پایان نامه کارشناسی ارشد علوم اجتماعی
گرایش مددکاری اجتماعی
133 صفحه
چکیده
این پژوهش با عنوان بررسی کیفیت زندگی دختران ساکن در مرکز قرنطینه و ارتباط آن با انتظارات آنها از مرکز و پس از ترخیص از مرکز با هدف نزدیک کردن کیفیت زندگی با انتظارات دختران ساکن در مرکز و شناسایی نیازها و نگرانی های آنها تهیه گردیده است. این پژوهش با تکیه بر نظریات جوران و دمینگ[1] در زمینه رضایت، کنش متقابل شوارتز[2] مورد تحلیل و بررسی قرارگرفته است. روش مورد استفاده، روش تحقیق کیفی و کمی است و اطلاعات جمع آوری شده با استفاده از تکنیک تحلیل محتوا تبیین و تحلیل شده است.
نتایج حاصل از این پژوهش نشان می دهد که کنش متقابل بین سیستم های محیطی و عوامل غیرمادی پیرامون دختران نوجوان ساکن در مرکز قرنطینه، مهمترین عوامل موثر براحساس رضایت و خرسندی آنها می باشد. در یان میان رفتار و نحوه برخورد مربیان از اصلی ترین و پررنگ ترین مسائل مطرح شده در مصاحبه ها بود. از دیگر موارد مهم بررسی شده در این پژوهش می توان به ویژگی های سنی نوجوانان، مشارکت و حق انتخاب، اوقات فراغت و برنامه ریزی متناسب با آنها، آموزش های درسی و غیردرسی و نگرانی های پس از ترخیص اشاره کرد. همچنین :
- برگزاری دوره های آموزشی ضمن خدمت توسط سازمان بهزیستی برای مربیان شیفت
- استخدام نیروهای متخصص و ماهر و جذب نیروهای طرحی جوان، علاقمند و تحصیل کرده
- برنامه ریزی جامع به منظور پر کردن اوقات فراغت این کودکان و نوجوانان در قالب پیشنهاد مطرح گردید.
1- juran & deming
2- schuartz
بررسی کیفیت زندگی دختران ساکن در مرکز قرنطینه بهزیستی و ارتباط آن با انتظارات آنها از مرکز و پس از ترخیص از مرکز