فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی فوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پایان نامه ارشد رشته مدیریت بررسی ارتباط نوع روابط رهبر-پیرو مدیران مدارس ابتدایی با میزان فرسودگی شغلی

اختصاصی از فی فوو پایان نامه ارشد رشته مدیریت بررسی ارتباط نوع روابط رهبر-پیرو مدیران مدارس ابتدایی با میزان فرسودگی شغلی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پایان نامه ارشد رشته مدیریت بررسی ارتباط نوع روابط رهبر-پیرو مدیران مدارس ابتدایی با میزان فرسودگی شغلی


پایان نامه ارشد رشته مدیریت بررسی ارتباط نوع روابط  رهبر-پیرو  مدیران مدارس ابتدایی با میزان فرسودگی شغلی

دانلود پایان نامه ارشد رشته مدیریت بررسی ارتباط نوع روابط  رهبر-پیرو  مدیران مدارس ابتدایی با میزان فرسودگی شغلی با فرمت ورد و قابل ویرایش تعداد صفحات 127

دانلود پایان نامه آماده

 

چکیده

پژوهش حاضر با هدف بررسی ارتباط بین نوع روابط رهبر- پیرو مدیران مدارس ابتدایی با فرسودگی شغلی معلمان شهرستان نهاوند انجام شد، این پژوهش به روش توصیفی-همبستگی انجام شد. جامعه آماری پژوهش شامل تمامی مدیران ،معاونین مدارس و آموزگاران شهرستان نهاوند بود که از بین مدیران و معاونین121 نفر به صورت سرشماری و از بین آموزگاران با استفاده از جدول مورگان و گرجسی 145 نفر به عنوان حجم نمونه به روش نمونه­گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. برای جمع­آوری اطلاعات از پرسشنامه­های سنجش روابط رهبر- پیرو فیدلر، جیمز و ماهار(1976)، و پرسشنامه فرسودگی شغلی مزلج (1985)، استفاده گردید که هر دو پرسشنامه دارای ضریب اعتبار مطلوب می‌باشند. هم­چنین تجزیه و تحلیل داده­ها با استفاده از شاخص­های فراوانی، میانگین، انحراف معیار، ضریب همبستگی اسپیرمن با استفاده از نرم­افزار SPSS نسخه 19 انجام شد. یافته­های تحقیق نشان داد که بین نوع روابط رهبر-پیرو مدیران و فرسودگی شغلی معلمان رابطه معناداری  وجود دارد و همچنین بین روابط رهبر- پیرو رابطه گرا مدیران مدارس ابتدایی با فرسودگی شغلی معلمان رابطه منفی و معکوسی وجود دارد ، بین روابط رهبر- پیرو میانه مدیران با فرسودگی شغلی معلمان رابطه مثبت و بین روابط رهبر- پیرو وظیفه‌گرای مدیران با فرسودگی شغلی معلمان نیز رابطه مثبت ومستقیم وجود دارد. در نهایت در راستای پیشگیری و کاهش از فرسودگی شغل معلمان توصیه می‌گردد نوع روابط رهبر-پیرو مدیر ومعلم بر اساس تعاملات سازنده با حاکم شدن روابط انسانی مطلوب در جو مدرسه باشد.

واژگان کلیدی :

روابط رهبر- پیرو ، فرسودگی شغلی، آموزگار ، مدیر

 

فهرست مطالب
عنوان                                                                                                   صفحه
چکیده  
1- فصل اول: کلیات پژوهش
1-1-مقدمه    2
1-2-بیان مسئله    3
1-3-ضرورت و اهمیت تحقیق     6
1-4-اهداف تحقیق    8
1-5-فرضیه های تحقیق    8
1-6-متغیر های تحقیق    9
1-7-تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیر ها    9
2-فصل دوم : مبانی نظری و پیشینه تحقیق
2-1-مقدمه    12
2-2-تعریف مدیریت    12
2-3-مفهوم رهبر و رهبری    12
2-4-تفاوت مدیریت با رهبری    13
2-5-سبک های مدیریت    14


                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      
         ادامه ی فهرست مطالب  
عنوان                                                                                                         صفحه
2-6-نظریه های مرتبط با روابط رهبر-پیرو    14
2-7-روابط در تئوری مبادله رهبر-عضو    18
2-8-پیش زمینه های مبادله رهبر-عضو    19
2-9-پیامد های مبادله رهبر-عضو    20
2-10-بهبود کیفیت تبادلات رهبر-عضو    21
2-11-خدمت و احترام رهبر به پیرو    23
2-12-تعهد پیرو به رهبر    24
2-13-خود باوری و رشد پیرو    25
2-14-فرسودگی شغلی    25
2-15-منشاء تاریخی منشا ء فرسودگی شغلی    27
2-16-نشانه های فرسودگی شغلی    27
2-17-راه های مقابله با فرسودگی شغلی    30
2-18-شیوه های درمان و پیشگیری از فرسودگی شغلی    32
2-19-راهبرد های فردی کنار آمدن    32
2-20-راهبرد های سازمانی کنار آمدن    33
2-21-ابعاد فرسودگی شغلی از دیدگاه مسلش    35
2-22-عوامل موثر بر فسودگی شغلی از دیدگاه کاسلویتز    36
        
 ادامه ی فهرست مطالب  
عنوان                                                                                                         صفحه
2-23-عوامل محیط کار    40
2-24-ویژگی های شغل    44
2-25-ویژگی های مربوط به وظیفه    46
2-26-راه و روش های مدیریت منابع انسانی    47
2-27-ساختار و جو سازمانی    48
2-28-فرهنگ سازمانی    48
2-29-قلمرو سازمانی    49
2-30-رویکرد های مختلف نسبت به فرسودگی شغلی    49
2-31-رویکرد روانشناختی -اجتماعی    52
2-32-ارتباطاتی از فرسودگی شغلی    53
2-33-سبک های رهبری مدیران و فرسودگی شغلی معلمان    54
2-34پیشینه پژوهش    56
3-فصل سوم : روش تحقیق
3-1-مقدمه    65
3-2-نوع پژوهش    65
3-3-جامعه پژوهش    65
3-4-حجم و شیوه نمونه گیری    66

ادامه ی فهرست مطالب  
عنوان                                                                                                         صفحه
3-5-ابزار گرد آوری داده ها    66
3-6-پرسشنامه فرسودگی شغلی مزلج     67
3-7-روش تجزیه و تحلیل داده ها    69
4-فصل چهارم : یافته های پژوهش
4-1-مقدمه    72
4-2-یافته های توصیفی پژوهش    72
4-3-شاخص های آماری متغیر های تحقیق    80
4-4-تحلیل استنباطی پژوهش    81
4-5-آزمون فرضیه های تحقیق    82
5-فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری
5-1-مقدمه    87
5-2-خلاصه پژوهش    87
5-3-یافته های توصیفی    87
5-4-یافته های استنباطی/بحث و نتیجه گیری    88
5-5-محدودیت های پژوهش    96
5-6-پیشنهاد های تحقیق    97

ادامه ی فهرست مطالب  
عنوان                                                                                                         صفحه
منابع و ماخذ    99
منابع فارسی     99
منابع لاتین    103
پیوست ها
پرسشنامه آموزگاران    107
پرسشنامه مدیران    110
                    


دانلود با لینک مستقیم


پایان نامه ارشد رشته مدیریت بررسی ارتباط نوع روابط رهبر-پیرو مدیران مدارس ابتدایی با میزان فرسودگی شغلی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.