دانلود گزارش کاراموزی رشته عمران کارگاه ساختمانی و راهسازی شرکت طوس عامر بافرمت ورد وقابل ویرایش تعدادصفحات 25
گزارش کارآموزی آماده,دانلود کارآموزی,گزارش کارآموزی,گزارش کارورزی
این پروژه کارآموزی بسیار دقیق و کامل طراحی شده و جهت ارائه واحد درسی کارآموزی میباشد
مقدمه:
با توجه به رونق ساخت وساز در دنیای امروز و با توجه به اینکه کشور ما در حال توسعه میباشد رشته عمران و کلیه رشته های مرتبط با ان دارای اهمیت زیادی می باشد. یکی از دلایل توجه به این رشته کنترل ساخت وساز ها میباشد. فارغ التحصیلان رشته عمران باید تمام تلاش خود را برای ساخت سازه هایی ایمن و مستحکم انجام دهند. انچه که در دانشگاه ها تدریس می شود بیشتر به صورت تئوری می باشد و برای انجام محاسبات به کار می اید اما اگر این درس تئوری با تجارب عملی همراه باشد حتمابیشتر مفید خواهد بود . گذراندن کارآموزی در حین تحصیل به دانشجو این امکان را میدهد تا موضوعاتی را که در مورد آنها مطالعه کرده است بصورت واقعی مشاهده کند . از اینرو این دوره بسیار مفید و با ارزش میباشد و باعث افزایش بار علمی دانشجویان و درک بهتر مطالب میگردد. من کاراموزی خود را از تاریخ 20/02/88 تا تاریخ 202/03/88 به مدت یک ماه و گذراندن 200 ساعت در محل کارگاه ساختمانی و راهسازی شرکت طوس عامر سپری کردم. در این مدت سعی کردم وظایفی که به من محول می شد به نحو احسنت انجام دهم. با شروع دوره کارآموزی ضمن بازدید از کارگاه و طول پروژه با عملیات در حال انجام،ماشین آلات،برنامه کاری و بخشهای مختلف عملیات و سرپرستان هر قسمت آشنا شدم. به دستور و صلاحدید سرپرست محترم کارگاه جناب مهندس دهقان نیری در دفتر فنی مشغول بکار شدم. شرح وظایف دفتر فنی: دفتر فنی به عنوان مرکز محاسباتی پروژه نقش چشمگیری در پیشرفت آن دارد از جمله وظایف این بخش میتوان به تهیه صورت وضعیتها،نقشه های اجرایی،گزارشات روزانه،برنامه های کنترل پروژه،ارتباط با آزمایشگاه و نظارت،کنترل صورت وضعیت پیمانکاران دسته دوم و ... اشاره کرد. خلاصه ای از کارهای انجام شده توسط کارآموز در این دوره تهیه برنامه ساخت تیرهای پیش ساخته،بررسی شیتهای آزمایشگاهی،تهیه قسمتی از صورت وضعیت و ... میباشد. عملیات راهسازی بطور کلی در سه قسمت اجرا میشود که شامل ابنیه،عملیات خاکی و آسفالت میباشد. عملیات خاکی: به کلیه عملیات انجام شده از دکاپاژ تا اساس عملیات خاکی گفته میشود. پس از مشخص شدن مسیر پروژه و ارائه نقشه ها و کدهای اولیه توسط مشاور و معلوم شدن نقاط خاکریزی و خاکبرداری بخش عملیات خاکی با ماشین آلات و هماهنگی با نقشه برداری شروع بکار مینماید. در محلهای خاکریزی خاک نا مرغوب و نباتی تا رسیدن به بستر مناسب جمع آوری (دکاپاژ) و با مصالح مناسب به ضخامت 15 سانتیمتر جایگزین و متراکم میشود. در ادامه تا رسیدن به خط پروژه لایه های خاکریز با تراکم مورد و ضخامت مشخص اجرا میشود. آخرین لایه خاکریزی سابگرید میباشد که بعد از آن به ترتیب زیر اساس،اساس،پریمکت،بیندر،تک کت و توپکا اجرا میشود. برای لایه های خاکریز میتوان از مصالح مرغوب خاکبرداری نیز استفاده کرد. در محلهای خاکبرداری مثل ترانشه ها چون بستر در ترانشه ها مقاومت خوبی دارد از سابگرید به بعد اجرا میشود. ترانشه ها به سه روش خاکبرداری میشوند: 1.بولدوزر 2.پیکور یا چکش هیدرولیکی 3.انفجار مصالح زیر اساس و اساس دارای محدودیت اندازه هستند. مصالح زیراساس نباید از 50 میلیمتر و اساس نباید از 38میلیمتر بزرگتر باشند. عملیات خاکی عملیات خاکی شامل تمام مراحل زیرسازی و روسازی جهت پخش آسفالت میباشد برای این منظور خط پروژه بر اساس پروفیل طولی خاکبرداری ،خاکریزی و تسطیح میباشد. مشخصات قشرزیراساس: ضخامت 20سانتیمتر دانه بندی 50-0 میلیمتر تراکم نسبی 100 درصد حدروانی ≤ 25% شاخص خمیری ≤ %6 درصد سایش لس آنجلس ≤ %50 قشر اساس: ضخامت 15 سانتیمتر حد روانی ≤ 25 شاخص خمیری ≤ 6 ارزش ماسه ای ≥ 40 درصد درصد سایش لس آنجلس ≤ 45 درصد درصد افت وزنی مصالح با سولفات سدیم در 5 نوبت ≤ 12درصد سنگ شکن: برای داشتن یک روسازی مطلوب باید از مصالحی استفاده کنیم که از مرغوبیت بالایی برخوردار باشند. این مرغوبیت یعنی مصالح مصرفی دارای دانه بندی مناسبی باشند برای این منظور باید مصالح شامل تمام دانه ها از نظر اندازه باشد و دانه ها طبق مشخصات پروژه باید دارای شکستگی مناسب،ریزدانه و درشت دانه مناسب،جنس مناسب و ... باشد. در اکثر پروژه های کوچک بجای استفاده از مصالح شکسته شده از مخلوط رودخانه ای که ارزان و در دسترس است استفاده میشود ولی این مصالح چون دارای دانه بندی یکنواخت ،گردگوشگی زیاد و رس زیاد نتایج مطلوب را بدست نخواهند داد. برای رفع این مشکل از سنگ شکن استفاده میشود که میتواند تمام مشخصات دلخواه را بدست بدهد. مجموعه سنگ شکن متشکل از فیدر،نوار نقاله ،ماسه ساز،کوبیت میباشد مصالح مناسب از معدن به کارگاه حمل شده و دپومیشوند تا رطوبت آن کم شود.مصالح از دپو روی فیدر ریخته میشوند . فیدر مصالح بسیار درشت را جدا کرده و مابقی را روی نوار مادر می ریزد مصالح از طریق نوار مادر به سرند 1 منتقل میشود و در آنجا تفکیک اولیه انجام میشود: مصالح 6-0 (میلیمتر) مستقیما از زیرسرند خارج میشود که ماسه طبیعی نام دارد مصالح 25-6 به ماسه ساز برده میشود تا به ماسه شکسته تبدیل شود مصالح ≤ 25 به کوبیت برده میشود تا کاملا خرد شود. حال مصالح خروجی ماسه ساز و کوبیت به سرند 2 منتقل میشود که: مصالح 6-0 جداشده ودپو میشود که ماسه شکسته نام دارد مصالح 25-6 نخودی و بادامی نام دارد که اگر بین الک 6و25 یک الک 12 قرار بگیردنخودی و بادامی قابل تفکیک خواهند بود. مصالح بزرگتر از 25 نیز جمع آوری شده ویا مجددا به سیستم بر میگردد. هیدروکن دستگاهی است که جایگزین کوبیت شده و کار خرد کردن مصالح را باسرعت بیشتری انجام میدهد بنابراین تغذیه آن بسیار مهم است. هنگامی که بار برگشتی از کوبیت زیاد شود یعنی چکشهای کوبیت بخوبی کار نمیکنند و باید تعویض شوند. همچنین مصالح ورودی به ماسه ساز باید خشک باشدچون اگر خیس باشند مانع از فعالیت ماسه ساز میشود. در این پروژه از دومجموعه سنگ شکن استفاده میشود چون باید علاوه بر مصالح عملیات خاکی ،مصالح آسفالت نیز تولید شود. ابنیه: کلیه عملیات پی کنی،پی سازی،بتن ریزی پلها،قالب بندی،آرماتوربندی،عایقکاری و بلوکاژ پلها بر عهده این قسمت است. پلهای این پروژه شامل پلهای با تیر پیش ساخته با دهانه های 1و2و3.5و5و7متری،پل ویژه 4دهانه 20متری ،پل راه آهن 10*15*10 و پلهایی که بصورت دال درجا اجرا میشوند. خلاصه عملیات نیز شامل کندن پی تا تراز مورد نظر و تایید ناظر،قالب بندی پی،آرماتوربندی(در صورت مسلح بودن)،بتن ریزی پی،نمونه گیری از بتن و تایید آزمایشگاه و نظارت،اجرای دیوارکوله و دستکها،نصب تیر ،اجرای دال بتنی،بلوکاژ پشت پل و عایقکاری میباشد. هر پروژه راهسازی علاوه بر محور راه شامل یک سری ابنیه خاص از جمله پل است که ازاهمیت ویژه ای برخودار است . در این پروژه پس از بررسی های گسترده و با توجه شرایط تصمیم بر این شد در محلهایی که ممکن است، ازپلهای پیش ساخته بتنی استفاده شود. این شرایط عبارتند از: -دهانه پلها 1 و2 متری باشند -شیب آبرو از4درصد بیشتر نباشد -محل در معرض سولفاتها مواد مضر برای آرماتور نباشد. روش کار بدین صورت است که ابتدا قالبها تمیز و چرب میشوند سپس به یکدیگر متصل شده و شبکه های میلگردکه از قبل تهیه شده اندداخل قالبها قرار میگیرند. بعد بتن با عیار 350 داخل قالبها ریخته شده و متراکم میشود،در مرحله بعدی برای بهره برداری سریعتر و بالارفتن سرعت انجام عملیات روی قالبها پلاستیک کشیده میشود وبه پلها بخار با فشار زیاد دمیده میشود با این عمل در هر شبانه روز میتوان 2 نوبت بتن ریزی کرد سپس قالبه بازشده و باکسهای بتنی داخل استخر آب قرار میگیرد تا هیدراسیون کامل شود.
گزارش کاراموزی کارگاه ساختمانی و راهسازی شرکت طوس عامر