چکیده
خطاهای سیستمی، چه خطاهای ماشینی و چه خطاهای طبیعی انسانی، می تواند تاثیر زیادی روی قضاوت در مورد خدمه پرواز داشته باشد. تاثیر این خطاها در مواقع اضطراری به طور فزاینده ای افزایش می یابد. مدیریت منابع خدمه (CRM) فرآیند مهمی است که خدمه می توانند برای به حداقل رساند خطرات و افزایش ارزیابی از آن استفاده کنند. به کار گرفتن این روش به دلیل اتفاقات ناگوار حمل و نقل هوایی در طی سه دهه گذشته و تاثیری که خطاهای سیستمی در افزایش احتمال وقوع حوادث ناگوار دارند، دارای اهمیت زیادی است. این پیشنهادات با استفاده از سوابق حمل و نقل هوایی در گذشته ارائه شده اند تا از رخ دادن حوادث مشابه در آینده جلوگیری شود. در این مقاله رویکردی ارائه شده است که با استفاده از آن خطای سیستمی تشخیص داده می شوند و با استفاده از CRM از وقوع آنها جلوگیری می شود. امید نویسندگان این مقاله این است که به کار گرفتن چنین رویکردی نرخ بروز و شدت حوادث ناگوار ناشی از خطاهای سیستمی را کاهش دهد.
کلمات کلیدی: رویکردهای سیستم؛ خطاها؛ انوع خطا؛ مدیریت منابع خدمه
مقاله ی ISI
منتشر شده در سال 2015
تعداد صفحات مقاله ی اصلی 5 صفحه می باشد
برای دریافت فایل ترجمه با قالب WORD به
goldtranslate20@gmail.com ایمیل بزنید.
برای دریافت فایل انگلیسی با قالب PDF کلیک کنید
ترجمه مقاله ISI: خطاهای سیستم چگونه روی مدیریت منابع خدمه پرواز تاثیر می گذارد (CRM)