فرمت فایل: word 2007
تعداد صفحات:14
حجم فایل:30 کیلوبایت
مقدمه :
نوجوانان دلی پاک و روحی پرشور دارند . آنان در حساسترین و بحرانی ترین دوران زندگی خود به سر میبرند و نیازمند هدایت حکایت و همدلی اند نوجوانان نهال نو رسیده ای هستند که برای رشد و بالندگی به باغبانی دلسوز روشن بین نیاز دارند تا آنها را از آفتها و حادثه در امان دارد .
بها دادن به نوجوانان در تربیت و ارشاد آنان کوشیدن بی گمان یکی از نشانه های آشکار رشد فرهنگی یک جامعه است بر خلاف گمان برخی مردم تربیت و هدایت نوجوانان دارای پیچیدگیها و نکته های ظریف بسیاری است شاید گفتهی حکیمانهی کانت ، متفکر و فیلسوف نامی آلمانی حق مططلب را در این زمینه ادا کرده باشد آنجا که می گویند : دو کار هست که در دشواری هیچ کار دیگری به پای آن نمی رسد : مملکت داری و تربیت . برتراند راسل ، فیلسوف انگلیسی ، که خود در بارهی ( تربیت ) کتابهای نگاشته است اعتراف می کند که گفتار من در این زمینه بهتر از کردارم بود . هیچ یک از نهادهای اجتماعی نقشی را که خانواده در ساختار فکری ، روحی و اخلاقی انسان دارد ، نمی توانند ایفا کننده نابسمانی های اجتماعی در بسیاری موارد ناشی از نابسامانی در خانواده هاست و سعادت یک اجتماعی بستگی کامل به وجود خانو اده های سالم و سعادتمند دارد.
اگر خانواده ها نقش خود را به درستی ایفا نکنند نهادهای اجتماعی دیگر ( از قبیل مدرسه ، رسانه های ...
فهرست
مقدمه
فصل اول
هنجارهای اجتماعی و انواع مختلف آن
هنجارهای جامعه انواع مختلف دارد پاره ای از مهمترین هنجارهای جامعه عبارتند از
فصل دوم
ارزش های اجتماعی و نقش نهادهای مختلف در پروش ارزش ها
فصل سوم
کنترل اجتماعی
فصل چهارم
انواع نا هنجاری ها و کجروی های
فصل پنجم
بزهکاری جوانان
نتیجه گیری
منابع و ماخذ
تحقیق هنجار و ناهنجاری های جامعه