فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله بررسی عوامل عدم بهره گیری از روش های نوین تدریس

اختصاصی از فی فوو دانلود مقاله بررسی عوامل عدم بهره گیری از روش های نوین تدریس دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله بررسی عوامل عدم بهره گیری از روش های نوین تدریس


دانلود مقاله بررسی عوامل عدم بهره گیری از روش های نوین تدریس

دانلود مقاله بررسی عوامل عدم بهره گیری از روش های نوین تدریس مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) در مقطع ابتدایی از نظر معلمان و مدیران مدارس

فرمت word

چکیده:

پژوهش حاضر به بررسی عوامل عدم بهره گیری از روش های نوین تدریس مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) در مقطع ابتدایی از نظر معلمان و مدیران مدارس ابتدایی شهر سردشت در سال 1386می پردازد. هدف از این پژوهش شناخت و مقایسه دلایل عدم بهره گیری از روش ها نوین تدریس مبتنی بر فناوری اطلاعات وارتباطات (ICT) از نظر معلمان و مدیران مقطع ابتدایی می باشد. این پژوهش با بررسی در سه محور کلی ویژگی های شخص معلمان(اعتقاد،عادت، انضباط، دانش ومهارت)، امکانات و تجهیزات (فضا، بودجه ، سخت افزار و نرم افزار) موجود در مدارس و شیوه برنامه ریزی درسی و نیروی انسانی متخصص(برنامه درسی، زمان، کمبود متخصص، ساختار کتب درسی) به بررسی دلایل عدم بهره گیری ازروش های تدریس مبتنی بر (ICT) می پردازد.جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه معلمان و مدیران مدارس ابتدایی شهر سردشت می باشد و روش نمونه گیری این پژوهش از نوع سر شماری کامل و شامل کلیه معلمان و مدیران جامعه آماری پژوهش می باشد.روش تحقیق این پژوهش از نوع تحقیق توصیفی - پیمایشی- مقطعی کاربردی می باشد. ابزار جمع آوری داده های در این پژوهش پرسشنامه محقق ساخته برای معلمان و مدیران بود که روایی آن از طریق اخذ نظر صاحب نظران و متخصصان و پایایی آن از طریق محاسبه آفای کرانباخ 81 درصد محاسبه شد.

برای تجزیه و تحلیل داده های این پژوهش از فراوانی، فراوانی نسبی و آزمون خی دو استفاده شد.

براساس نتایج این پژوهش از نظر معلمان در سه محور کلی پژوهش به ترتیب کمبود امکانات و تجهیزات مورد نیاز با فراوانی 908، هماهنگ نبود ن ساختار برنامه درسی و نیروی انسانی با بکار گیری فاوا با فراوانی 685 رابه عنوان دلایل اصلی عدم بهره گیری از فاوا گزارش کرده اند و بیشتر معلمان ویژگی های شخص خود را به عنوان مانعی در بهره گیری از روش های تدریس مبتنی بر (ICT) موثر ندانستند. همچنین از دیدگاه مدیران جامعه آماری پژوهش به ترتیب ناهماهنگ بودن برنامه درسی و کمبود نیروی انسانی با فراوانی 47 و کمبود امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای استفاده از (ICT) با فراوانی 44 ، عمدترین موانع بهره گیری از (ICT) بود و مدیران نیز همچون خود معلمان ویژگی های شخصی معلمان را بعنوان مانعی در بهره گیری از (ICT) مهم ارزیابی نکرده و آن را به عنوان مانعی ذکر نکرده اند. براساس یافته های این پژوهش پیشنهاداتی ارائه شد که اهم آنها عبارتند از تعریف پست سازمانی هماهنگ ساز (ICT) در چارت سازمانی مدارس،تغییر قوانین و مقررات استفاده از وسایل و امکانات مدارس،تغییر ساختار کتب درس شامل محتوا و حجم آنها براساس فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) می یاشند.

کلید واژه: روش تدریس، فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT)، موانع، ویژگی های شخصی، امکانات وتجهیزات، برنامه درسی و نیروی انسانی.


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله بررسی عوامل عدم بهره گیری از روش های نوین تدریس
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.