چکیده : افزایش آگاهی و انتظارات مشتریان، سازمان های ارائه کننده خدمات سلامت را بر آن داشته است که نقش آموزش کارکنان را در ارائه
خدمات با کیفیت به بیماران بررسی کنند تا از این طریق بتوانند سازمانشان را به محیطی مشتریگرا و رقابتی تبدیل کنند. برداشتت کارکنتان از
فرصت های آموزشی و تأثیر این گونه دورههای آموزشی بر ارتقای کیفیت خدمات به مشتریان و همچنین ایجتاد حتت تد تد بته ستازمان را در
کارکنان به دنبال دارد. در این پژوهش هدف بررسی اثر آموزش کارکنان بر تد د سازمانی و کیفیت خدمات درمتان ی در بیمارستتان هتای ستط
ش رستان ارومیه میباشد. جامده آماری این پژوهش در دو گروه کارکنان بخش درمانی و بیماران انتختا شتدند . پتت از توزیتپ پرستش نامته
داده های به دست آمده از نرمافزار SPSS و AMOS نشاندهنده این مطلب است که به ترتیتب در از حمایتت آموزشتی، منتافپ حاصتل از
آموزش و دسترسی به آموزش بر روی تد د سازمانی اثرگذارند. هم چنین تد د سازمانی به عنوان متغیر میانجی بر کیفیت خدمات اثرگذار استت .
از طرف دیگر در از دسترسی به آموزش بر کیفیت خدمات اثرگذار است. هر چند در حمایت از آموزش و منافپ حاصتل از آمتوزش بته طتور
مستقیم بر کیفیت خدمات ارائه شده اثرگذار نیست، اما به صورت مؤثر بر تد د سازمانی کارکنان اثرگذار است و این متغیر )تد تد ستازمانی ( بتر
کیفیت خدمات اثرگذار است.
مقاله بررسی اثر آموزش کارکنان بر تعهد سازمانی و کیفیت خدمات درمانی