سیستم سوخت
فهرست مطالب
مقدمه
1
سیستم سوخت
2
چگونگی کار سیستم سوخت
2
نسبت اختلاط سوخت و هوا
3
لوله کشی سوخت
4
ساختمان کاربراتور ساده
4
اصول کاربراتور
5
کاربراتور ریگلاژ
10
بخش دوم :
مدارهای کابراتور
11
الف - مدار شناور
11
ب - دریچه گاز
12
ج- دستگاه شتاب دهنده
12
د- دستگاه ساسات
13
تامین سوخت ( بنزین )
16
1-باک بنزین
16
تعمیرات مخزن بنزین
18
1- صافی بنزین
19
2- اتصالات لوله بنزین
20
پمپ کردن بنزین به کاربراتور
20
صدای موتورنشانه کدام نقص فنی است ؟
21
صدای تیک تیک یا کلیک کلیک پرتاب جرقه
23
فاصله زیاد سوپاپها ( فیلر سوپاپها )
23
سیلندر - پیستون - رینگها
24
آوانس بودن زمان جرقه
24
ضربه حاصل از خودسوزی روی پیستون ( تق تق )
25
سیستم کاهش مصرف روغن اتومبیل
26
آب بجای بنزین
27
مقدمه:
تصفیه و تهیه بنزین اتومبیل – بنزین یکی از چند مشتقات نفتی است که از نفت خام بدست می آید نفت خام در تصفیه خانه و در داخل یک مخزن بلند فلزی تقطیر می شود . این مخزن را برج تقطیر جزء به جزء(Fractionating Tower) می گویند .نفت خام در داخل کوره گرم شده و به درجه حرارتی می رسد که تمام مشتقاتی که باید تهیه گردند بصورت گاز در می آیند . گاز متصاعد شده پس از عبو از مراحل مختلف تقطیر شده و به مایع تبدیل می گردد .
بنزینی که از برج تقطیر بدست می آید دارای اکتان پایین است وبایستی عمل آورده شود و اکتان مناسب را کسب نماید و فرآیندی را طی نماید که عوامل زنگ زدگی و چسبندگی را از بین برده و یا اینکه حداقل آنها را بی اثر نماید .
سپس به گرید یا درجات مختلف جداسازی شده و برای افزایش مقاومت آنها در برابر انفجار و نیز چلوگیری از یخ زدن کاربراتور، افزودنی های لازم به آن اضافه می شود .
بنزین ، مخصوصاً برخی از گرید های بالا بعنوان فرآورده جانبی و به روش شیمیایی نیز تولید می گردد اما منبع اکثر بنزین ها نفت خام می باشد .
تعداد صفحات:28
سیستم سوخت