ثیر آ ن بر عملکرد خلاقانه افراد مورد تأ یید   ا ست. چرنیس  (2000) و عاملی سازنده در حیات اجتماعی شخص تلقی می شود . لازاروی و فولکمن  (1984). در ایران در خصوص همبستگی و اثر گذاری هوش هیجانی و خلاقیت پژوهش چندانی انجام شده است . و با در نظر گرفتن اینکه هوش هیجانی زمینه ای برای ارتقا عملکرد خلاقانه است و نسل جوا ن برای سازندگی بیشتر نیازمندآن هستند کوشش زیادی صورت نگرفته است. ولذا پژوهش حاضر به دنبا ل پاسخگویی به ا ین سوا ل ا ست که آیا در بین دا نش آموزان دوره متوسطه همبستگی بین هوش هیجانی و خلاقیت آنان مشاهده   می شود یا نه ؟ 

اهمیت و ضرورت موضوع پژوهش

از آنجا که توجه به هوش هیجانی و خلاقیت نقش مهمی در تعلیم و تربیت دارد لازم     ا ست دست اندرکاران نظام آموزشی توجه به پرورش و رشد و شکوفایی خلاقیت را در نظر دا شته باشند. بایستی به معلمان خاطر نشان ساخت که رفتار خلاق و عوامل درونی و بیرونی مرتبط با آن رفتار را می توان تغییر داد و در بهبود آن تلاش کرد. بار آن،(1999)،لذا شناخت خصوصیات افراد خلاق و ویژگیهای شخصیتی آنها امری ضروری است.

 فهرست مطالب                                                                                             صفحه
چکیده
مقدمه
فصل اول : کلیات پژوهش
بیان مسئله     2
اهمیت وضرورت موضوع پژوهش     3
اهداف پژوهش     6
فرضیه های تحقیق     7
متغیرها    8
تعاریف نظری وعملیاتی متغیرها     9
الف ) تعاریف نظری     9
ب) تعاریف عملیاتی     11

فصل دوم :پیشینه تحقیق
پیشینه موضوع پژوهش درایران      13
پیشینه موضوع پژوهش در جهان     14
مبانی نظری تحقیق    17
تعریف هیجان     17
تعریف هوش     19
ریشه های تاریخی هوش هیجانی     19
هوش هیجانی وبهره هوشی     23
آموزش هوش هیجانی     26
آیامی توان هوش هیجانی را آموخت وآموزش داد     27
برنامه های آموزشی که مستقیماً درمورد هوش هیجانی می باشند    28
رشد تنظیم هیجانی     30
عوامل موثر در قابلیت هیجانی     31
نقش خود    31
مهارت های قابلیت هیجانی     32
هوش هیجانی در محیط کار     34
هوش هیجانی وتفکر انتقادی     39
تمایز بین احساسات سازنده ومخری     42
استفاده از عواطف برای تعیین اهداف     44
طبقه بندی هیجانی     45
انگیزش وهیجان     46
ترس هیجان     46
دلیل اهمیت عواطف چیست     47
چگونگی شکل گیری هوش هیجانی     48
انواع هوش     51
مدل های هوش هیجانی     54
ویژگیهای آزمون هوش هیجانی     55
آزمونی Eqi     57
زمینه های تاریخی هوش هیجانی     61
نظریه سالوی     67
هوش هیجانی وهوشبهر بالا    69
خلاقیت چیست     71
تعریف خلاقیت     72
مراحل خلاقیت     75
نظریه های خلاقیت     77
رویکردتداعی گری و رفتار گرایی     78
رویکرد شناختی     79
رویکرد روان کاوی     80
رویکرد انسان گرایی     81
رویکرد روان سنجی     83
ویژگیهای افراد خلاق     84
موانع خلاقیت     86
موانع خلاقیت در مدرسه     86
محیط کلاسی مناسب برای پرورش خلاقیت     88
نقش معلم درپرورش خلاقیت دانش آموزان     90

فصل سوم : روش شناسی تحقیق
مقدمه     93
روش تحقیق     93
جامعه آماری     93
نمونه  وروش نمونه گیری     93
ابزار جمع آوری اطلاعات     94
الف: آزمون هوش هیجانی بار-آن (Bar-on)    94
ب: ـآزمون خلاقیت عابدی     95
روش آزمون خلاقیت عابدی     95
چگونگی اجرای تحقیق     96
شیوه نمره گذاری ابزار اندازه گیری خلاقیت     97
روش آماری     97
روش تجزیه وتحلیل داده ها     97

فصل چهارم : تحلیل یافته های پژوهش
مقدمه :    99
شاخص های آماری مربوط به کل آزمودنی ها    100
نمودار هوش هیجانی     101
نمودار خلاقیت     102
آزمون فرضیه اصلی     104
نمایش گرافیکی همبستگی هوش هیجانی با خلاقیت     105
نتایج آزمون همبستگی     106
آزمون فرضیه های فرعی     107
یافته های مربوط به مقایسه میانگین نمرات هوش هیجانی دختران وپسران     108
یافته های مربوط به مقایسه میانگین نمرات هوش هیجانی رشته های علوم انسانی با ریاضی وتجربی     109
یافته های مربوط به مقایسه میانگین نمرات خلاقیت  رشته های علوم انسانی با ریاضی وتجربی        110
یافته های مربوط به میانگین هوش هیجانی دانش آموزان پایه اول با دوم وسوم     111
یافته های مربوط به میانگین خلاقیت  دانش آموزان پایه اول با دوم وسوم    112
همبستگی بین خلاقیت وهوش هیجانی دختران( جدول 4-4)      113
همبستگی بین خلاقیت وهوش هیجانی پسران ( جدول 5-4)     113
همبستگی بین خلاقیت وهوش هیجانی دانش آموزان پایه اول دبیرستان (جدول  6-4)     114
همبستگی بین خلاقیت وهوش هیجانی دانش آموزان پایه دوم وسوم ( جدول 7-4)     115
همبستگی بین خلاقیت وهوش هیجانی دانش آموزان گروه تجربی وریاضی ( جدول 8-4)     115
همبستگی بین خلاقیت وهوش هیجانی دانش آموزان گروه علوم انسانی ( جدول 9-4)     116

فصل پنجم : نتیجه گیری
مقدمه     118
پیشنهادات
الف : پیشنهادات مبتی بر فرضیه های بررسی شده     121
ب: پیشنهادات برای تحقیقات بعدی     122
ج: پیشنهادات جانبی     122
محدودیتها     122
منابع فارسی     124
منابع انگلیسی     129
پیوست     130
پرسشنامه هوش هیجانی بار –آن     131
پرسشنامه خلاقیت عابدی     134

 


دانلود با لینک مستقیم


پایان نامه کارشناسی ارشد رشته برنامه ریزی درسی بررسی رابطه بین هوش هیجانی و خلاقیت در بین دانش آموزان متوسطه نظری منطقه 11 تهران
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.