پایان نامه کامل 100 صفحه ای جهت اخذ مدرک کارشناسی بصورت مقایسه ای آماده ارائه
چکیده:
هدف از این پژوهش بررسی اعتبار و پایایی فرم اصلاح شده مقیاس انگیزش تحصیلی هارتر(1981)برای اندازهگیری انگیزش تحصیلی دانشآموزان دوره راهنمایی بود. به این منظور نمونهای 70 نفری متشکل از دانشآموزان دختر رشته کامپیوتر و گرافیک مقطع هنرستان جنت شهرستان اردل واقع در استان چهارمحال و بختیاری به روش خوشهای انتخاب شدند و مقیاس مذکور را تکمیل کردند.ضرایب همسانی درونی از طریق محاسبه همبستگی هرسؤال با نمره کل مقیاسها بین 30/0 تا 78/0 به دست آمد. تحلیل عوامل به عمل آمده در سئوالهای مقیاس توانست چهار عامل را مشخص کند که بعد انگیزش درونی را به صورت کلی و با وضوح زیادی نشان میداد. پاره مقیاسهای انگیزش بیرونی نیز با وضوح کمتری در این تحلیل تشخیصپذیر بودند.نتایج این تحلیل عامل با تحلیل به عمل آمده مؤلفان مقیاس همخوانی دارد.علاوه بر این رابطه ابعاد مختلف مقیاس انگیزش هارتر با یکدیگر و با نمرههای پیشرفت تحصیلی(معدل) دانشآموزان در حد انتظار بود و گواهی بر روایی مقیاس است.ضرایب پایایی بازآزمایی و آلفای کرونباخ محاسبه شده برای ابعاد و پاره مقیاسهای این ابزار نیز در حد مطلوب و حاکی از ثبات در اندازهگیری انگیزش تحصیلی دانشآموزان ایرانی است.
بررسی پرسشنامه مقیاس انگیزش تحصیلی هارتر در هنرستان دختر انه جنت شهرستان